تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 10:41
کد خبر : 7735

ساخت مخزن ۱۰هزار متر مکعبی آستانه اشرفیه پایان یافت

ساخت مخزن ۱۰هزار متر مکعبی آستانه اشرفیه پایان یافت

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از اتمام و آماده بهره برداری بودن احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آستانه اشرفیه بمنظور تامین بخشی از نیاز آبی شهرهای شرقی استان خبر داد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از اتمام و آماده بهره برداری بودن احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آستانه اشرفیه بمنظور تامین بخشی از نیاز آبی شهرهای شرقی استان خبر داد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  وحید خرمی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۹۴ شروع شده بود، افزود: با عزم دولت سیزدهم این پروژه اکنون تکمیل شده است که هدف از آن تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل، کیاشهر کوچصفهان و روستاهای مسیر می باشد.

وی با بیان اینکه بخش عمده اهداف این طرح شامل آبرسانی به شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر محقق شده است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه احداث مخزن زمینی ۱۰ هزار مترمکعبی آستانه اشرفیه نیز آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه آب شهر آستانه اشرفیه در چارچوب طرح آبرسانی شهرهای شرق از محل تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان در محدوده شهر سنگر تأمین می شود، اظهار کرد: مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی مرکزی و تأمین کننده فشار کافی برای تمامی شهرهای شرق نزدیک گیلان در تازه آباد جنگاه واقع شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آستانه اشرفیه در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است، گفت: برای احداث این مخزن یک هزار میلیارد ریال به ارزش کنونی ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

خرمی تصریح کرد: با بهره برداری از این مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی، دبی آب آن به۱۹۷ لیتر در ثانیه خواهد رسید ضمن اینکه در سال‌های گذشته سه هزار متر مکعب از حجم این مخزن احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همزمان با احداث مخزن ذخیره جدید ۱۰ هزار متر مکعبی ایستگاه پمپاژ، دیزل ژنراتور، واحد کلرزنی، آزمایشگاه و ساختمان بهره برداری، نگهبانی و تأسیسات جانبی نیز در این مکان احداث شده است.

خرمی اظهار کرد: در افق ۱۴۲۵ حجم کل مخزن مورد نیاز برای تامین آب آستانه اشرفیه با جمعیت ۹۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری شرق گیلان واقع شده است.

هم اینک۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری استان در ۵۳ شهر و در حوزه روستایی نیز از بین ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان یک‌هزار و ۸۷۶ روستا نزدیک به ۸۶ درصد از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.