تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 11:20
کد خبر : 7889

محدودیت سوختگیری و ادعای گرانی بنزین؛ برنامه دولت چیست؟

محدودیت سوختگیری و ادعای گرانی بنزین؛ برنامه دولت چیست؟

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت گفت: با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با ۴ مدل روبرو هستیم: ۱۵ لیتری ۲۰ لیتری ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری. نسبت به شهر‌ها متفاوت است. سوختگیری با کارت سوخت شخصی با ۳ مدل ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر است. در تهران ۲ روز است که محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده است.

به گزارش گیلانی ها خبر، سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت گفت: با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با ۴ مدل روبرو هستیم: ۱۵ لیتری ۲۰ لیتری ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری. نسبت به شهر‌ها متفاوت است. سوختگیری با کارت سوخت شخصی با ۳ مدل ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر است. در تهران ۲ روز است که محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده است.

 سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت از محدودیت‌های جدید سوختگیری در کشور خبر داد.

امین رضا نواز – سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت – در یک برنامه تلویزیونی گفت که هم‌اکنون با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با چهار مدل روبه‌رو هستیم: ۱۵ لیتری، ۲۰ لیتری، ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری؛ که این مدل نسبت به شهر‌ها متفاوت است. سوختگیری با کارت سوخت شخصی با سه مدل ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر است و در تهران دو روز است که محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده که البته در استان تهران محدودیت ۳۰ لیتری نیز وجود دارد؛ یعنی در شهر تهران یک شکل است و در استان تهران به شکلی دیگر.

به گفته وی، برای سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، از این به بعد امکان سوخت‌گیری مجدد بصورت بلافاصله امکان‌پذیر نیست و باید برای سوخت‌گیری بعدی بین حداقل ۳ تا ۸ ساعت صبر کرد. پیش‌تر امکان سوخت‌گیری بلافاصله با همان کارت سوخت شخصی فراهم بود که از این تاریخ به بعد این امکان فراهم نیست.

بر اساس اعلام سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، ناوگان عمومی بنزین‌سوز دو بار در روز می‌توانند سوختگیری انجام دهند که البته اگر از استان خارج شوند بدون محدودیت زمانی مجدد می‌توانند سوختگیری کنند.

وی درباره واکنش‌ها به این محدودیت‌های تازه، گفته که محدودیت مربوط به ایجاد فاصله زمانی بین سوختگیری با کارت سوخت شخصی، انتقاد چندانی نداشته، اما بیشترین انتقادات درمورد محدودیت میزان سوخت در استان‌های مرزی بوده است

آتش اظهارات غیرمسئولانه بر شایعات بنزینی!

خبرگزاری ایسنا نیز نوشت: اخبار مربوط به بنزین همواره در کشور از حساسیت بالایی برخوردار بوده، همین حساسیت نیز موجب شده تا افراد با نیت‌هایی مختلف در برهه‌های زمانی مختلف روی این موضوع تمرکز کنند. در این میان، در شرایطی که مسئولان ارشد دولتی از وزیر نفت گرفته تا رییس سازمان برنامه بودجه، تصمیم‌گیری برای تغییر قیمت بنزین در سال جاری را رد کرده‌اند، اظهارات غیر مسئولانه برخی افراد که مسئولیت مستقیمی هم در حوزه سوخت و انرژی ندارند، مجددا بازار شایعات بی‌اساس بنزینی را داغ می‌کند.

جواد اوجی وزیر نفت درپی حاشیه سازی‌های جدید، امروز مجدد تاکید کرد کرد هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت بنزین نه در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی نیست و لازم است مردم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند چرا که چنین برنامه‌ای امسال در دستور کار نیست.

با این حال یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس اخیرا اعلام کرد که امکان افزایش قیمت بنزین وجود دارد. همین موضوع موجب ایجاد نگرانی در افراد و بعضا شلوغی جایگاه‌ها شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.