تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 10:58
کد خبر : 6021

نائب رئیس شورای شهر مشهد: نام خیابان شیخ نمر را به هیچ عنوان تغییر نخواهیم داد / اتفاقاتی که افتاد برای تعمیر تابلو یا رنگ‌آمیزی بوده

نائب رئیس شورای شهر مشهد: نام خیابان شیخ نمر را به هیچ عنوان تغییر نخواهیم داد / اتفاقاتی که افتاد برای تعمیر تابلو یا رنگ‌آمیزی بوده

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تغییر نام خیابان شیخ نمر بیان کرد: شورای شهر نام خیابان شیخ نمر را به هیچ عنوان تغییر نخواهد داد و به همین نام خواهد ماند. اتفاقاتی که افتاد برای تعمیر تابلو یا رنگ‌آمیزی بوده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تغییر نام خیابان شیخ نمر بیان کرد: شورای شهر نام خیابان شیخ نمر را به هیچ عنوان تغییر نخواهد داد و به همین نام خواهد ماند. اتفاقاتی که افتاد برای تعمیر تابلو یا رنگ‌آمیزی بوده است.

 

به گزارش گیلانی ها خبر،  نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما در زمینه شفاف‌سازی حقوق مصوبه‌ای داشتیم که اجرا نشد و یکی از گلایه‌های من بود. عده‌ای در مدیریت شهری اجازه اجرای این مصوبه شورا را نمی‌دهند، در حالی که اشتباه می‌کنند.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، امروز ۲۹ فروردین ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص ما شاید نکات مثبت و منفی وجود داشته باشد. طبیعت شورای شهر این است در شرایطی که قرار می‌گیرد به نحو احسن ارائه خدمات کند.

وی افزود: از زمانی که ما به عنوان منتخب مردم معرفی شدیم اقداماتی در سطح مدیریت شهری و شورا شکل گرفته و نمی‌توانیم بگوییم اتفاقی رخ نداده، شاید در این مسیر، کوتاهی هم شکل گرفته و آنچه مد نظر است محقق نشده باشد که امیدواریم در آینده شرایط را بهتر کنیم. من نمره ۱۴ به عملکرد شورا می‌دهم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی گفت: بودجه سازمان فرهنگی ما از سال ۱۴۰۰ که ۴۰۰ میلیارد تومان بوده اکنون به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. کار در این حوزه در حال انجام است، شاید روش کار کردن ما ایراد دارد. برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر نسبتا بد نبوده، البته نمی‌توانیم بگوییم صد درصد خوب بوده، در برخی موارد کاستی‌هایی وجود دارد اما در مجموع مثبت است.

امیدواریم حکم شهردار مشهد بعد از عید فطر ابلاغ شود

حاجی‌بگلو با بیان اینکه فرایند ابلاغ حکم شهردار مشهد در حال طی شدن است، عنوان کرد: امیدواریم بعد از عید فطر حکم شهردار مشهد توسط وزیر کشور صادر و ابلاغ شود. عدم حضور خبرنگاران در روز ارائه برنامه نامزدهای شهرداری مشهد تصمیم رئیس شورا بود. ویژگی آقای قلندر این بود که اعضای شورا انتخابشان کردند. این دروغ محض است که آقای قلندر از قبل مشخص شده بودند. کسی به من نگفته بود که به ایشان رای دهم. یک روز قبل از رای‌گیری اکثریت شورا تصمیم گرفتند ایشان شهردار شود. اکثریت قبلی نتوانستند کار انجام دهند این اکثریت انجام داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: توجه شهردار باید در حوزه ارائه خدمات مطلوب بیشتر از گذشته باشد. اگر قرار باشد گذشته را ادامه دهیم تغییری شکل نمی‌گیرد. از شهردار آینده می‌خواهیم در حوزه منابع و نیروی انسانی و استفاده از مدیران توانمند اقدام کرده و مدیران ضعیف را جابه‌جا کنند تا پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی یا جدید محقق شوند که در پایان دوره ششم شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر باشیم. کلان‌پروژه‌ها در دستور کار شهردار جدید خواهد بود. نگاه شورا نیز این است که کلان‌پروژه‌ها و پروژه‌های خرد و نیمه‌تمام را انجام دهد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تغییر نام خیابان شیخ نمر بیان کرد: شورای شهر نام خیابان شیخ نمر را به هیچ عنوان تغییر نخواهد داد و به همین نام خواهد ماند. اتفاقاتی که افتاد برای تعمیر تابلو یا رنگ‌آمیزی بوده است.

تا رای نهایی دادگاه آقای دائمی، جانشین به‌جای ایشان می‌آید

حاجی‌بگلو با اشاره به حکم قضایی آقای ارجائی و دائمی تصریح کرد: آقای ارجائی توسط محاکم قضایی تعلیق شد و پرونده ایشان در حال رسیدگی است. شورای شهر در حوزه‌ای که مقام قضایی ورود کرده بودند نمی‌تواند در تمامی موضوعات ورود کند. آقای دائمی نیز مانند آقای ارجائی تعلیق شده‌اند. جایگزین ایشان انتهای اردیبهشت یا اوایل خرداد انتخاب می‌شود. اگر پرونده قضایی تعیین تکلیف نشود جانشین ایشان در شورا حضور خواهد داشت این نیست که سلب عضویت شوند تا رای نهایی دادگاه جانشین به جای ایشان می‌آید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقادات وارد شده به رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: انتقادات وارد می‌شود و فعلا رئیس شورا هستند.

رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی طرحی علمی و عملیاتی است

وی در خصوص رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی گفت: نظرات کارشناسان در زمینه رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی قابل احترام است. نظرات آن‌ها را خواهیم شنید، شاید ما را منصرف کنند اما ما کاری خواهیم کرد که آن‌ها به سمت ما بیایند. این طرح عملیاتی و علمی است. اگر بخواهیم کار جدیدی انجام دهیم نباید بترسیم. برای چگونگی انجام شدن آن باید اساتید دانشگاه و افراد خبره نظر دهند.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: ما در زمینه اتوبوس و مترو باید ۱۱ هزار تومان دریافتی از مردم داشته باشیم که ۵۰ درصد از مردم دریافت می‌شود و ۵۰ درصد را دولت باید پرداخت کند اما تاکنون دولت ریالی پرداخت نکرده است. ۹۰ درصد هزینه خطوط توسط شهرداری پرداخت می‌شود و ما ۱۰ تا ۱۵ درصد از مردم دریافت می‌کنیم که در طول سال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است. این رقم برای شهرداری رقمی نیست که نتوانند با منابع درآمدی جدید آن را تامین کنند. برخی مجموعه‌های اقتصادی نیز آمادگی دارند که این طرح را پیاده کنند. تلاش می‌کنیم این اتفاق شکل بگیرد، زیرا اقتصاد شهر را بهتر خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره با اینکه در شورا و مجلس صحبت کردن، گفت‌وگو و بگومگوها طبیعی است اما باید سعی کنیم بهتر بگوییم. این مسائل طبیعی است اما امیدواریم وحدت بیشتر شود. تصمیم بر این است همه با هم یکی شویم و برای کمک به مدیریت شهری وحدت را شکل دادیم. دیروز اولین جلسه تشکیل وحدت اعضای شورا برای کمک به شهردار بود و ۱۴ عضو حضور داشتند. تا پایان دوره خدمت ما و شهردار این وحدت ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تصمیمی برای نمایندگی مجلس دارید؟ خاطرنشان کرد: فعلا تصمیمی برای نمایندگی مجلس ندارم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه توسعه شرق برای ما ملاک است و آن را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: با توسعه شرق دنبال ایجاد حاشیه شهر جدید نیستیم. طرح تفصیلی تاحدودی در توسعه شرق تاثیرگذار بوده است. باید توسعه شرق را با سرعت بیشتری انجام دهیم. امیدواریم تا پایان سال ۶۰۰ هکتاری که با آستان صحبت شده در این بخش اضافه شود.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های زودبازده براساس نگاه شورای اجتماعی محلات و مردم پروژه انجام دادیم، بیان کرد: خواسته مردم برای ما ملاک بوده و براساس آن عمل خواهیم کرد. صد درصد خوب نبوده اما چندان هم منفی نبوده است. خدمات انجام شده در حاشیه شهر بی‌سابقه است. از ۴ سال قبل بودجه حاشیه شهر از ۱۰ درصد به ۴۴ درصد رسیده است. شاید در روند اجرا مشکل داشته باشیم اما اینگونه نیست که کاری انجام نشده باشد. نگاه به حاشیه شهر خوب بوده که توسعه شرق یکی از این پروژه‌ها است. نگاه مدیریت شهری و شورای شهر این است که اعتبارات را به سمت حاشیه شهر ببریم. ما در حوزه اقتصاد شهری موفق نبودیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص عدم ارائه خدمات به افراد بی‌حجاب خاطرنشان کرد: در خصوص حجاب هرچه قانون بگوید انجام می‌دهیم.

باید طرحی برای مسافران بین‌المللی آماده کنیم

وی در پاسخ به این سوال که برای زائران عربستانی مدیریت شهری چه برنامه‌ای خواهد داشت، گفت: در حوزه مدیریت شهری هر کمکی برای زائران بتوانیم انجام دهیم انجام خواهیم داد. مانند استقبال از بهار امکاناتی را در اختیار زائران قرار می‌دهیم. برای مسافران بین‌المللی باید طرحی را آماده کنیم تا از این ظرفیت شکل گرفته به نحو احسن برای مدیریت و درآمد شهری استفاده کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص سامانه فاش بیان کرد: خود مجلس در خصوص سامانه فاش دچار تناقض است. این مصوبه مربوط به دوره پنجم بود که روند اجرا خوب نبود. ما نیز در دوره ششم چند بار پیگیری کردیم اما باز هم نتوانستیم به خوبی عمل کنیم. زیرساخت‌های این سامانه خوب نیست و باید بازنگری و اصلاح شود.

حاجی‌بگلو افزود: ما در زمینه شفاف‌سازی حقوق مصوبه‌ای داشتیم که اجرا نشد و یکی از گلایه‌های من بود. قرار بود مصوبه اجرا شود اما عده‌ای در مدیریت شهری اجازه اجرای این مصوبه شورا را نمی‌دهند، در حالی که اشتباه می‌کنند. اگر حقوق مدیران شفاف باشد مردم ناراحت حقوق من نیستند اما وقتی پنهان می‌کنیم مردم قطعا از ما پاسخ می‌خواهند و نگران هستند. ما چند بار مکاتبه کردیم مصوبه را اجرا کنند. من مجدد پیگیری می‌کنم تا به سرانجام برسد. حقوق شهرداران مناطق ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است، بنابراین نباید نگران باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: حقوق من امسال بین ۲۱ تا ۲۳ میلیون تومان است. اینکه می‌گویند من ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرم دروغ محض یا شیطنت است. مشکل این است که ما به فضاهای رسانه‌ای غیر واقعی هویت می‌دهیم. کسی که رسانه‌ای نیست مطلبی را بیان می‌کند و همه به آن استناد می‌کنند. درآمد شورای عالی استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و آن هم برای ایاب و ذهاب است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پردیس تئاتر و شهر فرودگاهی گفت: امیدواریم پردیس تئاتر تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل شود. امسال نیز ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفتیم. شهر فرودگاهی نیز هنوز در حال مطالعه است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ما خصوص استفاده از دوچرخه مصوبات خوبی داشتیم اما استقبال خوبی نشده است.

حاجی‌بگلو با اشاره به افزایش هزینه الیت تصریح کرد: در خصوص افزایش بهاء الیت آنگونه که در فضای عمومی مطرح شده نیست. ۵۵ درصد تخفیف با روش‌های مختلف اعمال می‌شود اما همه فکر می‌کنند افزایش سرعتی بوده است. باید به سمتی برویم که از ماشین کمتر استفاده شود. باید هم تشویق و هم تنبیه داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: حذف کردن الیت جز این نیست که در حاشیه شهر پارک کنند، هزینه ندهند و ترافیک هم ایجاد شود. حذف الیت شعار است نباید حرف پوپولیستی بزنیم. پارکینگ‌هایی که احداث می‌شود یا احداث شده تا شهروندان در حاشیه خیابان پارک نکنند اما وقتی از پارکینگ استفاده نمی‌کنند مبلمان شهری نیز به هم می‌ریزد.

مخالفت فرمانداری با تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری

وی در خصوص تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری خاطرنشان کرد: این موضوع مصوبه شورای شهر بوده و تلاش کردیم اتفاق بیفتد اما کمیته انطباق فرمانداری آن را رد کرد. ما باز هم اصرار کردیم و جلساتی برگزار شد اما در مجموع نپذیرفتند. ۶ ماه پس از این مصوبه دوباره طرحی خواهیم آورد و حتما این باشگاه را تاسیس می‌کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به جذب بانوان آتش‌نشان گفت: ما با جذب آتش‌نشان زن مشکلی نداریم. اگر وزارت کشور اجازه دهد به جای ۷۰ نفر ۳۰۰ نفر جذب می‌کنیم، منابع مالی نیز داریم. ما الان نمی‌توانیم یک نیرو وارد مجموعه کنیم چگونه می‌توانیم ۷۰ بانوی آتش‌نشان استخدام کنیم؟

حاجی‌بگلو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه سه اقدام شاخص شورای شهر عنوان کرد: انتقال پادگان، طرح‌های زودبازده، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، طرح توس و طرح تفصیلی جزو اقدامات شاخص شورای شهر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.