تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 10:15
کد خبر : 13577

در همایش گیاهان دارویی با محوریت مرجعیت علمی مطرح شد:

معاون آموزشی دانشگاه: استان گیلان می‌تواند بدل به قطب گیاهان دارویی در کشور شود

معاون آموزشی دانشگاه: استان گیلان می‌تواند بدل به قطب گیاهان دارویی در کشور شود

همایش گیاهان دارویی با محوریت مرجعیت علمی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلانی ها خبر؛ همایش گیاهان دارویی با محوریت مرجعیت علمی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این همایش دکتر افشین شفقی – معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمایل مردم ما بر گیاهان دارویی است، گفت: اقلیم استان‌های شمالی نیز بستری مناسب برای تولید داروهای گیاهی است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ گیاه جهت دارو استفاده می‌شود و امکان افزایش این تعداد با تلاش دانشجویان داروسازی در آینده وجود دارد، تأکید کرد: استان گیلان می‌تواند بدل به قطب گیاهان دارویی در کشور شود.

دکتر شفقی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از روش‌های حرکت به سمت دانشگاه نسل سه، تولید علم در این راستا است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا از این ظرفیت در استان گیلان استفاده کرد.

وی همچنین با بیان اینکه پیشینه گیاهان دارویی در ایران به حداقل هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح است، خاطرنشان کرد: در دوره اسلامی نیز زکریای رازی در کتاب الحاوی فی الطب به گیاهان دارویی اشاره می‌نماید و در کتاب قانون ابن‌سینا نیز بر پایه گیاهان دارویی است و هم اکنون نیز در دانشگاه‌های بزرگ دنیا در حال مطالعه و تدریس است.

همچنین در این همایش دکتر حصاری – رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر پروین رو – مدیر توسعه آموزش پزشکی دانشکده داروسازی نیز به تشریح اهمیت توجه به گیاهان دارویی پرداختند.

گفتنی است؛ در حاشیه این همایش غرفه‌های دانشجویان دانشکده داروسازی در مجاورت بر پا شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.