تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 11:10
کد خبر : 11567

برای نخستین بار نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در گیلان احداث می شود

برای نخستین بار نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در گیلان احداث می شود

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان احداث اولین نیروگاه خورشیدی در استان گیلان را بسیار مهم و ضروری خواند.

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان احداث اولین نیروگاه خورشیدی در استان گیلان را بسیار مهم و ضروری خواند.

 

به گزارش گیلانی ها خبر، محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: سیاست ها و برنامه های وزارت نیرو مبتنی بر توسعه انرژی های تجدیدپذیر است و بر اساس این برنامه ریزی ها حدود ۴۵۰۰ مگاوات ظرفیت در بخش نیروگاه خورشیدی باید در سطح کشور ایجاد شود.

وی افزود: نیروگاه ۲۰ مگاواتی خورشیدی در منطقه لوشان در استان گیلان احداث می شود. خوشبختانه برنده مناقصه ساخت این نیروگاه مشخص شده و رایزنی ها با سرمایه گذار در سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران (ساتبا) به زودی انجام می شود تا شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم. از این رویداد در استان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: برای تسریع در اجرای طرح باید با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و … هماهنگی های جامع تری صورت گیرد تا با شروع پروژه به خوبی و سرعت پیگیری شود. از عملیات اجرایی

محمود دشت بزرگ درباره مراحل اجرای این پروژه و جزئیات آن گفت: ساخت نیروگاه از صفر تا صد و همچنین اتصال این نیروگاه تحت ولتاژ ۲۰ کیلوولت به پست ۲۰.۶۳ کیلوولت لوشان و آن توسعه نیز بر عهده سرمایه گذار است.

وی افزود: برای انتقال برق تولیدی نیروگاه خورشیدی به پست لوشان، احداث شبکه انتقال به طول ۶ کیلومتر ضروری است. به گونه ای انجام شود که این طرح به نتیجه برسد و مردم شریف استان گیلان از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: پروژه های دیگر نیروگاهی در حوزه خورشیدی قطعا پس از اتمام این پروژه آغاز می شود. ما معتقدیم موفقیت در این بخش جز با تعامل سازنده و بهینه و احترام به سرمایه گذار و تسهیل چالش ها و مشکلات پیش روی پروژه امکان پذیر نیست.

وی افزود: در صورت موفقیت این طرح شاهد استقبال سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در استان خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره برق منطقه ای گیلان در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه پروژه احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی لوشان باید قبل از پیک بار در سال آینده به بهره برداری برسد، انتظار همدلی و مساعدت بیشتر همه را داریم. مسئولان اجرایی و با توجه به زمان محدود. باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این پروژه به نتیجه برسد و از مزایای این طرح برای توسعه پایدار استان حداکثر استفاده را ببریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.