تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 11:36
کد خبر : 11489

اولیانوف: آمریکا و اروپا سد و مانع بزرگ احیای برجام هستند

اولیانوف: آمریکا و اروپا سد و مانع بزرگ احیای برجام هستند

میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از عملکرد غرب گفت: اگر آمریکا و سه کشور اروپایی مانع احیای برجام نمی‌شدند غنی‌سازی اورانیوم در ایران اکنون از ۳.۶۷ درصد عبور نمی‌کرد.

به گزارش گیلانی ها خبر، میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از عملکرد غرب گفت: اگر آمریکا و سه کشور اروپایی مانع احیای برجام نمی‌شدند غنی‌سازی اورانیوم در ایران اکنون از ۳.۶۷ درصد عبور نمی‌کرد.
برنا: میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از عملکرد غرب گفت: اگر آمریکا و سه کشور اروپایی مانع احیای برجام نمی‌شدند غنی‌سازی اورانیوم در ایران اکنون از ۳.۶۷ درصد عبور نمی‌کرد.

به گزارش تاس، اولیانوف سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران روند کاهشی چندماهه غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد را معکوس کرده است.

وی افزود: اگر آمریکا و تروئیکای اروپایی در یک سال گذشته مانع احیای برجام نمی‌شد سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران اکنون از ۳.۶۷ درصد عبور نمی‌کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه‌ای برای کشورهای عضو شورای حکام که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است، اعلام کرد که ایران سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را با خلوص ۶۰ درصد تغییر داده و از تولید ۳ کیلوگرم به حدود ۹ کیلوگرم در ماه بازگشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.