تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 7:06
کد خبر : 7372

نگرانی همیشگی رونالدو در مورد جایگاهش و مقایسه شدن با مسی؛

ادعای کریستیانو مسخره است/ اقامت رایگان مسی در خانه رونالدو!

ادعای کریستیانو مسخره است/ اقامت رایگان مسی در خانه رونالدو!

کریستیانو رونالدو ادعاهایی عجیب را درباره لیگ‌های عربستان و آمریکا مطرح کرده و طعنه‌ای به لیونل مسی زد که واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش گیلانی ها خبر، کریستیانو رونالدو، فوق ستاره النصر عربستان، در چند وقت اخیر ادعاهای عجیبی را در مورد لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی مطرح کرده است و البته این ادعاها از زمانی که لیونل مسی تصمیم گرفت برای فصل آینده به آمریکا برود، بیشتر هم شده است.

رونالدو بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او در سطح باشگاهی همه عناوین ممکن را در دوران حضور خود در منچستریونایتد، رئال‌مادرید و یوونتوس کسب کرده و در تیم ملی نیز همراه با پرتغال به قهرمانی اروپا دست یافته است. از نظر فردی نیز او همه رکوردهای گلزنی را شکسته و جوایز فردی فراوانی نیز کسب کرده است.

رونالدو بعد از کسب پنجمین و قطعاً آخرین توپ طلای خود در سال ۲۰۱۷ به فرانس فوتبال گفت: «من بهترین بازیکن تاریخ هستم، چه در لحظات خوب و چه در لحظات بد. به انتخاب همه افراد احترام می‌گذارم اما هرگز کسی را بهتر از خودم ندیده‌ام. همیشه به این موضوع فکر کرده‌ام. هیچ فوتبالیستی نمی‌تواند کارهایی که من می‌توانم انجام دهم را اجرا کند. بازیکنی کامل‌تر از من وجود ندارد.»

اما این حرف‌های کسی نبود که از جایگاه خود در فوتبال مطمئن است و احساس امنیت می‌کند. در واقع رونالدو بیشتر به خاطر احساس خطری که همیشه داشت آن حرف‌ها را زد. اگر رونالدو واقعاً شماره یک تاریخ فوتبال بود، نیازی نبودکه هر وقت جلوی دوربین می‌رود این موضوع را به همه یادآوری کند.

کریستیانو رونالدو

لیونل مسی هیچ وقت چنین انگیزه‌ای برای تعریف کردن از خود نداشته و همیشه به پاهایش اجازه داده که به جای او حرف بزنند. اسطوره بارسلونا دو توپ طلا بیشتر از رونالدو کسب کرده و پس از کمک به آرژانتین در فتح جام جهانی ۲۰۲۳ حالا در آستانه کسب هشتمین توپ طلا و جاودانه‌تر کردن رکورد خود قرار داد.

رونالدو و تیم ملی پرتغال در جام جهانی قطر کاملاً ناکام بودند و به نظر می‌رسد همین موضوع هم رونالدو را به سمت یک انتقال نجومی از نظر مالی به لیگ عربستان سعودی سوق داد. شاید موفقیت در جام جهانی می‌توانست حضور او در سطح اول فوتبال اروپا را با دستمزد بالا تا چند سال دیگر تضمین کند. پذیرفتن پیشنهاد النصر عربستان و تبدیل شدن به پردرآمدترین بازیکن جهان شاید تنها راه برای او بود که کانون توجهات را از مسی به سمت خود بکشاند. اما شوک خبری این انتقال عجیب خیلی دوام نداشت و رونالدو نتوانست النصر را به قهرمانی لیگ عربستان در فصل گذشته برساند. عملکرد او هم به گونه‌ای نبود که کسی را متقاعد کند که همچنان توانایی بازی در بالاترین سطح را دارد.

حالا مسی بار دیگر در صدر اخبار قرار گرفته است. بعد از دو فصل نه چندان موفق و ناامیدکننده در پاری‌سن‌ژرمن، فوق ستاره ریزنقش تصمیم گرفت که چالشی جدید را در لیگ حرفه‌ای آمریکا MLS با تیم اینترمیامی تجربه کند.

قابل پیش بینی بود که رونالدو به این موضوع واکنش نشان دهد و او دقیقاً همین کار را کرد و گفت سطح لیگ عربستان بالاتر از بسیاری از لیگ‌های اروپایی و بالاتر از MLS است. حرفهای ستاره پرتغالی ۳۸ ساله، کنایه‌ای بود به مسی و البته بار دیگرثابت کرد که او همچنان تلاش می‌کند با حرفهایش خود را در صدر اخبار قرار دهد و به عنوان بهترین بازیکن تاریخ معرفی کند.

این ادعای رونالدو با واکنش‌های زیادی رو به رو شد. مایک لاهود بازیکن سابق فوتبال آمریکا در مصاحبه‌ای در شبکه سی‌بی‌اس اسپورتس حرف‌های ستاره النصر را «مضحک» عنوان کرد و به شوخی رونالدو را متهم به مصرف بیش از حد قلیان کرد!

وین رونی هم تیمی سابق رونالدو نیز که هم اکنون هدایت تیم دی‌سی یونایتد در آمریکا را برعهده دارد در مصاحبه با اتلتیک اینطور وارد این بحث شد: «لیگ آمریکا همه زمینه‌ها برای تبدیل شدن به یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارد. می توانید ببینید چگونه لیگ سعودی تلاش می‌کند تا بازیکنان بزرگ را به خدمت بگیرد، برای ام‌ال‌اس هم آوردن مسی یک اتفاق بزرگ بود. چه راهی بهتر از آوردن لیونل مسی برای نشان دادن اینکه لیگ آمریکا توانایی رقابت با پول سرشار عربستانی‌ها را دارد؟»

لیگ آمریکا از زمان شروع خود در سال ۱۹۹۳ رشد چشمگیری داشته و بازیکنان بزرگ زیادی را به خود دیده، از دیوید بکام و تیری آنری گرفته تا زلاتان ایبراهیموویچ و وین رونی. حالا ورود مسی هم یک گام بزرگ در پیشرفت طبیعی این لیگ است. لیگ عربستان هم شروع کرده به جذب نام‌های بزرگ اما هنوز زمان زیادی لازم است تا بتوان آن را به عنوان یک لیگ سطح بالا در فوتبال جهان در نظر گرفت.

جیمز وستوود نویسنده سایت گل برای مطلب خود در واکنش به حرف‌های مسی را چنین تیتری زده: «مسی همچنان به طور رایگان و بدون اجاره دادن در خانه‌ای به نام مغز کریستیانو زندگی می‌کند!»

عقد قرارداد لیونل مسی با اینترمیامی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.