تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 11:30
کد خبر : 11673

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا به دنبال تشدید درگیری در خاورمیانه نیست

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا به دنبال تشدید درگیری در خاورمیانه نیست

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، در گفتگو با خبرنگار الجزیره گفت: ایالات متحده «نمی‌خواهد درگیری [در خاورمیانه] گسترش یابد».

یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت: ایالات متحده به دنبال تشدید درگیری در خاورمیانه نیست.

به گزارش گیلانی ها خبر، الجزیره نوشت: جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، در گفتگو با خبرنگار الجزیره گفت: ایالات متحده «نمی‌خواهد درگیری [در خاورمیانه] گسترش یابد».

کربی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت آمریکا از اسرائیل در کشتن رهبران حماس در خاک یک کشور خارجی و استقرار گروه‌های حمله واشنگتن در شرق مدیترانه برای به چالش کشیدن حوثی‌های یمن باعث تشدید تنش می‌شود، گفت: من بر پاسخ خود می‌مانم. نه.»

کربی بعنوان هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه با تأکید بر اینکه بایدن همچنان به دریافت اطلاعات در مورد وضعیت منطقه ادامه می دهد، گفت: ما به حضور نظامی خود در خاورمیانه از جمله حضور ناو هواپیمابر «آیزنهاور» ادامه خواهیم داد.

کربی در خصوص انفجارهای تروریستی کرمان ادعا کرد که «ما هیچ جزئیات و اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی پشت بمب گذاری در ایران است، در اختیار نداریم».

وی همچنین مدعی شد: «ما هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن اسرائیل در انفجارهای روز چهارشنبه ایران نداریم».

ادعاهای کربی درحالی مطرح می‌شود که آمریکا و انگلیس چهارشنبه شب بعنوان آنچه آخرین ضرب‌الاجل نامیدند، به حوثی‌ها هشدار دادند به اقدامات خود در دریای سرخ پایان دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.