تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 21:17
کد خبر : 9388

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سیستم رتبه‌بندی Times Higher Education نمایه و صاحب رتبه شد

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سیستم رتبه‌بندی Times Higher Education نمایه و صاحب رتبه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دستاوردی حائز اهمیت در حوزه بین‌الملل خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سیستم رتبه‌بندی Times Higher Education نمایه و صاحب رتبه شد.

به گزارش گیلانی ها خبر، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران از دستاوردی حائز اهمیت در حوزه بین‌الملل خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار و با همت مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه، رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سیستم رتبه‌بندی جهانی Times Higher Education نمایه و صاحب رتبه شد.

وی با اشاره به جزئیات فرایند نمایه شدن نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این رتبه‌بندی، افزود: فرایند جمع‌آوری، ثبت اطلاعات و انجام مکاتبات و پیگیری‌ها برای محقق شدن این دستاورد بین‌المللی توسط مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه از سال گذشته آغاز شد و هم‌اکنون، نام و رتبه این دانشگاه در سیستم رتبه‌بندی جهانی Times Higher Education، قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه Times Higher Education، یکی از معتبرترین دستگاه‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در جهان است، گفت: بر اساس اعلام پایگاه رسمی رتبه‌بندی تایمز، این رتبه‌بندی بر اساس ۱۸ شاخص عملکرد با دقت کالیبره شده و عملکرد یک موسسه دانشگاهی را در پنج حوزه موردسنجش قرار می‌دهد که شامل آموزش، محیط تحقیق، کیفیت تحقیق، صنعت و چشم‌انداز بین‌المللی است.

به گفته دکتر آشوبی، رتبه‌بندی امسال Times Higher Education، بیش از ۱۳۴ میلیون سند در ۱۶.۵ میلیون نشریه تحقیقاتی را تجزیه‌وتحلیل کرد و شامل پاسخ‌های نظرسنجی از ۶۸ هزار و ۴۰۲ محقق در سراسر جهان بود.

موسسه تایمز ۴۱۱ هزار و ۷۸۹ نقطه داده را از بیش از دو هزار و ۶۷۳ موسسه که داده ارسال کرده بودند را جمع‌آوری کرده است.

برای مشاهده رتبه دانشگاه در سیستم رتبه‌بندی جهانی Times Higher Education می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.