تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 12:47
کد خبر : 10360

همه را رد صلاحیت کنید تا فقط ما بمانیم!

همه را رد صلاحیت کنید تا فقط ما بمانیم!

جناب «قاسم روان‌بخش» در توییتر فیلتر شده اظهار امیدواری کرده‌اند «شورای نگهبان نامزدهایی را که در تراز انقلاب اسلامی نیستند تایید نکند». منظور اصلی آن دسته از نمایندگان فعلی است که به برخی طرح‌ها رای نداده‌اند.

جناب «قاسم روان‌بخش» در توییتر فیلتر شده اظهار امیدواری کرده‌اند «شورای نگهبان نامزدهایی را که در تراز انقلاب اسلامی نیستند تایید نکند». منظور اصلی آن دسته از نمایندگان فعلی است که به برخی طرح‌ها رای نداده‌اند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  جناب «قاسم روان‌بخش» در توییتر فیلتر شده اظهار امیدواری کرده‌اند «شورای نگهبان نامزدهایی را که در تراز انقلاب اسلامی نیستند تایید نکند».

منظور ایشان از انقلاب اسلامی البته با آنچه ما می‌فهمیم تفاوت دارد چون اگر منظور انقلابی باشد که سال ۵۷ در کوتاه زمانی طومار رژیم سلطنتی را برچید مراد فقید ایشان – مرحوم مصباح یزدی- نه عضویتی در شورای انقلاب آن انقلاب داشت و نه حتی یک حکم از رهبر فقید آن انقلاب گرفت و نه به جز یک مناظره تلویزیونی -آن هم در کنار دکتر سروش- در سال انقلاب و بعد در دهه ۶۰ مطرح بود.

مقصود ایشان از «انقلاب اسلامی» یک جریان و قرایت خاص است که دنبال خالص‌سازی است و تسری آن به مجلس کنونی نیز. کما این که  در ادامه آورده‌اند: «برخی از نمایندگان فعلی نیز با مجلس انقلابی نسبتی ندارند و انتظار این است کسانی که با سوء استفاده از جایگاه خود مانع تصویب طرح‌های مهم شفافیت و صیانت از کاربران فضای مجازی و عفاف و حجاب شده اند هم رد صلاحیت شوند!»

خدای ناکرده یک وقت فکر نکنید تفتیش عقاید می‌کنند. نمی‌گوید نماینده‌ای که مثلا خودرو خارج از روال دریافت کرده یا تخلف مالی و اخلاقی از او سر زده بلکه هر که به طرح‌های مورد نظر یک جریان خاص رای نداده را رد کنند!

بامزه این که مجلس فعلی خود حاصل حذف و اعمال شدید نظارت استصوابی است و اغلب نمایندگان آن در فضای غیر رقابتی وارد شده‌اند اما گویا تیغ تیز استصواب باید شامل برخی از آنها هم بشودتا خالص‌تر بشود!

نظارت استصوابی و شیوه فعلی البته اختراع شورای نگهبان بعد از درگذشت مرحوم امام است  حال آن که رهبر فقید انقلاب در وصیت‌نامه از نمایندگان مجلس و نه از شورای نگهبان خواسته حین تصویب اعتبارنامه‌ها مراقب باشند نماینده ناصالح وارد نشود. وظیفه شورای نگهبان هم در دهه اول جمهوری اسلامی این بود که نظارت کند تا حقی از کاندیدایی چه در ثبت نام و چه حین رای‌گیری ضایع نشود. اکنون اما شورای نگهبان فعال مایشاء شده و نقش وزیر کشور عملا به معاون اجرایی این نهاد در امر انتخابات تقلیل یافته است.

به همین خاطر آقای روان‌بخش از این نهاد می‌خواهد پیشاپیش رقبا را حذف کنند. اما اگر چنین است چرا ۲۸۹ کاندیدا باقی نگذارند تا مشکلی باقی نماند؟

مرحوم یاسر عرفات می‌گفت شب‌ها برای آن که با خاطری آسوده بخوابد و از مذاکرات سیاسی روز خلاص شده باشد دقایقی کارتون و بیشتر تام و جری می‌دید و بعد به خواب می‌رفت تا اگر خواب می‌بیند خواب اینها را ببیند!

به آقای روان‌بخش می‌توان توصیه کرد کارتون پلنگ صورتی را ببینند که با جارو‌برقی هر آنچه را که در اطراف می‌دید می‌بلعید و دست آخر جارو برقی خود پلنگ صورتی را بلعید و بعد خودش، خودش را!

استحضار دارند که پلنگ صورتی برای بزرگ‌سالان ساخته شده بود و در این یادآوری هرگز جسارتی نهفته نیست!

شان شورای نگهبان هم البته بالاتر از آن است که حتی نمایندگان فعلی را رد صلاحیت کند. همه را که نمی‌توان حذف کرد!

اما اگر بنا بر حذف است چرا به تعداد نماینده مورد نیاز و حتی کمتر باقی نگذارند تا ۱۰۰ درصد مورد تایید خالص‌سازان باشند؟ هر چند چهار سال دیگر باز یک عده از اینها را هم رد صلاحیت می‌کنند یا می‌خواهند که پیشاپیش رد کنند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.