تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 - 15:13
کد خبر : 4096

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

در فوتبال دنیا بارها اتفاق افتاده که فوتبالیست‌های مطرح به دلیل مسائل مختلف راهی زندان شده اند.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از خبرآنلاین، سپهر ستاری: هفته گذشته بود که نشریه «مارکا» اسپانیا خبر داد دنی آلوس مدافع سابق بارسلونا به آزار جنسی متهم و به همین خاطر از سوی پلیس اسپانیا دستگیر شد. ستاره سابق بارسلونا هفته گذشته از سوی فردی به آزار جنسی متهم شده بود و در نهایت بعد از انجام پروسه شکایت مدافع سابق تیم ملی برزیلدستگیر شد.

آلوس پس از متهم شدن به تجاوز جنسی به دختری در کلوپ شبانه ساتون در بارسلونا، به جرمش اعتراف کرد و به زندان افتاد. ساعاتی پس از زندانی شدن، پوماس یونام قرارداد او را فسخ کرد.

حمل مواد مخدر توسط مارادونا

دیگو آرماندو ماردونا مرد افسانه ای فوتبال جهان هم عاشق درگیری، کیک و کوکایین بود. او لحظات عجیب و جنجالی در زندگی شخصی و فوتبالی کم نداشت. مارادونا چندین بار به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر شد که مهم ترینش در سال ۱۹۹۱ بود. او به خاطر حمل نیم کیلو کوکایین در بوینس آیرس بازداشت شد. یک بار هم کوخاباما بولیوی در سال ۲۰۰۴ نیز به همین جرم توسط پلیس بولیوی دستگیر شد.

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

زندانی ستاره جوان منچستر که تبرئه شد

دقیقا یک سال قبل بود که نامزد میسون گرین‌وود، ستاره جوان منچستریونایتد با انتشار تصاویری ناراحت‌کننده، پرده از رفتار عجیب این ستاره انگلیسی برداشت و مدعی شد گرین‌وود او را کتک زده است. انتشار این خبر جنجال بزرگی در فوتبال انگلیس به راه انداخت و باشگاه منچستریونایتد هم خیلی زود رفتار بازیکن خود را محکوم کرد. ماجرای به قدری جدی بود که کمی بعد خبر دستگیری گرین‌وود اعلام شد و گرچه او با گذاشتن وثیقه ازاد شده اما ماجرای جنجالی‌اش هنوز ادامه دارد. اکثر هم‌تیمی‌های گرین‌وود از جمله کریستیانو رونالدو، جسی لینگارد، دیوید دخیا، پل پوگبا، ادینسون کاوانی و اسکات مک‌تامینی پس از بازداشت شدن این بازیکن، او را در شبکه‌های مجازی آنفالو کرده‌اند. شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی نایکی هم که اسپانسر گرین‌وود است، همکاری‌اش با این بازیکن را به حالت تعلیق درآورده و باشگاه منچستریونایتد هم در اقدامی جالب اعلام کرد کسانی که پیراهن شماره ۱۱ گرین‌وود را خریده‌اند می‌توانند آن را پس بدهند و پیراهن بازیکن دیگری را دریافت کنند.

حالا شب گذشته خبری جدید درباره گرینوود منتشر شد که از تبرئه شدن او حکایت دارد. تحقیقات پلیس از ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شد و پس از انتشار اخبار مربوط به اتهامات او، منچستریونایتد نیز حضور او در تمرینات و باشگاه را منع کرده بود. پلیس شهر منچستر اعلام کرده است که در طول یک سال گذشته تیم تحقیقاتی در ارتباط مستقیم با تیم حقوقی بوده و هرگونه اطلاعات جدید را دریافت کرده و منتشر خواهد کرد اما رسیدگی به این پرونده متوقف شده است و این تصمیم به سادگی اتخاذ نشده است.

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

تجاوز به ۱۲ زن توسط شکارچی زنان

بنژامن مندی، مدافع چپ ۲۸ ساله منچسترسیتی، بین اکتبر ۲۰۱۸ تا آگوست سال گذشته به ۱۰ مورد تجاوز علیه هفت زن متهم شده است. او ۸ مورد تجاوز، یک مورد آزار جنسی، و یک مورد تلاش برای تجاوز را رد کرد. لوئیس ساها ماتری، ۴۰ ساله، یکی دیگر از متهمان، به ۸ مورد تجاوز جنسی و ۴ مورد آزار جنسی مربوط به ۸ زن متهم است، که او نیز آن را رد می‌کند. گفته می‌شود که این دو نفر به قربانیان خود الکل می‌خوراندند و تلفن همراه‌شان را می‌گرفتند.در تاریخ ۲۳ تا ۲۴ جولای سال گذشته، در خانه مندی مهمانی‌ گرفته شد که در این مدت مندی متهم به تجاوز به سه زن، یکی ۲۲ ساله و دو ۱۹ ساله، شده است. یکی از این نوجوانان ۱۹ ساله توسط ساها نیز مورد تجاوز قرار گرفت. در غروب ۲۳ جولای، یک زن ۲۲ ساله که در یک کلوپ شبانه در منچستر کار می‌کرد توسط ساها به مهمانی استخر دعوت شد. مندی این دختر ۲۲ ساله را به اتاق سینمای خانه دعوت کرد و این دختر به دختر دیگری گفت اگر تا ۱۰ دقیقه دیگر برنگشتم به دنبالم بیا. دختر برنگشت و دختر دوم به دنبالش رفت اما دو نفر از کارکنان مندی جلوی او را گرفتند.

مندی در ماه آگوست دستگیر و به مدت ۱۳۴ روز بازداشت شد و در ماه ژانویه به قید وثیقه آزاد شد.

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

۹ سال زندان برای ستاره رئال مادرید

در این بین ستارگان برزیلی هم سابقه عجیبی در دستگیری و حضور در زندان دارند. روبینیو، ستاره برزیلی که روزگاری با لباس تیم‌هایی چون رئال مادرید، آث میلان و منچسترسیتی می‌درخشید، اخیرا کارش به زندان کشیده شده است. روبینیو در سال ۲۰۱۷ در ایتالیا به اتهام تجاوز دادگاهی شده و به ۹ سال زندان محکوم شده بود. ستاره سابق برزیلی علیه این حکم در ایتالیا اعتراض و تقاضای تجدیدنظر کرده بود ولی در نهایت دادگاه حکم اولیه را تایید کرده و ستاره سابق دنیای فوتبال باید ۹ سال زندانی شود. ماجرایی که روبینیو به خاطر آن به زندان محکوم شده در سال ۲۰۱۳ رخ داده است. زمانی که روبینیوی برزیلی با پیراهن آث میلان در کشور ایتالیا بازی می کرد. روبینیو و ۵ نفر دیگر به تجاوز در یک باشگاه شبانه متهم شدند. بر اساس حکم دادگاه بدوی روبینیو به ۹ سال زندان و پرداخت ۵۰ هزار پوند به قربانی محکوم شد.

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

شاعر فوتبال پشت میله‌های زندان

رونالدینیو که روزگاری در زمین فوتبال دلبری می‌کرد هم سال گذشته میلادی ۵ ماه را در زندان گذراند. او زمانی که قصد داشت با پاسپورت جعلی راهی کشور پاراگوئه شود دستگیر شده بود ولی در نهایت پس از چند ماه سخت حکم آزادی گرفت.

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

اخاذی به سبک ستاره رئال مادرید

یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های مربوط به ستارگان فوتبال به کریم بنزما و متئو والبوئنا برمی‌گردد که اخیرا حکمش صادر و مختومه شده است. در آن زمان گفته می‌شد در ماجرای اخاذی از متئو والبوئنا و تهدید شدن وی به انتشار یک فیلم خصوصی‌اش، کریم بنزما نقش واسطه‌ای را داشته که به هافبک لیون توصیه کرده برای حفظ آبرویش سرکیسه را شل کند و مبلغی که فرد باج گیرنده با نام کریم زناتی – کسی که رفیق دوران کودکی مهاجم رئال مادرید است – خواسته را به او بپردازد. این ماجرا باعث شد بنزما چند سالی از تیم ملی فرانسه محروم شود و حتی حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ و قهرمانی با فرانسه را هم از دست بدهد.

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

تخلف مالیاتی آقای مدیر را روانه زندان کرد

اولی هوینس، رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ هم یکی دیگر از فوتبالی‌هایی است که پا به زندان گذاشته است. او از ژوئن ۲۰۱۴ تا فوریه ۲۰۱۶، به دلیل تخلفات مالیاتی و ۲۸/۵ میلیون یورویی که مخفیانه در حسابهای سوئیس سپرده‌گذاری کرده بود، پشت میله‌های زندان زندگی می‌کرد. او در بازگشت از زندان بار دیگر به ریاست باشگاه بایرن مونیخ رسید و اکنون هم رئیس افتخاری این باشگاه آلمانی است.

ستاره‌های فوتبال پشت میله‌های زندان

از علی اکبریان تا ستاره‌های استقلال و پرسپولیس

در فوتبال ایران هم موارد مختلفی از حضور ستارگان فوتبال و حتی مدیران تیم‌ها در زندان وجود داشته است. علی اکبریان، ستاره سابق تیم استقلال یکی از این موارد است که سال‌هاست در زندان به سر می‌برد. سوشا مکانی، گلر سابق پرسپولیس هم سال ۱۳۴ به دلیل منتشر شدن چند عکس جنجالی مدت کوتاهی را در زندان سپری کرد.

پس از دربی جنجالی سال ۱۳۷۹ هم تعدادی از بازیگنان استقلال و پرسپولیس بازداشت شدند. محمد نوازی، هافب سابق استقلال در این خصوص می‌گوید:«سه روز در زندان قصر بودیم. هم بندی هم نداشتیم. من و بروند و استیلی بودیم. تا صبح نشستیم و داستان تعریف کردیم. دیگر آن درگیری اتفاق افتاده بود. بعد از آن هم بزرگان فوتبال صحبت کردند و آزاد شدیم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.