تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 12:08
کد خبر : 8935

دلایل نزدیکی کره شمالی به روسیه از دید چینی‌ها چه بود؟

دلایل نزدیکی کره شمالی به روسیه از دید چینی‌ها چه بود؟

  بعد از سفر رهبر کره شمالی به روسیه، یک روزنامه چینی دیدگاه برخی از کارشناسان این کشور را درباره اهداف این سفر بررسی کرد. برخی ناظران بر این باورند که رفتارهای آمریکا سهم عمده‌ای در نزدیک شدن مسکو و پیونگ‌یانگ به یکدیگر داشته است.

به گزارش گیلانی ها خبر، بعد از سفر رهبر کره شمالی به روسیه، یک روزنامه چینی دیدگاه برخی از کارشناسان این کشور را درباره اهداف این سفر بررسی کرد. برخی ناظران بر این باورند که رفتارهای آمریکا سهم عمده‌ای در نزدیک شدن مسکو و پیونگ‌یانگ به یکدیگر داشته است.

دلایل نزدیکی کره شمالی به روسیه از دید چینی‌ها چه بود؟

بعد از سفر رهبر کره شمالی به روسیه، یک روزنامه چینی دیدگاه برخی از کارشناسان این کشور را درباره اهداف این سفر بررسی کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه چینی گلوبال تایمز در این باره نوشت: برخی از ناظران بر این باورند که رفتارهای آمریکا سهم عمده‌ای در نزدیک شدن مسکو و پیونگ‌یانگ به یکدیگر داشته است.

هو چی جین سردبیر سابق این روزنامه دولتی چینی گفت: بعد از نشست دو رهبر (کره‌شمالی و روسیه) همکاری بین دو کشور گسترش چشمگیری پیدا خواهد کرد و دو طرف نیازهای یکدیگر را برطرف خواهند کرد.

او افزود: در گذشته روسیه عضو گروه هشت بود، کره شمالی هم چند نشست در بالاترین سطوح با رهبران ایالات متحده و کره جنوبی برگزار کرده بود، اما اکنون روسیه بار دیگر به دشمن ایالات متحده و غرب تبدیل شده و کره شمالی هم نقش متخاصم با ایالات متحده و کره جنوبی را دارد.

لی هایدونگ، استاد دانشکده امور خارجی چین، پکن، در این باره ضمن اشاره به تعمیق روابط بین روسیه و کره شمالی تاکید کرد: ایالات متحده آنچه را کاشته درو می‌کند، چون این گسترش همکاری در واقع حاصل تلاش‌های مکرر واشینگتن از جمله مانورهای نظامی‌ای است که با کره جنوبی ترتیب داده است.

سونگ چونگ بینگ کارشناس نظامی چینی هم به این روزنامه گفت: تحریم‌های آمریکا نه تنها کره شمالی را به روسیه نزدیک کرد بلکه این دو کشور را به سوی پیمانی راهبردی فیمابین پیش برده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.