تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 10:37
کد خبر : 8578

قیمت تخم مرغ به پنج هزار تومان رسید

قیمت تخم مرغ به پنج هزار تومان رسید

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گیلانی ها خبر، رصد بازار نشان می‌دهد قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده است.

 قیمت تخم مرغ

 همشهری آنلاین نوشت: رصد بازار نشان می‌دهد قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده است. در حالی که چند روز پیش در سوپرمارکت‌های مرکز شهر هر عدد تخم‌مرغ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان بود در حال حاضر به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که برخی مغازه‌ها هر عدد تخم‌مرغ را بعضا تا ۵ هزار تومان هم می‌فروشند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در پاسخ به اینکه علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر چه بوده است؟ گفت: ما افزایش قیمت نداشته‌ایم چرا که در نیمه اول سال مصرف تخم‌مرغ کاهش می‌یابد و با کاهش مصرف، واحدهای مرغداری با زیان بسیار زیاد اقدام به تولید می‌کنند یعنی درواقع، در بهار و تابستان تولیدکنندگان ما محصول خود را زیر قیمت مصوب که دولت قبلا اعلام کرده است عرضه می‌کنند. در حال حاضر هم هنوز تخم‌مرغ به قیمت مصوب نرسیده اما نسبت به ماه‌های قبل ضرر و زیان تولیدکننده کمتر شده است.

محمد مرادی با تاکید بر اینکه ما افزایش قیمت نداشته‌ایم و گران‌فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ‌های الان به سبب افزایش میزان مصرف و همچنین جبران هزینه‌های تولیدکنندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی‌شود.

در حال حاضر، قیمت شانه تخم‌مرغ بسته‌بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره‌بار ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان است.  همچنین، بر اساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ غیر بسته‌بندی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. قیمت شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در سوپرمارکت‌های مرکز شهر هم ۱۲۰ هزار تومان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.