تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 9:35
کد خبر : 11097

چرا موضوع «صادق بوقی» کشوری شد!؟

چرا موضوع «صادق بوقی» کشوری شد!؟

روز پنجشنبه گذشته اعلام شد حساب اینستاگرام صادق بوقی به خاطر رقص در بازار رشت مسدود شد. هرچند بعد اعتراضات فراوان این حساب برگشت، ولی این اتفاق وقتی افتاد که دیگر موضوع به یک ترند بزرگ تبدیل شده بود.

 روز پنجشنبه گذشته اعلام شد حساب اینستاگرام صادق بوقی به خاطر رقص در بازار رشت مسدود شد. هرچند بعد اعتراضات فراوان این حساب برگشت، ولی این اتفاق وقتی افتاد که دیگر موضوع به یک ترند بزرگ تبدیل شده بود.   صادق بنا متجدد بوقچی معروف باشگاه سپیدرود، پگاه و داماش بود که

به گزارش گیلانی ها خبر،   روز پنجشنبه گذشته اعلام شد حساب اینستاگرام صادق بوقی به خاطر رقص در بازار رشت مسدود شد. هرچند بعد اعتراضات فراوان این حساب برگشت، ولی این اتفاق وقتی افتاد که دیگر موضوع به یک ترند بزرگ تبدیل شده بود.

 

صادق بنا متجدد بوقچی معروف باشگاه سپیدرود، پگاه و داماش بود که آهنگ معروف استادیوم رشت را در بازار خواند و مورد استقبال قرار گرفت. آهنگ طنزآمیزی که در دهه شصت  و زمان دفاع مقدس توسط جوانان رشتی ساخته شده بود و اشاراتی به «هواپیمای عراقی» و «صدام یزید کافر» داشت.

بعد از جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان از بازداشت ۱۲ نفر به دلیل هنجارشکنی و انتشار آن در فضای مجازی خبر داد. وی همچنین گفت برای برخی واحدهای صنفی هم اخطار پلمپ صادر شده است.

همین خبر که مصادف با برخی اخبار مهم کشوری همچون چای دبش بود زلزله‌ای در فضای مجازی ایجاد کرد و بسیاری نسبت به آن به واکنش نشان دادند.

موضوع خیلی سریع در رسانه‌های کشور بازتاب گرفت و چند فیلم و عکس از بازار شهرهای دیگر هم با همخوانی این آهنگ شروع شد. بیشتر واکنشها طبق انتظار انتقادی بود.

همچنین یک فیلم از اظهارات صادق بوقی هم وایرال شد که می‌گوید هفتاد سال سن دارد و برای ایران می‌خواند و خود را یک ایرانی واقعی می‌داند.

 

هیچ‌کس دستگیر نشده است اما چند مغازه را بسته‌اند

انصاف نیوز نیز در مصاحبه‌ای که با صادق بوقی داشته از او درباره بازداشتی‌ها می‌پرسد. صادق بوقی فروشنده ماهی در بازار رشت در خصوص خبر بازداشت مغازه دارانی که در فیلم او در حال پایکوبی بودند گفت:هیچ‌کس دستگیر نشده است اما چند مغازه را بسته‌اند.

او در پاسخ به این سوال که چرا چنین برخوردی صورت گرفته است گفت: شما خبرنگارید و باید بهتر از من بدانید دلیل این اتفاق ها چیست؟!چرا از من سوال می پرسید؟

این کاسب بازار ماهی‌فروشان رشت ادامه داد: وقتی خیلی ها برای گریه‌کردن پول می‌دهند و خرج می‌کنند، باید برای خندیدن هم هزینه بدهیم.

اگر صادق بوقى در رشت قر داده، نیروهای یگان ویژه هم بعد از بازی ایران – ولز رقصیدند!/ از رسیدگى به فعل حرام مدیرکل گیلانى چه خبر!؟

روزنامه فرهیختگان با انتقاد از برخوردها با صادق بوقی می‌نویسد نوشت: داخل این استان یک مقام فرهنگی[مدیرکل ارشاد] فعل حرامی انجام می‌دهد که برگ‌های ملت می‌ریزد و… هیچ‌کس هم ماه‌هاست درموردش توضیح نمی‌دهد. تنها چیزی که درموردش شنیده‌ایم این است که حتما رسیدگی می‌شود و پرونده در دست تکمیل است. منتها در همین استان گیلان اگر پیرمردی در بازار قری بدهد و به خودجنبانی مشغول باشد خودش و رفقایش توقیف و بلافاصله چهارتا مغازه پشت‌سری هم پلمب می‌شوند و اینستاگرام پیرمرد به تصرف عدوانی درمی‌آید.

اگر جرم ایشان رقص است که در شب بازی ایران و ولز دست‌کم ۸۰۰ نفر نیروی گارد ویژه دیدیم که با آن همه ادوات و تجهیزات بالای اتوبوس‌های آب‌پاش و با همان لباس‌های معروف به سوسکی مشغول همین جرم بودند! چندتایشان هم ناقلاها بلدکار بودند و رو نمی‌کردند! جرم دیگر چیست؟

 

جامعه احساس تبعیض می‌کند

همچنین فرشته رضایی هم در یادداشتی برای سایت مرور نوشته است:  جامعه احساس تبعیض می‌کند وقتی می‌بیند حجم اختلاس‌هایی که در هفته‌های اخیر در مورد یک شرکت چای یا در شهرداری تهران و یا در جای جای بخش‌های دولتی و خصوصی اتفاق می‌افتد و سرمایه و عمر و پول دهها شهروند به خطر می‌افتد، اما برخوردها ناچیز است و  آنوقت برای یک لحظه شادی و رقصیدن که نه عفت عمومی شهروندی جریحه‌دار شده است و نه تصاویر منتشر شده تفرقه افکنانه بوده و نه کسی قصد توهین به دین داشته چنین مورد هجمه قرار می‌گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.