تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 11:11
کد خبر : 8871

دغدغه نمایندگان گیلان تنها انتصابات است!؟ وزیر اقتصاد به خاطر تورم استیضاح نشد ولی به خاطر انتصابات تهدید شده است!

دغدغه نمایندگان گیلان تنها انتصابات است!؟ وزیر اقتصاد به خاطر تورم استیضاح نشد ولی به خاطر انتصابات تهدید شده است!

 جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و خمام در مجلس منتقد انتصاب مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ( سجاد سیاهکارزاده) شده و وزارت اقتصاد نهادهای بالادستی مناطق آزاد را تهدید به تحقیق و تفحص کرده است. وی گفته است « بدترین مدیریت در منطقه آزاد انزلی در طول تاریخ مناطق آزاد در زمان وزارت آقای خاندوزی بوده است»

به گزارش گیلانی ها خبر،   جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و خمام در مجلس منتقد انتصاب مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ( سجاد سیاهکارزاده) شده و وزارت اقتصاد نهادهای بالادستی مناطق آزاد را تهدید به تحقیق و تفحص کرده است. وی گفته است « بدترین مدیریت در منطقه آزاد انزلی در طول تاریخ مناطق آزاد در زمان وزارت آقای خاندوزی بوده است»

البته ما نیز در مورد انتصاب احتمالی فرد موردنظر انتقاداتی داریم که به غیربومی بودن و سوابق اندک و عدم آشناییش به منطقه آزاد انزلی برمی‌گردد. اما سوال این است نمایندگان مجلس تا کی می‌خواهند مهمترین دغدغه آن‌ها انتصابات باشد. مگر از سوی رهبری و نهادهای نظارتی درباره این موضوع نهی نشده‌اند؟

پیش از این وزیر کشور هم به خاطر معاون سیاسی خود تا آستانه استیضاح پیش رفت و حالا نوبت وزیر اقتصاد رسیده است. هرکدام آن‌ها به خاطر عملکرد سیاسی، امنیتی و اقتصادی در افکار عمومی مورد انتقاد بودند، اما نمایندگان تنها وقتی موضوع انتصابات است به موضوع ورود می‌کنندکه این برخلاف وظایف قانونی آنهاست.

خاندوزی وزیر اقتصاد به خاطر تورم و عدم رشد تولید کمتر مورد سوال و انتقاد قرار نمایندگان قرار گرفته تا انتصابات! بسیاری تورم بالا را نشانه عملکرد ضعیف وزیر می‌دانند، اما نماینده مجلس تنها وقتی او را زیر تیغ تهدید می‌برد که مدیری خلاف انتظارشان منصوب شود.

کوچکی نژاد قبلا در مورد مدیریت دخانیات کشور تهدید بسیاری کرده بود که  منجر به برکناری شیخان شده بود. دخانیات زیرنظر صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد متعلق به  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. زمانی که شیخان در مجموعه دخانیات کشور منصوبی  شده بود، حجت عبدالملکی وزیر کار و تعاون بود که حالا هم دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی است.

البته در مورد اینکه پرونده تحقیق و تفحص از مناطق آزاد شکل بگیرد ابهامات زیادی وجود دارد. عمر مجلس فعلی رو به انتهاست و نماینده مجلس خود را برای انتخابات آماده می‌کند تا تحقیق و تفحص! نمایندگان گیلان هم بیشتر نشان داده اند که اهل شعار هستند تا عمل! نمونه‌اش تهدید به استعفا به خاطر وضعیت کشاورزان برنج که هیچ نتیجه ای نداشت. ولی اینکه با هر انتصاب خلاف منویات خود از ابزار تهدید استفاده می‌کنند در نوع خود جالب توجه است. گویی دغدغه ای جز انتصابات ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.