تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 12:23
کد خبر : 6215

برگزاری سومین نشست خبری نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه

برگزاری سومین نشست خبری نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه

سومین نشست نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور اساتید در مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت برگزار شد.

سومین نشست خبری نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه در مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  سومین نشست نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور اساتید در مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت برگزار شد.

در این نشست، دکتر رویا فرجی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج‌ها با مشکلات نازایی مواجه هستند، گفت: طرح پژوهشی «اثر هورمون‌های حاملگی در بیماران IVF (باروری داخل آزمایشگاهی)» در راستای طرح جوانی جمعیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه بهترین روش برای افرادی که قصد بارداری در زمان فعلی را ندارند روش بانک و حاملگی داخل آزمایشگاهی است، هرچند که هیچ چیز بهتر از ازدواج به موقع و بارداری به موقع نیست.

در ادامه دکتر رویا کبودمهری در خصوص طرح پژوهشی «اثر کمبود ویتامین D در خانم‌های نازا با تخمدان ضعیف» گفت: چاقی، مصرف فست فود و کم تحرکی از عوامل اصلی ضعف تخمک‌ها است.

وی افزود: یکی از فاکتورهای کاهش ذخیره تخمدان، ژنتیک است، اما عوامل محیطی یکی از اصلی‌ترین دلایل این موع می‌باشد.

دکتر کبود مهری با بیان اینکه امروزه شاهد رسیدن سن کاهش ذخیره تخمدان به ۳۰ سالگی هستیم، گفت: کمبود ویتامین D باعث کاهش ذخیره تخمدان می‌باشد.

در ادامه این نشست نیز دکتر ماندانا منصور قناعی طرح پژوهشی «اثر میزان هورمون حاملگی در درمان بیماران لوله‌ای (خارج از رحمی)» را ارائه نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.