تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 13:16
کد خبر : 3480

نماینده رودبار:

دولت در سیاست‌های اجرایی کشور بازنگری کند | گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلم مضاعفی است

دولت در سیاست‌های اجرایی کشور بازنگری کند | گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلم مضاعفی است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا با رویکرد تحولی و استفاده از نیروهای متخصص و باتجربه در سیاست های اجرایی بازنگری داشته باشد و روند تحول در تیم اقتصادی دولت را سرعت ببخشد.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از  ایسنا، مهرداد گودرزوند چگینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه (۱۱دی ماه) با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ان شاءالله مکتب شهید سلیمانی در سراسر جهان فراگیر شود و مبارزه با ظلم و ستم در هر جایی از دنیا به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی کشور نمی توان با اما و اگرها و با افراد کم تجربه و بی تجربه اداره اقتصادی کشور را در مسیر عدالت اجتماعی و رفع تبعیض هدایت کرد، گفت:‌ لازم است دولت با توجه به اینکه مردم چشم انتظار تغییر وضعیت اقتصادی در معیشت و اقتصاد هستند، با رویکرد تحولی و استفاده از نیروهای متخصص و باتجربه، در سیاست های اجرایی بازنگری داشته باشد و روند تحول در تیم اقتصادی دولت را سرعت ببخشد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یادآور شد: امروز شاهد افزایش بی رویه قیمت ها در شرکت های دولتی به بهانه افزایش قیمت های جهانی هستیم. گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلم مضاعفی است که باید با آن مبارزه کرد. بخشی از این مشکلات ناشی از مدیران ضعیف، ناتوان و بی تجربه ای است که در تیم اقتصادی دولت قرار دارند.

گودرزوند با بیان اینکه سطح قدرت خرید بسیاری از اقشار جامعه به دلیل نداشتن برنامه محوری و استفاده از نیروهای ضعیف در بخشی از وزرا در حال کاهش است، عنوان کرد: از رئیس جمهور انتظار داریم که در این رابطه تدبیری بیندیشد تا از روند افزایش قیمت ها جلوگیری شود. لذا پیشنهاد دارم که از نیروهای متخصص دانشگاهی و باتجربه اجرایی در سطح وزرا و بدنه دولت بیشتر استفاده شود.

وی افزایش حقوق نیروهای مسلح، انتظامی، بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی را با توجه به تورم افسارگسیخته که جوابگوی معیشت روزانه این اقشار نیست از رئیس جمهور و سازمان برنامه خواستار شد و گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ توجه ویژه ای به این اقشار صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان مهمترین مساله کنونی این استان را مدیریت پسماند و اشتغال دانست و ابراز امیدواری کرد که این مسائل با تدبیر مدیران ذی ربط مرتفع شود.

نماینده مردم رودبار در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش نیز تذکراتی به وزرای جهاد کشاورزی،‌ راه و شهرسازی،‌ نیرو و ارتباطات داد و رفع مشکلات این حوزه را خواستار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.