به گزارش گیلانی ها خبر،  رسول فرخی میکال افزود : مجلس سال گذشته برای ساماندهی بازار پر تلاطم اجاره بها مسکن ، طرحی را تدوین کرده که هم اکنون در کمیسیون عمران مجلس قرار دارد که پس از چکش کاری نهایی برای تصویب به صحن علنی می‌آید.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس در ادامه گفت :  امیدوارم با ضابطه‌مند شدن قرارداد‌های اجاره بهای مسکن، تا حدودی نرخ‌ها تعدیل شود. هم اکنون بیش از ۶۰ درصد هزینه سبد یک خانوار صرف تامین مسکن شده و مردم به سختی زندگی خود را می‌گذرانند. به عنوان مثال، کارگر و یا کارمندی که با دشواری دخل و خرج خود را ماهانه تراز می‌کند چگونه می‌تواند هر سال در موعد تمدید اجاره خانه، صد یا حتی صد‌ها میلیون به پول پیش و چند میلیون بر اجاره خانه خود اضافه کند؟ چگونه می‌تواند این مبلغ سنگین را با وجود گرانی‌های افسارگسیخته کالا‌ها در طول یک سال پس انداز کرد.؟

فرخی میکال  اظهار کرد : در آستانه نزدیک شدن به فصل تابستان و پیک جابجایی مستاجران هستیم که با وجود افزایش نجومی نرخ‌های اجاره بها در بازار خالی از نظارت مسکن، دولت از هم اکنون باید برای ساماندهی اجاره خانه، سقف مجاز افزایش کرایه خانه و کمک تسهیلاتی به مستاجران تدبیر کند.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس گفت : دولت باید جدی به این موضوع ورود کرده و مانع از به حاشیه رانده شدن مردم از شهر‌ها به حاشیه شهر‌ها شود.

وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و کوچک شدن سفره‌های مردم برای تامین سرپناه عنوان کرد: متاسفانه درآمد‌های مردم با ریال، اما اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند؛ این امر کمر مردم به ویژه قشرهای کم درآمد و بازنشسته‌ها را شکسته است و امیدوارم با اجرای قانون جهش تولید مسکن، زمینه برای رفع مشکل فراهم شود.