تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 11:45
کد خبر : 13467

درخواست کارگران: وزارت ارتباطات به اخراج اعضای انجمن صنفی مخابرات گیلان ورود کند

درخواست کارگران: وزارت ارتباطات به اخراج اعضای انجمن صنفی مخابرات گیلان ورود کند

از ابتدای سال ۱۴۰۳ اعضاب اصلی صنف کارگری نیروی‌های شرکتی مخابرات گیلان حتی با وجود داشتن قرارداد کتبی از ورود به محل کار منع شده‌اند و همچنین شرکت مخابرات از تمدید و ارائه قرارداد با رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان خودداری کرده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۳ اعضاب اصلی صنف کارگری نیروی‌های شرکتی مخابرات گیلان حتی با وجود داشتن قرارداد کتبی از ورود به محل کار منع شده‌اند و همچنین شرکت مخابرات از تمدید و ارائه قرارداد با رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان خودداری کرده است.

به گزارش گیلانی ها خبر،   جمعی از پرسنل شرکت مخابرات استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، به اخراج و ممنوع الورودی فعالان صنفی مخابرات این استان اعتراض کردند و گفتند: رویکرد و رفتار اخیر مدیران مخابرات سبب شده شرکت مخابرات منطقه گیلان روزهای حساسی را سپری کند.

گفتنی است؛ از ابتدای سال ۱۴۰۳ اعضای اصلی صنف کارگری نیروی‌های شرکتی مخابرات گیلان حتی با وجود داشتن قرارداد کتبی از ورود به محل کار منع شده‌اند و همچنین شرکت مخابرات از تمدید و ارائه قرارداد با رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان خودداری کرده است.

در واکنش به رویکرد مخابرات، که البته مختص به استان گیلان نیست، انجمن‌های صنفی نیروهای شرکتی مخابرات در چند استان با ارسال نامه‌ای به احمد وحیدی، وزیر کشور، ضمن اعتراض به این قبیل تصمیمات و خدشه‌دار شدن فعالیت‌های صنفی، خواهان پیگیری موضوع قبل از شکل گیری موج اعتراضی شده‌اند.

طی سال‌های اخیر کارگران شرکت مخابرات توانستند در بالغ بر ۱۰ استان انجمن صنفی تاسیس کنند و آنطور که خود می‌گویند این اقدام روندی رو به رشد و موفق بود و آن‌ها موفق شدند از طریق مکاتبات و رایزنی با دستگاه‌های ذیصلاح بسیاری از مشکلات را پیگیری کنند.

کارگران می‌گویند: از آنجا که شرکت مخابرات با موجی از شکایت‌های گسترده در مراجع حل اختلاف کشور و دیوان عدالت اداری روبرو شده، تشکل‌های کارگری و فعالان صنفی را هدف گرفته است.

به گفته‌ی آن‌ها، انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات گیلان در دو سال گذشته موفق شد با پیگیری‌‎های مستمر ده‌ها میلیارد تومان از بدهی شرکت مخابرات به تامین اجتماعی را در خصوص خلاء بیمه کارگران وصول کند. همچنین در سال‌های اخیر فعالان صنفی کارگری مخابرات گیلان توانستند با اقدامات قضایی در حوزه روابط کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل گام بلندی به سوی اصلاح قراردادها بردارند.

کارگران می‌گویند: کنار گذاشتن افرادی با داشتن بیش از دو دهه سابقه کار و مدارک تحصیلی بالا نه تنها موجب تضعیف تشکل‌های کارگری خواهد شد، بلکه جریانی کاملا یکسویه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فضای مطالبه‌گری ایجاد خواهد کرد.

اخیراً سرپرست مخابرات منطقه گیلان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها این اخراج‌ها را تکذیب و اشاره کرده است که چند نفر از کارگران به دلیل فرایند تغییر پیمانکار و ممانعت از امضا قراردادها از حضور در محل کار بازماندند! این در حالی است که کارگران ضمن غیر واقعی خواندن اظهاراتِ سرپرست مخابرات گیلان، با ارائه‌ی مستنداتی اعلام کردند که شرکت مخابرات طی یک نامه محرمانه‌ عدم نیاز و تمدید نشدن قرارداد کارگران را کتباً به پیمانکار ابلاغ کرده است.

از قرار معلوم، موضوع اخراج فعالان صنفی مخابرات گیلان در دستور کار شورای تامین استانداری گیلان قرار گرفته است. کارگران خواستار ورود وزارت ارتباطات به این رویه مخابرات در اخراج اعضای انجمن صنفی هستند.

گفتنی است، از زمان خصوصی‌سازی شرکت مخابرات نحوه اجرای قوانین کار علی الخصوص در بخش پیمانکاری و همچنین نبود امنیت شغلی همیشه مورد مناقشه بوده و موضوع بارها در سیستم وزارت کار، دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی مطرح شده است. نیروها می‌گویند: با وجود کار مستمر و ماهیت خدمات‌رسانی شرکت مخابرات، نبود امنیت شغلی و پایین بودن سطح مزد از جمله چالش‌های بزرگ در حوزه منابع انسانی این شرکت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.