تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 11:01
کد خبر : 11726

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس : افزایش یارانه بودجه ١۴٠٣ را ناتراز می‌کند

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس : افزایش یارانه بودجه ١۴٠٣ را ناتراز می‌کند

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: لوایح بودجه که از سوی دولت ارائه می‌شود ناترازی‌هایی دارد و نه به این معنا که ناترازی بودجه در مجلس ایجاد شود. بطوریکه درباره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال ١۴٠٣ ناترازی‌هایی وجود دارد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: لوایح بودجه که از سوی دولت ارائه می‌شود ناترازی‌هایی دارد و نه به این معنا که ناترازی بودجه در مجلس ایجاد شود. بطوریکه درباره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال ١۴٠٣ ناترازی‌هایی وجود دارد.

افزایش یارانه بودجه ١۴٠٣ را ناتراز می‌کند/ طرح تحول ساختار بودجه تهیه شد

بابک نگاه‌داری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره کسری بودجه ١۴٠٣ که گفته می‌شود بیش از ٣٠٠ هزار میلیارد تومان است و سناریوهای دیده شده برای جبران کسری بودجه در مطالعات و گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: ناترازی بودجه مشکل مزمنی است که به بخشی از ساختارهای بودجه بر‌می‌گردد از این رو باید تحول در ساختارهای بودجه را دنبال کنیم.

وی درباره راهکار پیشنهاد شده برای جبران کسری و ناترازی بودجه گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس طرح تحول ساختار بودجه را تهیه و در اختیار دولت و مجلس قرار داده‌ است. این طرح برای چگونگی اصلاحات ساختاری و رفع ناترازی‌ها تهیه شده‌ است.

وی گفت: اما آنچه که غیر از این طرح کلان که در حال حاضر هم در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح شده این است که به صورت مقطعی به بررسی و رسیدگی بودجه سالانه، مجلس باید توجه داشته باشد که هزینه‌هایی را در بودجه ایجاد نکند که منابع متناظر آن وجود ندارد و در دو سال گذشته مجلس به این موضوع تاکید داشته است و نظارت شد که مجلس ناترازی بودجه را افزایش ندهد.

رییس مرکزی پژوهش‌های مجلس ادامه داد: البته لوایح بودجه که از سوی دولت ارائه می‌شود ناترازی‌هایی دارد و نه به این معنا که ناترازی بودجه در مجلس ایجاد شود. بطوریکه درباره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال ١۴٠٣ ناترازی‌هایی وجود دارد.

نگاه‌داری در پاسخ به این سوال که میزان کسری بودجه  در دو سال گذشته چقدر بوده است، اظهار داشت: میزان و حجم کسری بودجه در دو سال گذشته در گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس آمده‌است و افراد می‌توانند برای دریافت این اطلاعات به گزارش‌های این مرکز مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.