تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 11:07
کد خبر : 11564

با موافقت نمایندگان؛ ساعات تدریس معلمان و کادر مدارس غیردولتی تعیین شد

با موافقت نمایندگان؛ ساعات تدریس معلمان و کادر مدارس غیردولتی تعیین شد

نمایندگان مجلس ساعات تدریس تمام‌وقت معلمان دوره ابتدایی، ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام‌وقت غیررسمی مدارس و مراکز و ساعات کار مدیران معاونان و کارکنان اداری، دفتری و خدماتی مدارس و مراکز را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس ساعات تدریس تمام‌وقت معلمان دوره ابتدایی، ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام‌وقت غیررسمی مدارس و مراکز و ساعات کار مدیران معاونان و کارکنان اداری، دفتری و خدماتی مدارس و مراکز را تعیین کردند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم دی_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ماده ۱۴ این طرح موافقت کردند.

«در ماده ۱۴ این طرح آمده است: در ماده (۲۵)، قانون قبل از کلمه کارکنان» عبارت معلمان و در تمامی موارد اضافه می‌شود و تبصره‌های (۱) و (۲) آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۱ – مؤسسان (کارفرمایان مهدهای کودک پیش دبستانی‌ها مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مکلفند فهرست اسامی و حق بیمه ماهیانه، مربیان کارکنان و معلمان خود را مبتنی بر اشتغال تمام وقت و پاره وقت مندرج در این ماده به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند. صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی می‌تواند با اولویت مناطق محروم بخشی از حق بیمه پرداخت شده از سوی مؤسسان (کارفرمایان مدارس غیردولتی را به حساب آنان یا کارکنان شاغلی که هفت درصد (۷) حق بیمه سهم خود را طبق فهرست‌های ارسالی پرداخت نموده‌اند واریز نماید. سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون ترتیبی اتخاذ نماید تا سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بتوانند دسترسی برخط به سامانه مربوط به سوابق فهرست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان مذکور را داشته باشد.

تبصره ۲ – ساعات تدریس تمام‌وقت معلمان دوره، ابتدایی (۲۵) ساعت در هفته، می‌باشد. ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز (۳۰) ساعت در هفته، ساعات کار مدیران معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز (٣۶) ساعت در هفته با حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ماده ۱۵ این طرح را با استناد به ماده ۱۵۳ آئین‌نامه داخلی مجلس برای رفع ابهامات به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ارجاع داد.

«بر اساس ماده ۱۵ این طرح؛ یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به ماده (۳۱) قانون به شرح زیر الحاق و شماره تبصره فعلی آن به (۱) اصلاح می‌گردد:

تبصره ۲- تأییدیه فنی و استحکام بنای مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی در حال احداث با رعایت ماده (۶) آئین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق نواحی و محلات مختلف مصوب ۱۳۹۸/۱/۵ هیئت وزیران و تأییدیه فنی و استحکام بنای نسبی سایر واحدهای آموزشی و پرورشی غیردولتی توسط مهندسین مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور یا کارشناسان رسمی دادگستری، مطابق دستورالعمل اجرایی شورای راهبردی، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی انجام می‌پذیرد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.