تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 10:13
کد خبر : 8628

سعید حدادیان؛ از مداحی سیاسی برای احمدی نژاد تا امضا زدن پای طومار کاندیداتوری رئیسی

سعید حدادیان؛ از مداحی سیاسی برای احمدی نژاد تا امضا زدن پای طومار کاندیداتوری رئیسی

سعید حدادیان، مداح معروف که روزگاری حامی تمام قد محمود احمدی‌نژاد بود و بعد تبدیل به مخالف سرسخت او شد، حال دو سالی است که داعیه حمایت از ابراهیم رئیسی را دارد و سهم خوبی از این حمایت گرفته است.

سعید حدادیان، مداح معروف که روزگاری حامی تمام قد محمود احمدی‌نژاد بود و بعد تبدیل به مخالف سرسخت او شد، حال دو سالی است که داعیه حمایت از ابراهیم رئیسی را دارد و سهم خوبی از این حمایت گرفته است.

به گزارش گیلانی ها خبر، درحالی که موج جدیدی از اخراج و تعلیق اساتید و نخبگان دانشگاهی در کشور آغاز شده و پس لرزه‌های آن همچنان در فضای مجازی و محافل خبری نشان از اجرای پروژه خالص سازی در سطح کشور دارد، در روزهای اخیر خبر ورود دو مجری صداوسیما به دانشگاه شریف به عنوان استاد منتشر شد و حالا امروز دانشگاهیان شوک جدیدی را تجربه کردند؛ سعید حدادیان، مداح معروف، استاد ادبیات دانشگاه تهران شد و قرار است در ترم جدید «تحلیل متون نظم پایداری» تدریس کند!
خبر به حدی عجیب بود که رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران حتی یک روز از انتشار آن نگذشته، مجبور به توضیح شد. عبدالرضا سیف گفت: «حاج سعید حدادیان دارای مدرک دکتری است، از سال ۱۳۹۶ تاکنون تدریس می‌کند و دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می‌شود.»

زاکانی حلقه وصل حدادیان با دانشگاه تهران شد

حضور حدادیان یا همان حاج سعید طرفدارانش در دانشگاه تهران اما به سال های بسیار دور بازمی گردد. آن روزها که او هنوز چهل سالگی را تجربه نکرده بود و با توصیه علیرضا زاکانی و زمانی که ابوترابی فرد نماینده ولی فقیه در دانشگاه بود به عنوان مسئول قرآن و دفتر ادبیات نمایندگی ولایت فقیه به استخدام این دانشگاه درآمد. شاید آن روزها خود او هم تصور نمی کرد که سال ها بعد نامش در لیست اساتید ادبیات این دنشگاه به ثبت برسد.

 

سیاسی‌کاری پای منبر

اما شاگردیِ منصور ارضی از سعید حدادیانِ جوان کم کم یک مداح با درونمایه سیاسی ساخت. او همان روزها که در دانشگاه حضور داشت هم قدم های سیاسی شدن را یکی بعد از دیگری برداشت و دولت احمدی نژاد بهترین فرصت برای سیاسی تر شدن این مداح بود.

حضور سعید حدادیان همراه با دیگر مداحان در عرصه سیاسی کشور در جریان انتخابات سال ۱۳۸۴پررنگ شد؛ آن زمان که او و چند ده مداح دیگر پای بیانیه حمایت‌آمیز انتخاباتی را امضا و محمود احمدی‌نژاد را بسیجیِ ولایتمدارِ اصلح خطاب کردند.

در بخشی از آن بیانیه حمایتی نوشته شده بود: «ما مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با بررسی همه‌جانبه دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و بیوگرافی کاندیداهای دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران ضمن رعایت احترام برای سایر کاندیداها برادر بسیجی و ولایتی دکتر محمود احمدی نژاد را اصلح دانسته و حمایت بی دریغ خود را از ایشان اعلام می‌داریم.»

سعید حدادیان؛ از مداحی سیاسی برای احمدی نژاد تا امضا زدن پای طومار کاندیداتوری رئیسی

 

از آن پس بود که دولت نهم تعبیر به «دولت مداحان» شد، هرچند همین حدادیان چند سال بعد در مراسم روز عرفه با توهین‌های عجیب به احمدی نژاد سعی کرد از او فاصله بگیرد و تا پای جریمه شدن بخاطر احمدی نژاد و مشایی هم رفت اما با این حال حمایت‌ها و حملات صفر و صدی نه تنها درس عبرتی برای تامل بیشتر در اظهاراتش نشد که حتی در آستانه انتخابات سال ۹۶ هم بار دیگر پشت قالیباف که آن روزها کاندیدای انتخابات شده بود ایستاد.
حدادیان بعد هم در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از سیدابراهیم رئیسی اعلام کرد و باز هم پای طوماری را امضا کرد که در آن نوشته بود: «ما مداحان اهل بیت علیهم السلام به عالمی رای می دهیم که یادآور: سیادت، دیانت، سیاست، سعهء صدر و مظلومیت شهید بهشتی است.»

روحانی و هاشمی سیبل حملات و انتقادات حاج سعید

حدادیان اما همانقدر که حامی احمدی نژاد، قالیباف و رئیسی بود مخالف سرسخت حسن روحانی بود. او در سال‌های حضور روحانی در پاستور، بارها دولت حسن روحانی را به بهانه‌های وضع اقتصادی، مذاکرات و برجام زیر سوال برد و یکبار با تمسخر گفته بود: «شما بروید شنایتان را بکنید و جت اسکی‌تان را بروید. این حرف‌ها که در مورد جیب مردم می‌زنید از شما خنده‌دار است.»
او که در مخالفت با آیت الله هاشمی نیز یدطولایی داشت، حتی به آیت‌الله بعد از مرگش هم رحم نمی‌کرد و سال ۱۳۹۴ در دومین شب مراسم مناجات‌خوانی ماه مبارک رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی با سخنان تندی علیه مرحوم هاشمی و خانواده‌اش به او حمله کرد.

سعید حدادیان؛ از مداحی سیاسی برای احمدی نژاد تا امضا زدن پای طومار کاندیداتوری رئیسی

سهم حاج سعید از دولت رئیسی

دولت رئیسی اما گویا همان دولت مطلوب حاج سعید و هم طیفان سیاسی و مداحش است. او ۲ سال بعد از روی کار آمدن رئیسی سهم دلچسبی از بودن این دولت گرفته است و نامش را وارد لیست اساتید برترین دانشگاه کشور کرده است.

اما مسیری که با احمدی نژاد طی شد در دولت رئیسی هم طی خواهد شد یا …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.