تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 11:52
کد خبر : 9471

مدیر ارتباطات با رسانه دانشگاه تهران: به دانشجو تذکر دادیم بخاطر استرس به درمانگاه منتقل شد

مدیر ارتباطات با رسانه دانشگاه تهران: به دانشجو تذکر دادیم بخاطر استرس به درمانگاه منتقل شد

مدیر ارتباطات با رسانه دانشگاه تهران در گفت و گو با دیده‌بان ایران ضمن تکذیب «بیهوش شدن» دانشجوی دختر این دانشگاه می‌گوید که ماموران انتظامات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در سطح این پردیس متوجه قانون‌شکنی و هنجارشکنی دو دانشجو می‌شوند و تذکر می‌دهند. یکی از این دانشجویان بخاطر استرس ناشی از هنجار شکنی‌اش، به درمانگاه منتقل می شود

مدیر ارتباطات با رسانه دانشگاه تهران در گفت و گو با دیده‌بان ایران ضمن تکذیب «بیهوش شدن» دانشجوی دختر این دانشگاه می‌گوید که ماموران انتظامات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در سطح این پردیس متوجه قانون‌شکنی و هنجارشکنی دو دانشجو می‌شوند و تذکر می‌دهند. یکی از این دانشجویان بخاطر استرس ناشی از هنجار شکنی‌اش، به درمانگاه منتقل می شود

به گزارش گیلانی ها خبر،   روز گذشته خبری مبنی بر بیهوش شدن یکی از دانشجویان دختر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران منتشر شد. بر اساس آنچه کانال‌های دانشجویی روایت کرده‌اند، «روز دهم مهر ماه حوالی ساعت ۳ بعدازظهر، حراست این دانشگاه به سمت جمعی از دانشجویان که در میدان الله کنار یکدیگر نشسته بودند، رفت و درگیری لفظی به وجود آورد. برخورد حراست به نحوی بود که یکی از دانشجویان دختر از حال رفت و به بیمارستان منتقل شد.»

دیده‌بان ایران به منظور بررسی صحت و جزئیات این خبر با نیما شایان، مدیر ارتباطات با رسانه دانشگاه تهران گفت و گو کرده است که در ادامه آن را می‌خوانید

ماجرای منتقل شدن یکی از دانشجویان دختر دانشکده کشاورزی به بیمارستان به دلیل برخورد حراست چیست؟

برخی از فکت‌هایی که از سوی برای اکانت‌های ناشناس در شبکه‌های اجتماعی و متعاقب آن از سوی رسانه‌های بیگانه درباره این دانشجو مطرح می‌شود، صحیح نیست. یکی از آن فکت‌های نادرست، همین موضوع “انتقال دانشجو به بیمارستان” است. شاید طراحان اطلاعات غلط به دنبال استفاده از شگرد “بزرگنمایی” در عملیات روانی هستند‌. این دانشجو به بیمارستان منتقل نشده، بلکه ایشان به درمانگاه واقع در داخل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه کرده است.

دانشگاه، هدف عملیات روانی شده است

عملیات روانی از سوی دانشجویان؟! 

خیر، نقش دانشجو نقشی نیست که بخواهد عملیات روانی ساماندهی کند. نهاد دانشگاه مدتی است که هدف عملیات روانی بدخواهان مردم و بدخواهان دانشجویان قرار گرفته است. عملیات از سوی آن دسته کاربران مجازی کلید می‌خورد که با اسامی غیرواقعی فعالیت می‌کنند و به دنبال حاشیه‌پردازی هستند و در این زمینه از همه شگردها، از وارونه‌نمایی، دروغ‌پردازی، بزرگنمایی و دیگر شگردها برای عملیات روانی علیه دانشگاه و فضای دانشجویی استفاده می‌کنند. اساسا به دنبال غلبه حواشی بر متن دانشگاه و جامعه هستند و پمپاژ یک نوع فضای انفعالی را در دانشگاه و جامعه دنبال می‌کنند.

روایت دانشگاه از ماجرای اخیر دانشکده کشاورزی و بدحال شدن یک دانشجوی دختر چیست؟ 

حدود ساعت ۱۵ روز دوشنبه هفته جاری، ماموران انتظامات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در سطح این پردیس متوجه قانون‌شکنی و هنجارشکنی دو دانشجو می‌شوند و در مواجهه با ایشان، تذکر می‌دهند و به قانون‌مداری و رعایت قوانین دانشگاه دعوت‌شان می‌کنند. یکی از این دانشجویان بخاطر استرس ناشی از احتمال انتقال موارد هنجار شکنی‌اش به والدین، به درمانگاه داخل پردیس کشاورزی می‌رود و حدود نیم ساعت در آنجا مراقبت می‌شود و پس از بهبود شرایطی که در اثر استرس پیدا کرده بوده، مرخص می‌شود. بنابراین بعد از مدت کوتاهی، تشخیص پزشک درمانگاه در مورد این دانشجو این بوده که مسئله خاصی نیست.

این در حالیست که اکانت‌های ناشناخته در شبکه‌های اجتماعی که البته دنباله‌های آنها مشخص است، سعی می‌کنند رویدادها را به شکلی بازنمایی کنند که گویی یک بحرانی ایجاد شده است.

دانشجو را ضرب وشتم نکردیم، تذکر لسانی دادیم

یعنی برخورد فیزیکی بین انتظامات و دانشجو صورت نگرفته است؟

خیر، مواجهه صرفا در سطح تذکر لسانی بوده است. اما پیاده نظام‌های عملیات روانی، در روایت‌های دروغ خود از ضرب و شتم نام می‌برند.

با یک تذکر لسانی، دانشجو نیاز به مراجعه به درمانگاه پیدا می‌کند؟

استرس و اضطراب اینکه مبادا موضوع ناهنجاری به والدین دانشجو منتقل شود، موجب احساس نیاز به مراجعه به درمانگاه شده است. خدمات درمانگاه همواره در اختیار دانشجویان است و آنها آگاه هستند که برای رفع مشکلات خود که البته در این مورد، ناشی از استرس بوده است، می‌توانند از خدمات مراکز درمانی و مشاوره‌ای دانشگاه استفاده کنند.

یعنی دانشجو با حالت بیهوش به درمانگاه منتقل نشده است؟

خیر، فیلم‌ مربوط به مراجعه دانشجو به درمانگاه که شخصا مراجعه نموده، موجود است و گواهی می‌دهد که او بیهوش نیست و با پای خود وارد درمانگاه شده است.

در رصد و پایش فضای مجازی ملاحظه می‌کنیم که افرادی می‌خواهند از طریق بازنمایی نادرست از رویدادهایی که در بخش‌های مختلف کشور رخ می‌دهد، یک فضای مخدوشی را ایجاد کنند و در آن بازنمایی، وارونه کردن اخبار دانشگاه در راس طرح‌ریزی‌شان قرار دارد. به صراحت می‌گویم آنچه در برخی کانال‌ها و توییتر توسط اکانت‌های ضد انقلاب درباره دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی کرج بزرگنمایی شده، ترکیبی از دروغ‌پردازی، بزرگ‌نمایی، وارونه‌نمایی و القا‌گری و یک عملیات روانی است.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

دیده بان ایران حاضر به انتشار روایت دانشجویان از این اتفاق جهت شفاف سازی وقایع دوشنبه گذشته در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.