تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 11:51
کد خبر : 4616

رئیس بنیاد شهید: ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران احداث می شود/ پرداخت مطالبات تا سال آینده

رئیس بنیاد شهید: ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران احداث می شود/ پرداخت مطالبات تا سال آینده

رئیس بنیاد شهید، از ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت: بنیاد شهید در املاک خود که قابلیت تبدیل شدن به شهرک های مسکونی را دارند نیز با مشارکت بخش خصوصی اقدام به ساخت ۷۰ هزار واحد برای ایثارگران خواهد کرد.

رئیس بنیاد شهید، از ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت: بنیاد شهید در املاک خود که قابلیت تبدیل شدن به شهرک های مسکونی را دارند نیز با مشارکت بخش خصوصی اقدام به ساخت ۷۰ هزار واحد برای ایثارگران خواهد کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر،  سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در سفر به گیلان و در حاشیه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با اشاره به مطالبات برخی از گروه های ایثارگری از جمله معوقات بازنشستگی شهدا و جانبازان، اظهار کرد: بخشی از مطالبات پرداخت شده و در حال پرداخت مابقی مطالبات هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه هدیه ازدواج تا سال ۱۴۰۰ به مدت یک دهه پرداخت نشده و جزو معوقات است، افزود: با کمک سازمان برنامه و بودجه تا سال آینده حجم عمده ای از مطالبات خانواده های ایثارگران و دستگاه ها از جمله بیمه ها و دانشگاه ها و… را پرداخت خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت مطالبات ایثارگران به صورت سراسری، تصریح کرد: هزینه های بیمه ای و درمانی ایثارگران را تا پایان شهریور ۱۴۰۱ پرداخت کردیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه با کمک پایگاه رفاه ایرانیان وضعیت اقتصادی و دهک بندی خانواده های شاهد و ایثارگر را دریافت کردیم، گفت: تمرکز ما بر سه دهک اول است که مشکلات اقتصادی جدی تری دارند و لذا برنامه ارتقای معیشت را برای آنان طراحی کردیم که شامل برقراری کمک معیشت و هزینه تامین مسکن است؛ خوشبختانه با کمک دولت و مجلس امسال توانستیم مطالبات پایان خدمت ۱۰ هزار نفر را پرداخت کنیم و ۲۰ هزار نفر دیگر در نوبت هستند که در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده است.

وی میزان مستمری جانبازان ۲۵ درصد به بالا را شش میلیون تومان و زیر ۲۵ درصد و سایر گروه های ایثارگری را پنج میلیون تومان دانست و اضافه کرد: در استان گیلان ۲۲۵۳ نفر مشمول تبدیل وضعیت هستند که تاکنون ۱۴۶۷ نفر تبدیل وضعیت شده اند و ۷۸۶ نفر در روند تبدیل وضعیت قرار دارند؛ همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای گیلان تخصیص یافته که رشد بیش از پنج برابری دارد و تاکنون ۱۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

قاضی زاده هاشمی، فعالیت موسسات و شرکت های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید را تحت عنوان سازمان های اقتصادی کوثر دانست و بیان کرد: این شرکت ها در بسیاری از امور همچون ساخت موتورهای سنگین انتقال خطوط آب و نفت و تولید مرغ اجداد پیشرو هستند؛ در این راستا کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های ایثارگری را در ۳۰ استان شناسایی کردیم و حدود ۱۰۰۰ استارت آپ داریم.

وی با اشاره به تامین مسکن برای ایثارگران در دو قالب، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید در املاک خود که قابلیت تبدیل شدن به شهرک های مسکونی را دارند با مشارکت بخش خصوصی اقدام به ساخت ۷۰ هزار واحد برای ایثارگران خواهد کرد که تاکنون در استان های تهران و البرز و اصفهان و خراسان رضوی و مرکزی کار را آغاز کردیم و استان گیلان نیز می تواند این پروژه را در اراضی وابسته به بنیاد شهید آغاز کند.

رئیس بنیاد شهید، همچنین از ساخت ۷۰ هزار واحد دیگر توسط بنیاد مسکن از طریق طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: در گیلان نیز اولویت اول واگذاری برای ۷۰۳ نفر و اولویت بعدی برای ۳۷۴۵ نفر است که مجموعا برای ۴۴۰۰ نفر تامین مسکن می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع های جامع توانبخشی، درمانی، رفاهی و ورزشی بنیاد شهید در همه استان ها از جمله گیلان، عنوان کرد: به زودی مجموعه بزرگ ملی شهرک سلامت ایثارگران را در گیلان احداث می کنیم که نه تنها ایثارگران استان، بلکه ایثارگران کشور را پوشش می دهد.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه صد درصد ۱۰۵ خدمت بنیاد شهید به صورت الکترونیک ارائه می شود، تاکید کرد: سال آینده این خدمات را به ۱۳۷ خدمت افزایش می دهیم.

وی شهدا را امامزادگان عشق دانست که اثرگذاریشان از دوران حیاتشان بیشتر است و یادآور شد: گلزارهای شهدا باید به مرکز بزرگ عبادی و فرهنگی تبدیل شود لذا با همکاری شهرداری ها و فرمانداری ها و استانداری ها، برنامه های مشترکی در گلزارهای سطح کشور داریم تا این اماکن مقدس تبدیل به حسینیه شوند و هیئت امنا داشته باشند و برنامه ریزی فرهنگی انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.