تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 16:22
کد خبر : 2373

معین حسن‌زاده

شورای ششم شهر رشت تنها دلیل خدابیامرزی شورای پنجم!

شورای ششم شهر رشت تنها دلیل خدابیامرزی شورای پنجم!

باید گفت تنها دلیل خدا بیامرزی مر دم رشت برای شورای پنجم عملکرد شورای ششم شهر رشت است! راستی؛ خدا پدر شورای پنجم را بیامرزد…

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از غیرمنتظره، معین حسن‌زاده: اگر بخواهیم قصه شورای شهر رشت و سرپرستان و شهرداران این شورا را از ابتدای شروع به کار آن بنویسیم شاید چیزی شبیه به داستان‌های فئدور داستایوفسکی پس از نقش و اسم و کاراکتر شود، آنقدر که به اندازه ۵ بار خواندن و نفهمیدنِ صد سال تنهاییِ گابریل گارسیا مارکز، مخاطب از خواندن این مطلب عصبانی شود!

اپیزود اول: احمدی ماند، ولی نماند!
تیتر را که بخوانید انگار که جواد خیابانی روبرویتان نشسته است، اما آنچه در ابتدای عمر شورای ششم رقم خورد حتی زبان خیابانی را هم الکن می‌کند! قصه دقیقاً از اینجا شروع شد؛ شورای ششم در ابتدای کار تصمیم بر آن گرفت که بجای انتخاب یک شهردار جدید در آغاز به کار خود سید محمد احمدی را به عنوان شهردار انتخاب کند و وی بعنوان سرپرست کارش را ادامه دهد، اما پس از انتخاب سید محمد احمدی بعنوان شهردار رشت، پیش از آنکه حکم شهرداری او تعیین تکلیف شود، به طرز عجیبی وی از شهرداری رشت کناره گیری کرد و دلیل آن را مشکلات شخصی و بیماری عنوان کرد! هرچند که در آن زمان مسائلی در خصوص‌عدم تایید صلاحیت احمدی نیز مطرح شده بود.

اپیزود دوم: علی بهارمست، همان همیشگی…
علی بهارمست بهترین گزینه برای زمانی است که هیچکس جرات تحویل گرفتن شهرداری رشت را ندارد، او شجاع‌تر از آن است که به کسی باج بدهد و بزرگتر از آن است که کسی جرات اعمال فشار بر او را داشته باشد. علی بهارمست توسط اعضای شورا به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد تا تکلیف شهردار رشت بالاخره مشخص شود.

اپیزود سوم: یکی از بین خودمان!
شورا نشینان خیلی زود شهردارشان را انتخاب کردند، آنهم با حمایت‌های قاطع مسعود عباس نژاد و رضا نوری هریس؛ دقیقاً همان دو نفری که ۲۰ روز پس از شروع به کار علوی بعنوان شهردار رشت به دنبال عزل او رفتند! اولین جلسه استیضاح علوی دقیقاً در نوزدهمین جلسه شورا رخ داد، یعنی شورایی که هنوز بیست جلسه نیز تشکیل نشده است از دو سرپرست گذشت و شهردار انتخاب کرد و شهردارش را نیز استیضاح کرد، یک شاهکار مدیریتی که سردمدار آن کسی جز محمدحسین واثق کارگرنیا، رضا نوری هریس و مسعود عباس نژاد نبودند.

اپیزود چهارم: علوی جان سالم به در برد
علوی اگرچه از استیضاح اول جان سالم به در برد، اما چندان هم این خوش خوشانش طولانی مدت نبود و خیلی زود شورانشینان تصمیم به حذف قطعی او گرفتند، آن‌ها پس از چند کش و قوس توانستند همچنان وضعیت شهر را بحرانی نگه داشته و علوی را به پای استیضاح بکشند. پ

اپیزود پنجم: تُنگِ جادویی رئیس شورا
در شرایطی که همگان می‌دانستند علوی چهار رای از عاشری، عزیزی، رضویان و نادر حسینی را در اختیار دارد، از تُنگ رای گیری شورای شهر رشت ۸ رای برای عزل امیرحسین علوی در آمد! در همان جلسه اعتراضات بالا گرفت و پس از کش و قوس‌های فراوان جلسه با انتخاب سومین سرپرست شهرداری رشت، یعنی مجتبی خدمت بین دانا به پایان رسید.

اپیزود ششم: دانا و حکایتِ تکراری بازگشت شهرداران با رای دیوان عدالت اداری!
مجتبی دانا پیش از این نیز سرپرست شهرداری رشت شده بود، در دوران شورای سوم که البته در آن زمان شهردار معذول با رای دیوان به جایگاه خود بازگشت، اما تاریخ بازهم برای مجتبی خدمت بین دانا تکرار شد، او بازهم سرپرست شهرداری شد و بازهم سرپرست معذول با حکم دیوان به شهرداری بازگشت.

اپیزود هفتم: علوی با حکم موقت بازگشت
بازگشت علوی با حکم موقت داستان‌های شهرداری رشت را پیچیده کرد، در این میان گفت همی شود طیف مخالف علوی هزینه‌هایی میلیاردی برای ابطال حکم بازگشت موقت علوی انجام دادند که البته شنیده شده این مبالغ از جیب شخصی اعضای شورا نبوده است؛ موضوعی که به زودی در خصوص آن خواهیم پرداخت. اما هرچه که بود حکم موقت بازگشت علوی ابطال شد.

اپیزود هشتم: یوسف گم گشته باز آمد به کنعان!
یوسف یزدانی با ۹ رای اعضای شورای شهر رشت امروز به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد، این یعنی شورای شهر رشت طی مدت حضور خود علاوه بر اینکه نتواسنت هیچ قدم موثری در شهر رشت بردارد، بلکه با بهم ریختن ثبات شهری تنها کاری که کرد فقط برای شورای پنجم خدا بیامرزی باقی گذاشت و باید گفت تنها دلیل خدا بیامرزی مر دم رشت برای شورای پنجم عملکرد شورای ششم شهر رشت است! راستی؛ خدا پدر شورای پنجم را بیامرزد…

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.