تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 14:29
کد خبر : 926

با حضور معاون بهداشتنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

نشست هماهنگی تدوین برنامه‌ی عملیاتی حمایت و مراقبت از گروه‌های پرخطر سالمندان در رشت برگزار شد

نشست هماهنگی تدوین برنامه‌ی عملیاتی حمایت و مراقبت از گروه‌های پرخطر سالمندان در رشت برگزار شد

نشست هماهنگی تدوین برنامه‌ی عملیاتی حمایت و مراقبت از گروه‌های پرخطر سالمندان در راستای اجرای برنامه‌ی کشوری و با توجه به لزوم شناسایی گروه پرخطر و حمایت از این گروه آسیب‌پذیر با استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد با حضور معاون بهداشتی دانشگاه برگزارشد.

به گزارش گیلانی ها خبر، دکتر اسماعیل نورصالحی – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این نشست با بیان اینکه گیلان از سالمندترین استان‌های کشور است، اظهار داشت: با توجه به اینکه گیلان از سالمندترین استان‌های کشور است، می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد پویایی بیشتر در استان بهره برد.

وی ادامه داد: با ارائه‌ی خدمات مطلوب به سالمندان و تزریق نشاط و پویایی در کنار توجه به سیاست‌های جوانی جمعیت، باید بتوانیم بستر لازم برای فعالیت سالمندان را در جامعه فراهم نمائیم.

دکتر نورصالحی با اشاره به اینکه ارائه‌ی هرگونه خدمات به سالمندان مثمرثمر است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها، جلسات و اجرای برنامه‌های عملیاتی، کمک و رسیدگی بیشتر به جمعیت سالمند استان است تا در نهایت سلامت جامعه هم تامین شود.

دکتر محمدحسین قربانی – رئیس مجمع خیرین سلامت استان نیز در این نشست ضمن ابراز امیدواری از اجرای درست این برنامه، عنوان کرد: هر گامی که برای بهبود وضعیت سالمندان پرخطر استان به ویژه در روستاها برداشته شود مطمئنا می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: مجمع خیرین سلامت استان آمادگی لازم را جهت هرگونه همکاری با حوزه‌ی بهداشت در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی و ارائه‌ی خدمات مطلوب به سالمندان پرخطر را دارد.

دکتر کیانوش کوچکی نژاد – رئیس سازمان‌های مردم نهاد استان نیز در این نشست با بیان اینکه شناسایی درست، دقیق و بهبود وضعیت سالمندان به ویژه سالمندان پرخطر استان می‌تواند یکی از نتایج اجرای این برنامه باشد، تصریح کرد: رفع مشکلات سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌ی سالمندان و همکاری تنگاتنگ با سازمان بهزیستی از جملهاقداماتی است که در راستای اجرای حمایت‌های ویژه از سالمندان باید انجام شود.

در پایان نشست مذکور مصوب شد، ضمن تشکیل شورای هیات امنایی با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان هرشهرستان در سطح استان (به عنوان دبیر)، نمایندگان خیرین و سایر اعضاء، شناسایی و نیازسنجی سالمندان پرخطر هر منطقه اعم از شهر و روستا بررسی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.