تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 14:12
کد خبر : 9065

مهرداد آبسالان:

امروز «تئاتر سکته کرده است» باید فکری به حال این هنر کرد/ مبلغ اجاره سالن دولتی تقریباً دو برابر خصوصی است!

امروز «تئاتر سکته کرده است» باید فکری به حال این هنر کرد/ مبلغ اجاره سالن دولتی تقریباً دو برابر خصوصی است!

امروز متاسفانه «تئاتر سکته کرده است» و باید فکری به حال این هنر کرد، آقایان مدعی این هستند که گیلان دروازه تئاتر بوده و از دایی نمایشی و اولین بازیگر زن در تئاتر مایه می‌گذارند اما در عمل تمام تلاش‌شان برای تعطیلی تئاتر در گیلان است.

به گزارش گیلانی ها خبر، مهرداد آبسالان، کارگردان تئاتر سمفونی کمک در حاشیه اجرای ویژه خبرنگاران با اشاره به وضعیت تئاتر در گیلان گفت: امروز متاسفانه «تئاتر سکته کرده است» و باید فکری به حال این هنر کرد، آقایان مدعی این هستند که گیلان دروازه تئاتر بوده و از دایی نمایشی و اولین بازیگر زن در تئاتر مایه می‌گذارند اما در عمل تمام تلاش‌شان برای تعطیلی تئاتر در گیلان است.

وی با اشاره به تعطیلی‌های عجیب سالن‌های دولتی اجرای تئاتر در گیلان گفت: سالن تئاتر شهر سردارجنگل پس از ۱۷ سال بازسازی شد، اما به بهانه تعمیرات سرویس بهداشتی این سالن را تعطیل کرده اند!

آبسالان با بیان اینکه چنین تعطیلی‌هایی به نظر منطقی نیست، گفت: حتی اگر سالن‌های دولتی خاتم الانبیا، تالار شهر و تئاتر شهر سردارجنگل فعال هم باشند از نظر قیمت اصلاً معقول نیست که در آن‌ها کار تئاتر انجام داد. متاسفانه این سالن‌ها مبالغ عجیب و گزاف ۲ میلیون و پانصد هزار تومان به ازای هر روز اجرا را طلب می‌کنند، در حالی که در سالن خصوصی مبلغ اجاره سالن یک میلیون و پانصد هزار تومان است! یعنی مبلغ اجاره سالن دولتی تقریباً دو برابر سالن خصوصی است!

کارگردان تئاتر سمفونی کمک با اشاره به احتمال واگذاری مجموعه تالار شهر رشت به بخش خصوصی اظهار داشت: ما فقط وعده کمک به تئاتر و هنر را تا به امروز شنیده‌ایم و به هنرجوهای خود می‌گویم اگر به دنبال آینده‌ای روشن هستند از گیلان بروند، زیرا در اینجا کسی به فکر فرهنگ و هنر نیست.

آبسالان در پایان با بیان اینکه همواره به هنرجویانم آموخته‌ام که نگویند دیگران از تئاتر حمایت کنند، تاکید کرد: این تئاتر است که از فرهنگ و هنر در جامعه حمایت می‌کند.

گفتنی است، تئاتر سمفونی کمک به کارگردانی مهرداد آبسالان از امشب یکم مهر ماه تا هفتم مهر ماه در سالن نارون رشت بر روی صحنه خواهد رفت. جزئیات و نحوه تهیه بلیط این تئاتر را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.