تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 11:06
کد خبر : 8094

در روزهای داغ تابستان؛ کلافگی مردم گیلان از بوی تعفن رودخانه ها

در روزهای داغ تابستان؛ کلافگی مردم گیلان از بوی تعفن رودخانه ها

با افزایش محسوس دمای هوا، باری دیگر مردم و گردشگران در استان گیلان با معضل بوی نامطبوع در محلات اطراف رودخانه‌ها رو به رو هستند.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از گیل خبر، با افزایش محسوس دمای هوا، باری دیگر مردم و گردشگران در استان گیلان با معضل بوی نامطبوع در محلات اطراف رودخانه‌ها رو به رو هستند.

برای مثال رشت به عنوان مرکز استان، سال‌هاست ‌که با این معضل درگیر بوده و به نظر می‌رسد برای این بحران زیست محیطی که ناشی از ورود فاضلاب شهری و خانگی و پایین آمدن سطح آب رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود است، همچنان برنامه‌ای جدی از سوی مسئولان وجود نداشته و رودخانه‌هایی که از شهر عبور می‌کنند و می‌توانند به قول برخی مسئولین تبدیل به ونیز شوند، با خودرو نیز به سختی میتوان از کنارشان عبور کرد.

پیام‌های شهروندی متعددی در همین راستا به گیل‌خبر ارسال شده است که یکی از آنان به شرح زیر است:

«سلام خواسته ای از شما دارم، رودخانه واقع در میدان گیل اگر تونستین یک دقیقه در شهرک امام حسین واقع در میدان گیل بدون ماسک بمونید نیاز به کمک نیست! یک دقیقه….

گربه ها بیمار شدن و موش ها بزرگ شدن و پرنده ها بیماری های عجیبی گرفتن و زگیل‌هایی اطراف چشم دارن و گربه ها نقص ژنتیکی پیدا کردن و…. فرزند و اقوام شما هم تو همین شهر زندگی می‌کنند.

چوب خدا صدا نداره، میگن فلان کارخونه یا شرکت که فضولات میریزه تو رودخونه زورش زیاده و کسی حریفش نمیشه حتی نماینده مجلس، مگه چقدر زور داره؟

مردم بدبخت کسی را ندارن و محکوم به زندگی کنار کثافت هستن اونم مرکز استان و ورودی استان! میدونید مسافرا وقتی اونجا میبینن چی میگن؟ میگن این شهر صاحب نداره؟! خواهش میکنم کمک کنید. من اهل رشت نیستم و فقط یه مدتی اینجا هستم ولی دلم میسوزه. بیماری را می‌بینم که قراره گریبان بچه های رشت را بگیره
کنار رودخانه هم زمین چمن مصنوعی برای کوکان و پارک برای کودکان هم هست؛ تمام خانواده ها هم عصبی هستن داخل خونه نمیشه موند خواهش میکنم بخاطر آینده فرزند خودتون یه سر تشریف بیارید اونجا در روز آفتابی، خواهش میکنم؛  حتی آب اونجا سیاه و غلیظ هستش!

باور کنید کل رشت بیمار میشن، از حد بحران گذشته…»

با توجه به این که در استان گیلان رودخانه‌های زیادی از میان شهرها عبور می‌کنند، علاوه بر رشت که دارای آلوده ترین رودخانه جهان است شهرهای دیگری چون لاهیجان، لنگرود، انزلی، پیربازار و… از این قاعده مستثنی نبوده و فاجعه های زیست محیطی در سطح استان در حال گسترش است.

از سویی حضور گردشگران در این مناطق باعث سرافکندگی استان بوده و از سویی دیگر شهروندان ساکن در اطراف این رودخانه‌ها با آغاز فصل تابستان شرایط زندگی برایشان بسیار دشوار می‌شود و حتی برای دقایقی کوتاه قادر به باز گذاشتن پنجره منازل خود نیستند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.