تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 10:58
کد خبر : 5397

پایانی بر آرزوهای مرد رنگارنگ شورای شهر رشت!

پایانی بر آرزوهای مرد رنگارنگ شورای شهر رشت!

خانواده نوری هریس در شهرداری رشت سال هاست که چهره‌هایی شناخته شده به حساب می‌آیند، از داوود نوری هریس که از افراد پر ارتباط و اصطلاحاً رفیق باز در حوزه شهرداری به حساب می‌آید، تا محمد نوری هریس که جایگاهی ویژه در میان فعالین سیاسی آذری‌زبان و همچنین اصلاح طلبان و «یاران» الیاس حضرتی داشت.

اختصاصی / به گزارش گیلانی ها خبر، احمد یعقوبی: خانواده نوری هریس در شهرداری رشت سال هاست که چهره‌هایی شناخته شده به حساب می‌آیند، از داوود نوری هریس که از افراد پر ارتباط و اصطلاحاً رفیق باز در حوزه شهرداری به حساب می‌آید، تا محمد نوری هریس که جایگاهی ویژه در میان فعالین سیاسی آذری‌زبان و همچنین اصلاح طلبان و «یاران» الیاس حضرتی داشت.

در این میان رضا (مهدی) نوری هریس دیگر عضو به اصطلاح شهرداری‌چی از خانواده نوری هریس بود، مهندس جوانی که آرزوهایی بزرگ داشت، روزگاری که در انتخابات شورای پنجم رشت نتوانست رای لازم را برای ورود به شورا به دست بیاورد عزمش را برای حضور در شورای ششم جزم‌تر کرد.

او در انتخابات شورای پنجم در لیست انتخاباتی حامیان حسن روحانی رئیس جمهور وقت قرار گرفت، اما خیلی زود و در انتخابات شورای ششم بر حسب تغییر رویدادهای سیاسی در کشور او نیز رنگ عوض کرد و در زیر پرچم اصولگرایان نقش آفرینی کرد.

حمایت‌های برخی چهره‌های اصولگرا همچون حسن کربلایی از رضا نوری هریس سبب بروز انتقاداتی از این موضوع در میان سایر اصولگرایان شده بود. به هر حال هرچه بود، پس از شهادت برادر رضا نوری هریس در سوریه، فضا برای او کمی سنگین‌تر شده بود و او بیش از گذشته زیر ذره‌بین قرار داشت.

البته خود رضا نوری در افزایش چنین فضایی بی‌تقصیر نبود، او در تک تک جلسات شورا از برادر شهیدش یاد می‌کرد و سطح توقعات و انتظارات را از خود به شدت بالا برده بود، در این میان اما کسی نیست که نداند سیستم مدیریت شهری بخصوص در شهر رشت به شدت تحت فشار قرار دارد و رضا نوری در چنین شرایطی توان ادامه مسیر را نداشت.

در غروب یکی از روزهای اسفند ۱۴۰۱ خبری در خصوص او منتشر شد که نه چندان دیر، اما بالاخره از سوی نایب رئیس شورای شهر تایید شد، موضوعی که کمی دیرتر با شنیده‌هایی در خصوص استعفای رضا نوری از شورای شهر رشت و بعداً خبرهایی در خصوص ممنوعیت ۶ ماهه ورود وی به شورا جهت بررسی پرونده او مطرح شد.

هرچه که هست، رویای مرد رنگارنگ شورای شهر رشت خیلی زود به پایان رسیده و رضا نوری هریس احتمالاً دیگر در شورای شهر رشت حضور نخواهد داشت، شاید پشتوانه خانوادگی محکم بخصوص در میان «شهرداری‌چی‌ها» و سیاسیون و همچنین نام برادر شهید او، سبب بیشتر زیر ذره‌بین قرار گرفتنش شد، اما هرچه که بود، او در این مسیر توان کافی برای ادامه راه را نداشت!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.