تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 7:48
کد خبر : 7375

شغل‌های جالب شیرزن‌های تیم ملی خارج از فوتبال/ از کار در پیتزا دومینو و کافه‌داری تا اسباب‌بازی فروشی و حسابداری!

شغل‌های جالب شیرزن‌های تیم ملی خارج از فوتبال/ از کار در پیتزا دومینو و کافه‌داری تا اسباب‌بازی فروشی و حسابداری!

تیم ملی زنان انگلیس ملقب به «شیرزنان»، با امید به قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۳ راهی استرالیا و نیوزیلند شده است. در همین حال نگاهی به مشاغلی که برخی از اعضای تیم ملی داشتند می‌اندازیم.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از خبرورزشی، تیم ملی زنان انگلیس که در یورو ۲۰۲۲ قهرمان اروپا شده بود، به دنبال این است تا در جام‌جهانی زنان در استرالیا و نیوزیلند قهرمان جهان شود. شاگردان سارینا ویگمن سال گذشته با شکست ۲-۱ آلمان در فینال یورو ۲۰۲۲ در ورزشگاه ومبلی، اولین عنوان قهرمانی خود را به دست آوردند و به خشکسالی ۵۶ ساله انگلستان در کسب جام، پایان دادند.

شیرزن‌ها از آن زمان به نام‌های شناخته شده تبدیل شده‌اند، با بسیاری از نقل و انتقالات پرفروش و قراردادهای اسپانسری پرسود. اما چند نفر از اعضای تیم قبل از اینکه حرفه‌ای شوند، مشاغل کاملاً متفاوتی داشتند. از کار در رستوران‌ها گرفته تا فروش اسباب‌بازی. در اینجا نگاهی به برخی از مشاغلی می‌اندازیم که شیرزن‌های انگلیس قبل از تبدیل شدن به قهرمانان ملی انجام می‌دادند.

مری ایرپس

شماره ۱ ویگمن در اوایل سال جاری زمانی که به عنوان بهترین دروازه‌بان زن فیفا انتخاب شد، تاریخ‌ساز شد. او همچنین با توجه به رقابت چشمگیرش با منچستریونایتد، که پس از چلسی در رده دوم جدول قرار گرفت، مدعی کسب دستکش طلایی در سوپرلیگ زنان شد. اما ایرپس قبل از اینکه بهترین دروازه‌بان انگلیس شود، چندین شغل نیمه‌وقت انجام می‌داد تا بتواند پول بنزین ماشین خود را جور کند تا هر هفته با اتومبیل به تمرین برسد.

ایرپس که در ناتینگهام به دنیا آمد در ۱۷ سالگی با دونکستربلز قرارداد بست، اما برای اینکه با ماشین به تمرین برود و برگردد، به صورت نیمه‌وقت در یک سینما و یک مغازه اسباب‌بازی فروشی کار می‌کرد. او همچنین برای شرکت پدرش و همچنین در دو شغل مربیگری کار می‌کرد. او در گفتگو با پادکست باشگاه قهوه جیل اسکات گفت: «من در آن تابستان شش شغل داشتم. دو شغل مختلف مربیگری داشتم، یکی با ناتس کانتی در انجمن و دیگری با یک شرکت مربیگری کوچک. من در یک مغازه اسباب‌بازی فروشی، مغازه لوازم التحریر، سینما، فروش تلویزیون برای پدرم کار می‌کردم. اینها برای تابستون بود. وقتی به مدرسه برگشتم، شغلم در سینما و مغازه اسباب‌بازی‌فروشی را حفظ کردم.»

مری ایرپس

لوسی برنز

این مدافع ۳۱ ساله که یکی از پرافتخارترین بازیکنان است، تابستان گذشته پس از موفقیت انگلیس در یورو ۲۰۲۲ با انتقالی آزاد از منچسترسیتی به بارسلونا پیوست. او از آن زمان یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا را به همراه یک قهرمانی در لیگ F به فهرست بلند افتخارات خود اضافه کرده است. اما برنز قبل از ورود به صحنه برای فست‌فود زنجیره‌ای محبوب پیتزا دومینو کار می‌کرد. او بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ برای اورتون و سپس لیورپول بازی می‌کرد و در همین زمان در دانشگاه لیدز بکت در رشته علوم ورزشی تحصیل کرد.

او در حین تکمیل مدرک تحصیلی خود در شعبه دومینو در هدینگلی و یک بار در لیدز کار می‌کرد. در همان زمان، این مدافع تقریباً فوتبال را به طور کامل کنار گذاشت تا «یک شغل مناسب» پیدا کند. برنز در سال ۲۰۱۷ به تلگراف گفت: «به خودم می‌گفتم ممکن است مجبور شوم فوتبال را کنار بگذارم و به یافتن یک شغل مناسب فکر کنم. من بدهی زیادی داشتم و آسیب‌های مکرر زانو باعث شده بود یک سال با عصا راه بروم و تقریباً ۲ سال و نیم بازی را از دست دادم. همه دوستانم از من پیشی گرفتند و من در یک بار در لیدز و سپس در پیتزا دومینو کار می‌کردم. من بر تمام مهارت‌های کسب و کار پیتزا تسلط داشتم.»

قبل از فینال یورو ۲۰۲۲، همان شعبه دومینو که برنز در آن کار می‌کرد، به افتخار این شیرزن و دستاوردهای او به «لوسی» تغییر نام داد.

لوسی برنز

لیا ویلیامسون

اگرچه ویلیامسون ممکن است در تابستان امسال در تیم نباشد، اما نقش مهمی در کمک به شیرزنان برای رسیدن به جام جهانی داشت. کاپیتان تیم ملی انگلیس در ماه آوریل به دلیل پارگی رباط صلیبی به طرز فاجعه‌باری از مسابقات محروم شد. ویلیامسون اولین بازی خود را برای بزرگسالان انگلیس در ژوئن ۲۰۱۸ انجام داد، چهار سال پس از ورود به تیم اصلی آرسنال در ۱۷ سالگی.

در حالی که او خود را به عنوان یک بازیکن ارزشمند در زمین ثابت کرده، خارج از آن در حال آماده شدن برای زندگی پس از فوتبال است. این مدافع یک دوره پاره‌وقت حسابداری را از طریق اتحادیه فوتبال انگلیس گذرانده است. او در سال ۲۰۲۱ به City AM گفت: «باید زندگی را وقف فوتبال کرد، اما نمی‌شود. بنابراین من این کار را برای حفظ نوعی تعادل انجام می‌دهم، همیشه کاری خارج از فوتبال انجام می‌دهم. اما همچنین هیچ توقعی ندارم که در پایان دوران حرفه‌ام بازنشسته شوم و تا آخر عمرم خوب زندگی کنم. من مجبور می‌شوم دوباره کار کنم و امیدوارم روزی این دختران به اندازه‌ای درآمد داشته باشند که برای زندگی آماده شوند. اگر پسری در ۱۶ سالگی برای یک آکادمی قرارداد امضا کند، معمولاً مادام‌العمر تامین است. این یک تضاد بزرگ در بازی ما است و من از آن آگاه هستم. این مضحک است که فکر کنید وقتی حرفه شما تمام شود همه چیز زندگی‌تان خوب خواهد بود.»

ویلیامسون همچنین اوایل امسال با انتشار کتابی با عنوان «شما قدرتش را دارید» نویسنده شد.

لیا ویلیامسون

بتانی انگلند

این مهاجم در ماه ژانویه پس از ۷ سال حضور در چلسی، آبی‌ها را ترک کرد و به تاتنهام پیوست. او مورد علاقه اما هیز قرار نگرفته بود، بنابراین تصمیم گرفت به جای دیگری نقل مکان کند تا زمان بازی بیشتری داشته باشد و شانس خود را برای حضور در تیم ویگمن در جام جهانی افزایش دهد. و با زدن ۱۳ گل در ۱۴ بازی برای اسپرز، مطمئناً جایگاه خود را در هواپیما به دست آورد.

او زمانی که فوتبالش را شروع کرد و همزمان درس هم می‌خواند، تنها ۱۵۰ پوند در ماه درآمد داشت و در فروشگاه معروف «فیش اند چیپس» (ماهی و چیپس) مشغول به کار شد. او همچنین در یک نانوایی، یک کارخانه، یک رستوران هندی و در M&S هم کار می‌کرد.

بتانی انگلند

جیل اسکات

اگرچه او اکنون بازنشسته شده، اما باید به شیرزن افسانه‌ای اشاره ویژه‌ای می‌کردیم. اسکات با نامزدش شلی یونیت یک کافی‌شاپ در منچستر دارد. این زوج کافه «باکس تو باکس»، که به سبک بازی این هافبک اشاره دارد، را در سال ۲۰۲۰ افتتاح کردند و از آن زمان تاکنون از برخی از بهترین بازیکنان انگلیس استقبال کرده‌اند. اسکات قبل از بازنشستگی در تابستان گذشته در کنار وظایف فوتبالی خود در کافی‌شاپ کار می‌کرد. او اکنون در تلاش است تا نشان مربیگری خود را در منچسترسیتی به دست آورد.

جیل اسکات

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.