تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 11:16
کد خبر : 9047

یادداشتی از فیاض زاهد/ نعمت احمدی را دو حادثه به زمین افکند!

یادداشتی از فیاض زاهد/ نعمت احمدی را دو حادثه به زمین افکند!

فیاض زاهد فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی درباره فوت نعمت احمدی حقوقدان برجسته مطلبی منتشر کرد. نعمت احمدی پیش از این وکالت فیاض زاهد را برعهده داشت. 

فیاض زاهد فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی درباره فوت نعمت احمدی حقوقدان برجسته مطلبی منتشر کرد. نعمت احمدی پیش از این وکالت فیاض زاهد را برعهده داشت.

به گزارش گیلانی ها خبر،  خبر تلخ را برادرم فرامرز زاهد داد. نعمت احمدی نسب، رفیق، همفکر، همراه، همکار دانشگاهی‌ام‌ دار فانی را وداع کرد. راستش چهارشنبه قبل که به اتفاق دکتر مجید رجبی به دیدارش رفته بودیم حسی ناخوشایند به من می‌گفت این آخرین دیدار است.
فردایش دوباره به بیمارستان آتیه رفتم اما ممنوع‌الملاقات شده بود. جمعه و ‌شنبه هم با همسر فداکارشان در تماس بودم اما نعمت از پوشش دستگاه‌های احیا خارج نشده بود. من و نعمت دوستانی نزدیک بودیم. از سال ۸۵ عضو هیات علمی تهران مرکزی بودیم. من به خاطر او پس از اخراج از دانشگاه علامه و به اصرار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آن دانشگاه رفتم. نعمت علاوه بر تحصیل در رشته حقوق، در رشته تاریخ هم تحصیل‌کرده بود. شاگرد بزرگانی چون، باستانی پاریزی، عبدالحسین زرین‌کوب، زریاب خویی، احسان اشراقی، عبدالحسین نوایی، رضا شعبانی، احسان اشراقی… بود. استادی مسلم با حافظه‌ای مثال‌زدنی.

بخش مهمی از زندگی علمی من با نعمت احمدی گره خورده است. ما پایان‌نامه‌های بسیاری را هدایت کردیم. بسیار سفر کردیم و خاطرات بسیاری را رقم زدیم. اما گمانم آن قامت استوار را دو‌ حادثه بر زمین افکند. ممنوع‌التدریسی از دانشگاه و ممنوع‌الوکاله شدنش در سال قبل. چهارشنبه پیش که برای آخرین بار دیدمش، گفت: مرا تحقیر کردند! من و دکتر رجبی هر دو دلداری‌اش دادیم. من گفتم تو بزرگی و بزرگ‌تر شدی! دکتر رجبی گفت منتظریم چند واحد تدریس بگذاریم. به گمان خود می‌خواستیم به او‌ روحیه بدهیم! او در حالی از دانشگاه کنار گذاشته شد که سالیانی دراز طول خواهد کشید تا شاید؛ شاید، استادی چون او تربیت و به جامعه علمی معرفی شود.

نعمت وکیل مدافع بسیاری از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران کشور بود. در حالی این کلمات را می‌نویسم که گویا در رویا می‌نگارم. رفتنش زود بود و خسارت‌بار. این رحلت جانسوز را به اساتید، روزنامه‌نگاران، جامعه حقوقدانان کشور، دانشجویانش و همسر نازنینش سهیلا و دخترانش راشا و ‌راما تسلیت عرض می‌کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.