تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 11:41
کد خبر : 1779

دلخوش: بیش از ۱۰ وزارت‌خانه هزینه‌های مردم را افزایش چند برابری دادند

دلخوش: بیش از ۱۰ وزارت‌خانه هزینه‌های مردم را افزایش چند برابری دادند

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بیش از ۱۰ وزارت‌خانه هزینه‌های مردم را افزایش چند برابری دادند»، خواستار تشکیل کمیته‌ای به ریاست یکی از نواب رئیس مجلس جهت بررسی عملکرد دستگاه‌ها و شناسایی دستگاههایی شد که هزینه‌های مردم را افزایش داده‌اند.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از ایسنا، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه «الان مدتی است که هرچه تذکر و اخطار به دستگاه‌ها می‌دهیم، توجهی نمی‌شود» اظهار کرد: بیش از ۱۰ وزارت‌خانه هزینه‌های مردم را افزایش چند برابری دادند و هزینه‌های آب، برق و تلفن افزایش یافته است. همچنین وزارت جهاد کشاورزی تبعیض قائل شده و ۴ محصول چغندر، گندم، کلزا و امثالهم را محصول استراتژیک قرار داده و برنج را که محصولی استراتژیک است را از لیست محصولات استراتژیک خارج کرده است. همچنین وزارت اقتصاد در دستگاه‌های کارت خوان بانکی ورودی نادرست دارند.

وی افزود: الان قیمت پتاس و فسفات که کودهای مورد نیاز کشاورزان است ۵ برابر شده‌ است؛ وضعیت قیمت دارو بدتر است و من قبلاً یک قرص برای دیابت می‌خریدم به قیمت ۶۰ هزار تومان الان همان قرص شده ۶۰۰ هزار تومان. چه کار دارند می‌کنند؟ این همه گفتیم ارز ترجیحی را حذف نکنید و مردم گرفتار دارو هستند. در وزارت بهداشت رانت و زد و بند در حوزه‌های دارویی بسیار بالاست و مردم گرفتار کمترین داروها هستند.

این نماینده مجلس خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: از جنابعالی به‌عنوان رئیس مجلس خواهش می کنم در این زمینه کمیته‌ای با ریاست یکی از نواب رئیس تشکیل دهید و عملکرد دستگاه‌ها را ارزیابی کنید؛ نگاه کنید در شرایطی که مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند کدام یک از دستگاه‌ها هزینه‌های مردم را بالا بردند؟

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در پاسخ به دلخوش با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به کشاورزی از موضوعات مهمی است، گفت: موضوعات مرتبط با کشاورزی که از سوی نمایندگان در جلسه امروز مطرح شد را حتماً با رئیس کمیسیون کشاورزی و وزیر کشاورزی دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.