تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 9:43
کد خبر : 1146

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

هشدار سریع از عوامل اصلی در کاهش ریسک حوادث و بلایا است

هشدار سریع از عوامل اصلی در کاهش ریسک حوادث و بلایا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کاهش خطر بلایا، هشدار سریع را یکی از عوامل اصلی برای کاهش ریسک حوادث و بلایا عنوان کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر، دکتر اسماعیل نورصالحی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ۱۳ اکتبر، روز جهانی کاهش خطر بلایا، اظهار داشت: شعار این روز، هشدار سریع، اقدام فوری برای همه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هشدار سریع یکی از عوامل اصلی برای کاهش ریسک حوادث و بلایا است، افزود: این عامل موجب پیشگیری از تلفات جانی می‌شود و تاثیرات منفی اقتصادی و مادی ناشی از سوانح را کاهش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه، ادامه داد: به منظور تاثیرگذاری هر چه بیشتر، سیستم هشدار سریع باید جوامعی که در معرض خطر قرار دارند را به طور فعال مشارکت دهد، آموزش و آگاهی عمومی در زمینه خطرات را تسهیل کند، پیام‌ها و هشدارها را به طور موثر منتشر کند تااطمینان حاصل شود که افراد در شرایط آمادگی هستند.

دکتر نورصالحی در خاتمه، تاکید کرد: هدف از سیستم‌های هشدار اولیه متمرکز بر افراد آن است که افراد و جوامعی که در معرض خطر قرار دارند توانایی یابند تا در زمان کافی و با روشی مناسب خطر احتمالی آسیب جانی، از دست دادن جان، خسارت به اموال و محیط را کاهش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.