تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 11:24
کد خبر : 12149

موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست با فعالان فرهنگی از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان خود در لایحه بودجه سال آینده خبرداد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست با فعالان فرهنگی از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان خود در لایحه بودجه سال آینده خبرداد.

موافقت دولت با افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

به گزارش گیلانی ها خبر،‌ داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه نشست خود با فعالان فرهنگی در محل سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هدف دولت این است که بودجه غیر تورمی بسته شود، گفت: روز گذشته در کمیسیون تلفیق، موارد ارجاعی از طرف صحن مجلس که ناظر بر موارد اختلافی دولت و مجلس بود، مطرح شد و به تدریج در حال برطرف شدن است.

وی در مورد تغییرات کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار داشت: به طور طبیعی وقتی نمایندگان در حین بررسی لایحه بودجه، درخواست‌ها و پیشنهاداتی از جاهای مختلفی دریافت می‌کنند، زیرا نمایندگان پاسخگوی موکلان هستند که اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی یا سازمان‌ها انتظاراتی دارند که ممکن است در زمان تدوین لایحه بودجه به آن موضوع‌ها توجه نشده باشد؛ لذا عمدتاً نمایندگان این موارد را بررسی می‌کنند و اگر مورد تایید قرار بگیرند به بودجه الحاق خواهد شد.

وی افزود: امسال در کمیسیون تلفیق بودجه هم الحاقاتی داشتیم، البته نسبت به سال‌های گذشته از نظر تعداد کمتر بود، اما از نظر میزان بار مالی که ایجاد می‌کرد، عددها نسبتاً معتنابه بود که این نگرانی را با هیئت رئیسه مجلس مطرح کردیم که محدودیت‌هایی در تامین منابع داریم و تراز بودجه دولت با این الحاقات دستخوش تغییر می‌شود که باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

بخش زیادی از اختلاف نظرها برطرف شده است

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه همراهی خیلی خوبی انجام شد و روز گذشته در کمیسیون تلفیق مواردی که از طرف صحن مجلس ارجاع شده بود و عمدتاً ناظر بر همین تغییرات و موارد اختلافی بین دولت و مجلس بود که تقریباً به یک جمع بندی‌های خیلی خوبی رسید و نگرانی‌هایی که قبلاً داشتیم، با این میزان از هماهنگی که بین کمیسیون تلفیق مجلس و دولت برقرار شده، به تدریج در حال برطرف شدن است.

منظور در مورد اینکه چه میزان بار مالی به بودجه اضافه شده است، بیان کرد: برآوردها متفاوت است و بستگی محاسبه مفروضاتمان دارد، البته بین سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس اختلاف نظرهایی بود، ولی درصد قابل توجهی و عدد معتنابهی نسبت به کل بودجه پیشنهادی دولت، اضافه شده بود که با بازنگری‌هایی که در حال انجام است، فکر می‌کنیم به یک توافق خوب بین دولت و مجلس نزدیک شویم.

وی ادامه داد: اینکه آیا سقف بودجه افزایش پیدا کند یا نه، فعلاً قطعی نیست، ولی بخش زیادی از اختلاف نظرهایی که در گذشته داشتیم در دو روز گذشته برطرف شده است.

هدف دولت تصویب بودجه غیر تورمی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش حقوق کارمندان و اینکه که نگاهی شکل گرفته بود که دولت مخالف افزایش حقوق کارکنان است، گفت: افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با ظرفیت‌های تامین مالی باشد و هدف دولت این است که بودجه غیر تورمی بسته شود.

منظور توضیح داد: قطعاً مردم راضی نخواهند بود که میزان حقوق و دستمزد را بالا ببریم، اما از روش‌های تورمی مانند روش‌های قرضه‌ای یا با استفاده از ظرفیت‌های نظام بانکی بخواهیم کسری بودجه دولت را تامین کنیم، زیرا نهایتاً اثر تورم بیشتر می‌شود و افزایش حقوق را خنثی می‌کند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق در لایحه بودجه ۱۸ درصد بود که مجلس آن را کافی ندانست و دولت هم با افزایش ۲۰ درصد حقوق موافقت کرد، البته اقداماتی هم در مجلس برای فوق‌العاده‌های خاص در حال انجام است که برخی از دستگاه‌ها آن را پیشنهاد دادند و در مورد این موضوع در حال رایزنی با مجلس هستیم تا به جمع‌بندی برسیم.

سازمان برنامه و بودجه به دنبال ایجاد تحول است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص جلسه شب گذشته خود با فعالان فرهنگی جبهه انقلاب، اظهار کرد: بحث‌های خوبی در نشست با اصحاب فرهنگ، حوزه و دانشگاه، تشکل‌های مردم نهاد و قرآنی مطرح و انتظارات جبهه فرهنگی انقلاب از دولت و سازمان برنامه بودجه عنوان شد.

منظور بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در یک فرایند تحولی به دنبال این است تا بتواند گفتمان انقلاب را در جریان نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور بیش از گذشته جاری کند؛ به همین جهت جلسات گفتمانی را برگزار می‌کنیم و شب گذشته چهارمین نشست برگزار شد.

وی تاکید کرد: در جلسه شب گذشته مطرح شد که سهم بخش فرهنگ در بودجه‌های سالانه ناچیز است و زیر بخش‌های فرهنگی تقریباً نادیده گرفته می‌شوند؛ در بررسی‌هایی که انجام داده بودیم به این جمع‌بندی رسیدیم، البته تلاش ما این است که یک تراز مناسب‌تری بین بخش‌های مختلف در برخورداری از بودجه جاری و عمرانی برقرار کنیم تا نسبت‌ها در حوزه فرهنگ و همه زیربخش‌های آن اعم از کتاب، سینما نشر، مساجد، تشکل‌های مردمی منطقی شود.

بخش دوم لایحه بودجه روزهای آینده به مجلس تقدیم می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهم بخش فرهنگ در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یافته است، بیان کرد: معتقدیم پیشرفت اقتصادی بدون پیوست فرهنگی و پیشرفت در حوزه فرهنگ امکان‌پذیر نیست، یعنی دولت به دنبال پیشرفت همه جانبه است. این موضوع را حوزه‌های زیربنایی و زیرساختی در کنار هم می‌بینیم.

منظور گفت: در نظام برنامه‌ریزی و تدوین برنامه هفتم هم به موضوع فرهنگ پرداختیم و اکنون بخش اول لایحه ۱۴۰۳ که اولین برش از برنامه هفتم است در مجلس در حال نهایی شدن قرار دارد و بخش دوم لایحه بودجه نیز در دولت در حال تکمیل است که در روزهای آینده به مجلس تقدیم می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.