تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 10:18
کد خبر : 8856

دستمزد میلیاردی برای هیات مولدسازی؟/ وزیر اقتصادی: کذب است، دستگاه قضا فورا ورود کند

دستمزد میلیاردی برای هیات مولدسازی؟/ وزیر اقتصادی: کذب است، دستگاه قضا فورا ورود کند

در حالی که برخی مدعی پرداخت ۸ میلیارد دستمزد به هر کدام از اعضای هیات مولدسازی اموال دولت خبر داده بودند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با تکذیب ادعای حق الزحمه هیات مولدسازی، گفت: دستگاه قضا فورا درباره ادعای نادرست دریافت دستمزد توسط هیات ۷نفره مولدسازی ورود کند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  در حالی که برخی مدعی پرداخت ۸ میلیارد دستمزد به هر کدام از اعضای هیات مولدسازی اموال دولت خبر داده بودند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با تکذیب ادعای حق الزحمه هیات مولدسازی، گفت: دستگاه قضا فورا درباره ادعای نادرست دریافت دستمزد توسط هیات ۷نفره مولدسازی ورود کند.

سید احسان خاندوزی در گفتگو با ایرنا، در توضیح ادعا‌هایی درباره حق‌الزحمه اعضای هیات مولدسازی، ضمن تکذیب و خلاف واقع دانستن این ادعا، اظهار کرد: مبلغ مورد اشاره در قانون طبق آیین‌نامه اجرایی موجود، صرف پرداخت هزینه‌های مربوط به اجرای قانون مولدسازی شده و فهرست هزینه‌کرد آن طبق قانون هر ۶ ماه افشا می‌شود و به هیچ عنوان پرداختی برای اعضای هیات مولدسازی در آن در نظر گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: از دستگاه قضایی انتظار داریم در ارتباط با ادعای نادرست مطرح شده مبنی بر دریافت دستمزد توسط هیات ۷نفره مولدسازی ورود و نتیجه بررسی خود را فوراً به افکار عمومی اعلام کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این هیات نه دریافتی داشته و نه خواهد داشت، تصریح کرد: این ادعا مصداق بارز خلاف‌گویی و اخلال در امنیت روانی جامعه است.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اخیرا از دستمزد‌های نجومی اعضای هیئت مولدسازی خبر داده بود.

مالک رحمتی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی نیز گفته‌های احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد دستمزد‌های نجومی اعضای هیئت مولدسازی را تکذیب کرد.

توکلی که رئیس هیئت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت هم هست، اخیرا گذشته در نامه‌ای خطاب به سران سه قوه، اعضای هیئت عالی مولدسازی، هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس، و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به لطمات و خطرات سنگین طرح مولدسازی هشدار داد.

او در بخشی از این نامه به دستمزد اعضای ۷ نفره هیئت مولدسازی اشاره کرده و آن را تا ۵درصد از منابع حاصل از فروش اعلام کرده است. بر این اساس، هیئت مولدسازی طبق قانون می‌تواند برای خود و امربران، از مجموع ۱۰۸هزار میلیارد تومان حاصل از زمین‌فروشی در این طرح، که در بودجه امسال مصوب شده است، تا ۵۴۰۰ میلیارد تومان حق‌الزحمه تعیین کند. حتی در صورتی که اعضای هیئت ۹۰ درصد این حق‌الزحمه را به امربران بدهند و خود فقط ۱۰ درصد آن را بردارند، به هر یک از ۷ صاحب‌منصب عضو هیئت برای شرکت در ۲۴ جلسه در کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق‌الزحمه پرداخت می‌شود.

به نوشته تجارت نیوز، اما مالک رحمتی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی این بخش از نامه را تکذیب کرده و گفته است: تخصیص حق‌الزحمه برای ۷ عضو محترم هیئت عالی مولدسازی از جمله سران عالی رتبه قوای سه گانه از محل منابع حاصله نه تنها از پایه و اساس کذب بوده و صحت ندارد بلکه در آینده نیز وجود نخواهد داشت و اعضای هیات عالی هیچ حق‌الزحمه‌ای بابت مولدسازی دریافت نمی‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.