تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 11:13
کد خبر : 6258

همدردی نقاش گیلانی با اثر هنری اش؛ استفاده از ابزار هنر برای کمک به مردم زلزله زده ترکیه

همدردی نقاش گیلانی با اثر هنری اش؛ استفاده از ابزار هنر برای کمک به مردم زلزله زده ترکیه

پس از وقوع زلزله مخرب ترکیه، دو هنرمند ایرانی به نام‌های حسین آقایی‌پور و کوروش فرزانگان به همراه تیم خود هدایایی معنوی خود را به زلزله زدگان اهدا کردند.

پس از وقوع زلزله مخرب ترکیه، دو هنرمند ایرانی به نام‌های حسین آقایی‌پور و کوروش فرزانگان به همراه تیم خود هدایایی معنوی خود را به زلزله زدگان اهدا کردند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  حسین آقایی‌پور نقاش و گرافیست گیلانی که «با نگاهی متفاوت» به جاده‌ها و خیابان‌ها در نقشه شهر‌ها آن‌ها را به صورت هنری به بوم منتقل می‌کند که این بار شهر قهرمان ماراش را موضوع نقاشی خود کرده است.
آقایی‌پور در زمینه موضوع این نقاشی‌اش گفت: این نقاشی فرشته‌ای است که سر یک مادر را روی زانوهایش گذاشته و با دستان و گیسوان بلندش مادر و ۳ فرزندش را نوازش می‌کند.
این نقاش و گرافیست اهل بندرانزلی با بیان این‌که زلزله اخیر ترکیه یکی از دردناکترین حوادث اخیر بود که قلب بسیاری از انسان‌ها را در دنیا جریحه دار کرد گفت: تلاش کردم از نقشه شهر ماراش تصویری را نقاشی و به مردم این شهر اهدا کنم.
وی افزود: از آنجاییکه ممکن است در روند نوسازی این شهر‌ها، در مسیر جاده‌ها تغییر ایجاد شود، خواستم که جاده‌های این شهر‌ها را روی بوم بیاورم تا نقاشی من یادگار جاده‌های قدیمی این شهر باشد.
عضو انجمن نخبگان ایران همچنین از تمایل خود برای اهدای این نقاشی به دست مردم قهرمان‌ماراش گفت و افزود: دوست داشتم این نقاشی را از طریق سفارت ترکیه در تهران به شهرداری قهرمان ماراش برسانم و درصورتی که امکان داشته باشد دوست دارم این نقاشی را به صورت دیواری در سایز بزرگ در همان شهر در آینده نقاشی کنم.
حسین آقایی‌پور تاکنون بیش از ۳۰۰ پرتره از نقشه شهر‌های مختلف جهان کشیده است.
کوروش فرزانگان، فیلمساز گیلانی نیز فیلمی کوتاه ساخته و به مردم زلزله زده ماراش اهدا کرده است.
وی با بیان اینکه سوره تکویر را به عنوان اسم این فیلم کوتاه انتخاب کرده است، گفت: سوره تکویر برای من حسی خاصی داشت و دوست داشتم که نسبت به این حس ادای دین کنم و در هنگام ساخت این فیلم کوتاه، این حس به منصه ظهور رسید و من توانستم قسمتی از خواسته دلم را به نمایش بگذارم.
سازنده فیلم‌های «الماس آبی» و «کاسپین فک ندار» افزود: مضمون این فیلم کوتاه امید است و اینکه در هر شرایط سخت و دشوار باید به خداوند امید داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.