تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 12:38
کد خبر : 6930

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلانیان بافرهنگ بیش‌ از پیش نیازمند دریافت خدمات دندانپزشکی هستند

گیلانیان بافرهنگ بیش‌ از پیش نیازمند دریافت خدمات دندانپزشکی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز گیلانیان به ارائه خدمات مطلوب دندانپزشکی، گفت: استان گیلان و مردم بافرهنگ آن بیش از هرزمانی نیازمند دریافت خدمات کمی و کیفی دندانپزشکی هستند و این مهم در گرو تلاش همگانی است.

به گزارش گیلانی ها خبر،   محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با جمعی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی گروه دندانپزشکی، پاتولوژی و رادیولوژی فک و صورت در سالن اجلاس حوزه ریاست، اظهار کرد: خدمات کمی و کیفی همه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه به‌ویژه اعضای هیئت‌علمی گروه دندانپزشکی خوب است، اما باید تقویت شود.

وی با اشاره به بخشی از کمبودهای زیربنایی و ساختاری پیرامون دندانپزشکی، افزود: در بخشی از زیرساخت‌های دندانپزشکی با کمبودها و بعضاً با نقیصه‌هایی مواجه هستیم که باید با کمک یکدیگر آن‌ها را احصا و حل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف همه فعالین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ارتقای نظام سلامت استان دانست و گفت: دانشگاه در دوره کنونی درصدد است تا با توسعه مشارکت و برقراری عدالت، ارتقای نظام سلامت را در تمام بخش‌ها شاهد باشیم.

آشوبی با گلایه از طولانی بودن فرایند صدور و تمدید پروانه فعالیت دندان‌پزشکان گیلانی، تصریح کرد: زمان ثبت و تائید یا رد پروانه فعالیت دندان‌پزشکان نباید از دو هفته، فراتر باشد.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه باید در کنار اعضای هیئت‌علمی قرار بگیرد، گفت: جهش در نظام آموزشی، درمانی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید با تعامل و تلاش مضاعف، محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت کاهش دغدغه‌های اعضای هیئت‌علمی تأکید کرد و گفت: برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت در گرو حل و رفع مشکلات اعضای هیئت‌علمی و مقابله صریح و سریع با تعارض منافع است.

آشوبی با اشاره به نیاز گیلانیان به ارائه خدمات مطلوب دندانپزشکی، گفت: استان گیلان و مردم بافرهنگ آن بیش از هرزمانی نیازمند دریافت خدمات کمی و کیفی دندانپزشکی هستند و این مهم، مستلزم تلاش همگانی است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا رفع کامل مشکلات دانشکده دندانپزشکی در کنار اساتید و ذینفعان آن خواهد ماند، افزود: دغدغه‌های مطرح‌شده گروه‌های فعال در دانشکده دندانپزشکی، دغدغه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و مصمم بر حل آن‌ها هستیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست، دکتر رضا طایفه دولو – رئیس دانشکده دندانپزشکی رشت و اعضای هیئت‌علمی مدعو، به بیان دغدغه‌ها، نقیصه‌ها، چالش‌ها و همچنین درخواست‌ها به جهت افزایش کمی و کیفی خدمات آموزشی – درمانی دندانپزشکی در استان گیلان پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.