تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 8:08
کد خبر : 4562

گزینه مدنظر استاندار، شهردار رشت خواهد شد؟!

گزینه مدنظر استاندار، شهردار رشت خواهد شد؟!

اختصاصی / البته شنیده‌های موثق حکایت از آن دارد که با توجه به مورد وثوق بودن علی امانی برای استاندار گیلان، این شهردار اسبق رودسر و نوشهر به گزینه اصلی و قطعی اعضای شورای شهر رشت بدل شده و به احتمال فراوان امانی بعنوان شهردار بعدی رشت انتخاب خواهد شد!

اختصاصی/ به گزارش گیلانی‌ها خبر، زهرا طهماسی: یک سال و نیم از عمر شورای ششم شهر رشت می‌گذرد و این شورا تاکنون عملکردی غیرقابل قبول را از خود بجای گذاشته است.

شورای ششم شهر رشت اگرچه از ابتدای کار خود سعی کرد تا ثبات مدیریتی را با تثبیت سید محمد احمدی در پیش بگیرد، اما نمی‌دانست که احمدی بعنوان فرماندار دولت تدبیر و امید شانس چندانی برای تایید صلاحیت در دولت ابراهیم رئیسی را ندارد.

این موضوع البته خیلی زود رقم خورد و احمدی از جایگاه تثبیت شده‌ی خود در شهرداری رشت، پیش از صدور حکم رسمی توسط شورای شهر استعفا داد.

پس از استعفای سید محمد احمدی و از دست رفتن زمان مناسب برای انتخاب شهردار، شورانشینان علی بهارمست را بعنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب کردند و بعد از مدتی نیز سید امیرحسین علوی را از میان خود بعنوان شهردار انتخاب کردند.

علوی اما چندان هم برای شورانشینان گزینه طولانی مدتی نبود، اعضای شورای ششم شهر رشت خیلی زود تصمیم به عبور از علوی گرفتند، تصمیمی که البته چندان هم زود عملی نشد و رفتن او به یک قصه پر ماجرا بدل شد.

در نخستین چالش جدی شورایی‌ها با علوی، پس از برکناری او در یک جلسه پر حاشیه، مجتبی خدمت بین دانا بعنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد، هرچند که علوی خیلی زود حکم بازگشت خود به شهرداری را به صورت موقت دریافت کرد.

پس از این کش مکش علوی بار دیگر با صدور حکمی از سوی دیوان عدالت اداری کنار رفت و یوسف یزدانی بعنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد! این یعنی انتخاب چهار سرپرست مختلف برای شهرداری رشت طی مدت حدو یک سال و نیم! این اتفاق یکی از عجیب‌ترین اقدامات شورای ششم شهر رشت است که باید در تاریخ بعنوان نمادی از «بی ثباتی مدیریت در شهرداری» به ثبت برسد.

حال اما شورانشینان قرار است از میان رضا کاسی، رضا طاهری، سید احمد حسینی نیا، جلال الدین صفری، حمید قاسمیان، محسن مجذوب، شاهرخ رضایی فر، محمدرضا خانی، مهدی ناصری، علی امانی، حسین بحیرایی، مجتبی خدمت بین دانا، تورج فرهادی، محمدعلی مفاخریان و البته محمدعلی ثابت قدم! یک نفر را برای تصدی بر شهرداری رشت انتخاب کنند.

البته شنیده‌های موثق حکایت از آن دارد که با توجه به مورد وثوق بودن علی امانی برای استاندار گیلان، این شهردار اسبق رودسر و نوشهر به گزینه اصلی و قطعی اعضای شورای شهر رشت بدل شده و به احتمال فراوان امانی بعنوان شهردار بعدی رشت انتخاب خواهد شد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.