تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 12:06
کد خبر : 9729

شی جینپینگ: چین آماده مشارکت برای مدرن کردن تمامی کشورهاست

شی جینپینگ: چین آماده مشارکت برای مدرن کردن تمامی کشورهاست

رئیس جمهوری چین امروز (چهارشنبه) گفت: چین فقط به دنبال مدرنیزاسیون خود نیست، بلکه آماده است برای مدرنیزه کردن همه کشورهای جهان تلاش کند.

رئیس جمهوری چین امروز (چهارشنبه) گفت: چین فقط به دنبال مدرنیزاسیون خود نیست، بلکه آماده است برای مدرنیزه کردن همه کشورهای جهان تلاش کند.

به گزارش گیلانی ها خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه اجلاس کمربند و جاده برای همکاری بین‌المللی گفت: ما به دنبال مدرن کردن خود نیستیم، بلکه امیدواریم بتوانیم با هم چندین کشور در حال توسعه را مدرن کنیم.

وی همچنین گفت، مدرن کردن جهانی باید مدرن کردن توسعه مسالمت آمیز، مدرن کردن همکاری برد-برد و رفاه مشترک باشد. چین به دنبال تعمیق همکاری در چارچوب ابتکارعمل کمربند و جاده، پیشبرد ساخت مشترک کمربند و جاده به سمت مرحله جدیدی از توسعه باکیفیت و تلاش‌های بی‌وقفه برای تحقق مدرن کردن تمامی کشورهای جهان است.

رئیس جمهوری چین خاطرنشان کرد، پکن به دنبال ایجاد یک دبیرخانه برای این ابتکارعمل و تداوم سازماندهی اجلاس‌های سطح بالای کمربند و جاده برای همکاری بین‌المللی است. چین همچنین برای تسریع در ایجاد پلتفرم‌های همکاری چندجانبه در زمینه انرژی، مالیات، امور مالی، توسعه سبز، کاهش خسارت بلایای طبیعی، مبارزه با فساد، اتاق‌های فکر، رسانه و فرهنگ با کشورها همکاری خواهد کرد.

شی جینپینگ گفت، چین ۸۰ میلیارد یوآن (۱۰.۹ میلیارد دلار) به صندوق راه ابریشم اضافه خواهد کرد تا از توسعه مشترک پروژه‌های این طرح حمایت کند. بانک توسعه و واردات-صادرات چین برای یک پنجره مالی ۳۵۰ میلیارد یوآنی آماده است و ۸۰ میلیارد یوآن هم در بودجه‌های جدید خود به صندوق راه ابریشم به منظور حمایت از توسعه مشترک پروژه‌های خود در چارچوب ابتکارعمل کمربند و جاده می‌افزاید.

وی همچنین گفت: یک مجمع تجاری در حاشیه اجلاس کمربند و جاده برگزار شد که منجر به امضای قراردادهای همکاری به ارزش ۹۷.۲ میلیارد دلار شده است.

رئیس جمهوری چین در ادامه صحبت‌هایش گفت، پکن بلوک سیاسی را نمی‌پذیرد و مخالف تحریم‌های یکجانبه است. ما وارد تقابل ایدئولوژیک، بازی‌های ژئوپلیتیکی یا تقابل سیاسی بلوک‌ها نمی‌شویم. ما با تحریم‌های یکجانبه، اجبار اقتصادی و قطع روابط مخالفیم.

وی همچنین با انتقاد از تلاش‌های غرب برای کاهش وابستگی به اقتصاد چین، نسبت به جدایی از چین هشدار داد و به برنامه بزرگ خود که ۱۰ سال قبل برای ایجاد زیرساخت جهانی و شبکه انرژی مطرح شد، اشاره کرد که آسیا را با آفریقا و اروپا از راه‌های دریایی و زمینی مرتبط می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.