تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 10:30
کد خبر : 7588

وزیر نیرو: ایران پنج هزار مگاوات نیروگاه را در سوریه بازسازی می‌کند / توسعه نیروگاه‌های جدید در این کشور هم در دستور کار قرار گرفته

وزیر نیرو: ایران پنج هزار مگاوات نیروگاه را در سوریه بازسازی می‌کند / توسعه نیروگاه‌های جدید در این کشور هم در دستور کار قرار گرفته

وزیر نیرو از انجام مذاکر با طرف سوری برای بازسازی حدود پنج هزار مگاوات نیروگاه در سوریه توسط شرکت‌ها و متخصصان ایرانی خبر داد. وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های متعددی در سوریه وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن امروز امکان تولید برق ندارند و نیازمند تعمیرات هستند، البته در کنار این امر توسعه نیروگاه‌های جدید در این کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گیلانی ها خبر،  وزیر نیرو از انجام مذاکر با طرف سوری برای بازسازی حدود پنج هزار مگاوات نیروگاه در سوریه توسط شرکت‌ها و متخصصان ایرانی خبر داد. وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های متعددی در سوریه وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن امروز امکان تولید برق ندارند و نیازمند تعمیرات هستند، البته در کنار این امر توسعه نیروگاه‌های جدید در این کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.
ایرنا: وزیر نیرو از انجام مذاکر با طرف سوری برای بازسازی حدود پنج هزار مگاوات نیروگاه در سوریه توسط شرکت‌ها و متخصصان ایرانی خبر داد.

علی‌اکبر محرابیان عصر سه‌شنبه در دیدار با «محمد سامرالخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه افزود: سوریه پس از دوره سختی که با دشمنان جنگید و تحمیل فشارهای زیاد توسط کشورهای متخاصم و پس از پیروزی مردم این کشور در مقابل متجاوزان؛ امروز وارد مرحله بازسازی شده است.

وی ادامه داد: تاکید مسئولان سوریه بر تامین انرژی و برق پایدار برای پاسخگویی به نیاز بخش‌های مختلف اعم از خانگی و تولید است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نیروگاه های متعددی در سوریه وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن امروز امکان تولید برق ندارند و نیازمند تعمیرات هستند، البته در کنار این امر توسعه نیروگاه‌های جدید در این کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

محرابیان گفت: شرکت‌های ایرانی به ویژه گروه مپنا در سال‌های اخیر سابقه خوبی در ساخت و تعمیرات نیروگاه در سوریه دارد و در این زمینه نیروگاه بسیار خوبی را در منطقه لاذقیه احداث کرده که به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تعدادی واحد نیروگاهی نیز که در زمان جنگ آسیب دیده بود به مرحله بازسازی رسید و امروز در شبکه برق سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع و نتایج مذاکره در جلسه امروز(سه شنبه) با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه ادامه داد: مذاکراتی در جلسه‌ای که امروز برقرار شد، برای تعمیرات برخی از این نیروگاه‌های در این کشور صورت گرفت و امید است با تحقق این امر، امکان تامین برق برای مردم کشور همسایه سوریه فراهم شود.

محرابیان گفت: همکاری‌های بین دوطرف در چارچوب قراردادهای تجاری انجام می‌شود. در این باره مطالعات فنی و اقتصادی صورت می‌گیرد و در نهایت متناسب با هزینه‌ها و سودهایی که شرکت‌ها در نظر می‌گیرند، قرارداد منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه سوریه تعهدات خود را در قراردادهای با موضوع برق به طور کامل انجام داده است، نسبت به همکاری‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری پیرو برگزاری این جلسه ابراز امیدواری کرد.

وزیر نیرو افزود: برای بازسازی حدود پنج هزار مگاوات نیروگاه در جلسه امروز در کشور سوریه توسط شرکت‌ها و متخصصان ایرانی مذاکره شد که طی دو مرحله انجام می‌شود؛ یک مرحله نیروگاه‌هایی که سوخت مایع مصرف می‌کنند که دو هزار مگاوات را شامل می‌شود و بیش از سه هزارمگاوات نیز نیروگاه‌های با سوخت گاز را شامل می‌شود که برای مرحله دوم در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی این نیروگاه‌ها از تجهیزات ایرانی استفاده می‌شود و نیروی انسانی ایرانی و سوری نیز در این زمینه فعال خواهند بود.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز ضمن استقبال و ابراز خرسندی از تداوم همکاری‌ها بین دو کشور ایران و سوریه برای تعمیرات، بازسازی و توسعه نیروگاه‌ها در سوریه، گفت: از گذشته تاکنون اسناد مختلف همکاری بین دو طرف وجود داشته است و امروز درصدد هستیم برقراری همکاری‌های جدید را به صورت سودمند برای دو طرف پیشنهاد دهیم.

محمد سامرالخلیل با بیان اینکه سوریه در گذشته ۹ هزار مگاوات برق تولید می‌کرد، افزود: اما با توجه به شرایط موجود در این کشور این عدد امروز به دو هزار مگاوات رسیده است؛ بخشی از کاهش تولید برق را می‌توان آسیب و ویرانی نیروگاه‌های این کشور عنوان کرد، این در حالی است که میزان تقاضای برق در حال رشد و عرضه پایین است.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه افزود: به این منظور در تلاش هستیم پروژه‌هایی را برای رفع این کمبود و ناترازی تعریف کنیم و در همین رابطه از همکاری شرکت‌های ایرانی برای تعمیر و توسعه نیروگاه‌های سوریه استقبال می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.