تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 12:08
کد خبر : 13002

۱۰۹ نماینده به صحن علنی مجلس نرفتند

۱۰۹ نماینده به صحن علنی مجلس نرفتند

طبق اعلام قبلی، مجلس شورای اسلامی امروز جلسه داشت که این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان تشکیل نشد.

طبق اعلام قبلی، مجلس شورای اسلامی امروز جلسه داشت که این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان تشکیل نشد.

به گزارش گیلانی ها خبر، طبق اعلام قبلی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس قرار بود امروز (دوشنبه ۱۴ اسفند ماه) نمایندگان جلسه علنی داشته باشند اما به دلیل اینکه جلسه مجلس به حد نصاب نرسید، تشکیل نشد.

طبق آیین‌نامه، برای تشکیل شدن جلسه و قانونی بودن مصوبات باید دوسومِ نمایندگان در جلسه حضور داشته باشند اما امروز تابلوی مجلس حضور ۱۷۷ نماینده را در جلسه نشان داده بود.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ کرسی دارد که در این دوره مجلس ۴ تن از نمایندگان به دولت و شهرداری رفته‌اند که در نتیجه مجلس دارای ۲۸۶ نماینده است. امروز ۱۰۹ تن از نمایندگان یعنی ۳۸ درصد در مجلس حضور نیافتند و برای همین مجلس به حد‌نصاب نرسید.

به گفته حجت الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده همدان، رئیس مجلس در جلسه غیررسمیِ امروز گفته بود اسامی این افراد در جلسه فردای مجلس قرائت خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ابتدای هر جلسه علنی اسامی غایبان و متاخران جلسه توسط هیئت رئیسه قرائت می‌شود و هر چند ماه یک‌بار اسامی منظم‌ترین نمایندگان که در جلسات حضور داشته‌اند، اعلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، مجلس یازدهم آخرین ماههای خود را می‌گذراند و اخیراً انتخابات دوازدهمین دوره مجلس انجام شد که بنا بر آمار اعلام شده، لااقل نیمی از نمایندگان فعلی نتوانستند رای مردم را برای حضور در دوره آتی به دست بیاورند.

طبق ماده ۹۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی “انعقاد رسمى جلسات و اعتبار أخذ رأى منوط به حضور حداقل دوسوم مجموع نمایندگان مى‏باشد.” که با احتساب ۲۸۶ نماینده‌ی فعلی، رسمیت یافتن جلسات احتیاج به حضور ۱۸۹ نماینده دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.