تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 12:42
کد خبر : 6932

ابراهیم نجفی:

دولت اهتمام کافی بر اجرای قانون جهش تولید مسکن را ندارد

دولت اهتمام کافی بر اجرای قانون جهش تولید مسکن را ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت خود امکان ساخت مسکن نداشته و باید با تسهیل صدور پروانه شرایط را برای حضور مردم و ساخت مسکن در محدوده‌های بافت فرسوده و روستایی فراهم کند و مردم با اخذ تسهیلات اقدام به ساخت مسکن کنند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  ابراهیم نجفی اسپیلی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به وضعیت بازار مسکن و افزایش سرسام‌آور اجاره بها املاک مسکونی گفت: طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون عمران مجلس طی جلسات متعدد با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و هم اکنون در دستور کار صحن علنی مجلس قرار داشته که امیدواریم با تصویب کامل آن شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن باشیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات متعدد در حوزه بازار مسکن معتقدم باید به مسائل ریشه‌ای و اساسی در این حوزه بپردازیم چرا که طرح‌های مانند ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی بیشتر نقش مُسکن را دارند.

وی با بیان اینکه دولت طبق وعده خود مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال است ادامه داد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها در سال اول مکلف به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه مسکن بودند که این امر محقق نشده و تنها بانک مسکن در این حوزه پیش قدم بوده است. ضمن اینکه طبق قانون دستگاه‌های اجرایی مکلف به واگذاری اراضی تحت تملک خود به وزارت راه و شهرسازی بودند اما در این مدت برخی از آن‌ها به وظایف خود عمل نکردند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: بنده در حوزه انتخابیه خودم به دنبال واگذاری زمین از سوی دستگاه‌های دولتی و اجرایی نیستم و مطابق قانون جهش تولید مسکن و آیین نامه اجرایی آن، اراضی بخش‌های خصوصی در داخل طرح‌های جامع تفصیلی و خارج از آن می‌تواند با الحاق به شهرها برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار بگیرند که با وجود متقاضی زیاد در این حوزه دولت و وزارت راه و شهرسازی اهتمام کافی برای اجرای این قانون که بر افزایش تولید و عرضه مسکن و در نهایت کاهش نرخ‌ها تاثیر گذار هستند، ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: البته باید پذیرفت با اجرای طرح‌هایی مانند ساماندهی املاک مسکونی و اقداماتی نظیر کاهش تعرفه و حق الزحمه مشاوران املاک اثرگذاری پر رنگی در بازار مسکن ایجاد نمی‌شود چرا که باید به مسائل ریشه‌ای‌تر پرداخته شود، بی‌تردید دولت خود امکان ساخت مسکن نداشته و باید با تسهیل صدور پروانه شرایط را برای حضور مردم و ساخت مسکن در محدوده‌های بافت فرسوده و روستایی فراهم کند و مردم با اخذ تسهیلات اقدام به ساخت مسکن کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.