تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 - 11:30
کد خبر : 7051

جمهوری اسلامی:

اکثر مخالفان برجام و FATF به اشتباه خود پی برده اند

اکثر مخالفان برجام و FATF به اشتباه خود پی برده اند

این روزنامه نوشت:در هفته‌های اخیر، اخبار مثبت و امیدوار کننده‌ای از تحرکات در عرصه‌ دیپلماسی خارجی منتشر شده که نشان ‌دهنده عزم مسئولین دولت و نظام جمهوری اسلامی بر مانع‌زدائی از مسیر گسترش روابط بین‌الملل هستند.

جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به سیاست خارجی دولت ابراهیم رئیسی پرداخت.

 به گزارش گیلانی ها خبر،  این روزنامه نوشت:در هفته‌های اخیر، اخبار مثبت و امیدوار کننده‌ای از تحرکات در عرصه‌ دیپلماسی خارجی منتشر شده که نشان ‌دهنده عزم مسئولین دولت و نظام جمهوری اسلامی بر مانع‌زدائی از مسیر گسترش روابط بین‌الملل هستند.

مدیران وزارت امور خارجه کشورمان از پیشرفت‌هائی در زمینه احیاء برجام و برداشته شدن تحریم‌ها سخن گفتند. افرادی از مجموعه‌هائی که بر سر مسیر پیوستن ایران به «اف‌ای‌تی‌‌اف» مانع‌تراشی می‌کردند، اخیراً خودشان با اعتراف به اشتباهشان در این زمینه خبر از آمادگی جهت همراهی برای حل این مشکل داده‌اند. در عرصه تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز توافقات جدیدی حاصل شده که نشان‌ دهنده پیشرفت قابل قبولی در این زمینه است.

لحن مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز این روزها هنگامی که از روابط بین‌الملل سخن می‌گویند آرام‌تر از گذشته است کما‌اینکه در طرف مقابل نیز ابراز تمایل برای حل مشکلات با ایران، محور اصلی اظهار نظرهای مقامات کشورهای غربی اعم از اروپا و آمریکاست.

مواردی از اعلام تحریم‌های بی‌رمق هنوز از جانب غربی‌ها دیده می‌شوند که چندان قابل اعتنا نیستند و در کنار این اقدامات نمایشی، تحرکات غربی‌ها برای حل مشکلات با جمهوری اسلامی ایران دارای رنگ و لعاب جدی‌تری به نظر می‌رسند.

می‌دانیم که در دو طرف، عناصر بدخواهی وجود دارند که تلاش می‌کنند مانع‌ هرگونه تعامل میان جمهوری اسلامی ایران با غرب شوند. آنها افراطیونی هستند که در طرف غربی تحت نفوذ لابی صهیونیسم قرار دارند و چون دیپلماسی باز و متوازن ایران را به ضرر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی می‌دانند تلاش می‌کنند مانع تحقق آن شوند تا جمهوری اسلامی ایران همچنان در محاصره تحریم‌ها بماند و از گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با بخش عمده‌ای از جهان محروم باشد. در داخل ایران نیز عناصری که به کاسبان تحریم معروفند، سیاست خارجی متوازن جمهوری اسلامی را به ضرر خود می‌دانند و بشدت مایل هستند در پیله تحریم تغذیه کنند. این، خوشبینانه‌ترین تفسیر از تحرکات آنها علیه سیاست خارجی متوازن و مخالفتشان با تلاش‌های ضدتحریم است. تفسیر دیگر که مایل نیستیم مقرون به صحت باشد، تأثیرپذیریشان از حامیان خارجی تحریم‌هاست.

در شرایط کنونی که بخشی از حامیان خارجی تحریم ایران یعنی سران بعضی کشورهای عربی دست از دشمنی با جمهوری اسلامی برداشته‌اند و لابی صهیونیستی در این عرصه تنها مانده، موقعیت مناسبی پدید آمده که مسئولان نظام جمهوری اسلامی عزم خود را برای احیاء برجام، پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف و رفع تحریم‌ها جزم و این مشکل مزمن را حل نمایند. حل این مشکل، علاوه بر اینکه برای دولت کنونی یک امتیاز و دستاورد بزرگ محسوب می‌شود و کمک بزرگی برای سروسامان دادن به اقتصاد کشور و رفع تنگناهای معیشتی مردم خواهد کرد، اقدام مهمی برای خلع سلاح کسانی است که با بهانه قرار دادن مشکلات معیشتی مردم تلاش می‌کنند نارضایتی‌های عمومی را به هیزمی برای آتش‌افروزی جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی تبدیل کنند. کسانی که نارضایتی‌های عمومی ناشی از مشکلات معیشتی را نادیده می‌گیرند، باید پنبه غفلت را از گوش‌های خود خارج و به این واقعیت توجه جدی کنند که ریشه‌کن کردن این نارضایتی‌ها تنها راه ناکام نمودن دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.