تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 11:08
کد خبر : 7299

احمد علیرضا بیگی: ممنوعیت نطق‌کردن در مجلس بدعتی است که آقای قالیباف مجری آن است

احمد علیرضا بیگی: ممنوعیت نطق‌کردن در مجلس بدعتی است که آقای قالیباف مجری آن است

نماینده افشاکننده مسئله شاسی بلند‌ها در واکنش به ممنوع شدن از نطق در مجلس گفت: این مساله یک بدعت است که آقای قالیباف دارد در مجلس این را اعمال و اجرا می‌کند و این ممکن است برای تک تک نمایندگان رخ دهد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  نماینده افشاکننده مسئله شاسی بلند‌ها در واکنش به ممنوع شدن از نطق در مجلس گفت: این مساله یک بدعت است که آقای قالیباف دارد در مجلس این را اعمال و اجرا می‌کند و این ممکن است برای تک تک نمایندگان رخ دهد.

ممنوعیت نطق‌کردن در مجلس بدعتی است که آقای قالیباف مجری آن است
احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده است و این تحدید حقوق ملت است.

بخش‌هایی از گفت و گوی علیرضابیگی را در ادامه می‌خوانید:

این مساله یک بدعت است که آقای قالیباف دارد در مجلس این را اعمال و اجرا می‌کند و این ممکن است برای تک تک نمایندگان رخ دهد؛ لذا انتظار این است که نمایندگان مردم در مقابل این اتفاق بایستند.

یک نماینده از جانب ملت تکلیف بر عهده‌اش است و آن کاری که من انجام دادم، کمترین کاری است که یک نماینده می‌تواند در دفاع از حقوق ملت انجام داده باشد و بسیار محل تاسف است که آقای قالیباف به منظور جلوگیری از آشکار شدن حقیقت که دیگر همه مردم در جریان این موضوع هستند، مرتکب چنین فعلی شده که حتما باید در پیشگاه تاریخ پاسخ بدهد؛ هم مجلس و هم آقای قالیباف باید در مقابل تاریخ پاسخگو باشند.

بعد طرح مطالبه اصلی از سوی نمایندگانی که چنین مساله‌ای برای آن‌ها پیش نیامده هم مطرح است که عملا اعتبار و حیثیت آن‌ها هم با مخاطره مواجه شده و باید حقیقت به روشنی به اطلاع مردم برسد.

صبح امروز و در جریان جلسه علنی مجلس محمدرضا صباغیان بافقی طی تذکری شفاهی خطاب به رئیس مجلس گفت: امروز صبح که با آقای علیرضا بیگی صحبت می‌کردم ایشان گفتند که مدتی است از نطق ۷ دقیقه‌ای محروم شده است این شأن نمایندگی نیست، شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و بر این اساس است؛ یعنی ما در هیأت رئیسه تصمیم نگرفته‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.