تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 11:31
کد خبر : 9254

افزایش ترک تحصیل فرزندان کارگران به دلیل مشکلات مالی

افزایش ترک تحصیل فرزندان کارگران به دلیل مشکلات مالی

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس معتقد است؛ برنامه هفتم توسعه از مشکلات مهم جامعه کارگری است که اجرای آن این قشر را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.

به گزارش گیلانی ها خبر،  رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس معتقد است؛ برنامه هفتم توسعه از مشکلات مهم جامعه کارگری است که اجرای آن این قشر را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.
بهرام ذنوبی تبار در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه وضعیت کارگران به هیچ وجه خوب نیست، گفت: طبق صحبت‌هایی که با مسئولان و نمایندگان در مجلس داشتیم بارها مشکلات را گوشزد کرده‌ایم. موضوعاتی مانند استاد شاگردی که در مجلس ارائه می‌شود و موضوعاتی مانند مشاغل سخت و زیان‌آور اگر به درستی انجام نشود وضعیت کارگران را روز به روز دشوار‌تر می‌کند.

کارگران در ثبت نام فرزندانشان با مشکل مواجه‌اند

این فعال کارگری با بیان اینکه افزایش نرخ تورم و گرانی محصولات بیداد می‌کند، ادامه داد: با توجه به آغاز سال تحصیلی بسیاری از کارگران در ثبت نام فرزندان‌شان با مشکل مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه به رغم تضمین امنیت شغلی کارگران اما طرح‌هایی که به مجلس ارائه می‌شود اصلا با واقعیت هم خوانی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر امنیت شغلی کارگران در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی انجام نمی‌شود و کارفرمایان به راحتی کارگران را به بهانه‌هایی مانند پایان قرارداد اخراج می‌کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس یادآور شد: فعلا مقابل اخراج کارگران در بعضی از کارخانجات ایستاده‌ایم.

مشکلات جدی کارگران در تحصیل فرزندان

وی با بیان اینکه بسیاری از فرزندان کارگران به دلیل مشکلات مالی در موضوع تحصیل به مشکل خورده‌اند، تصریح کرد: افزایش قیمت به صورت لحظه‌ای کارگران را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از فرزندان با استعداد کارگران به این دلیل که از بنیه مالی برخوردار نیستند از تحصیل باز می‌مانند، تصریح کرد: زمانی که فرزند کارگران می‌بینند که پدرشان هرچقدر کار می‌کنند به جایی نمی‌رسند به راحتی ترک تحصیل می‌کنند و به سر کار می‌روند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کارخانجات نیروهای تحصیل کرده به کار می‌گیرند، ادامه داد: در شرایطی که فرزندان کارگران به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند به دانشگاه بروند و مدرک دانشگاهی بگیرند بنابراین در تامین نیروی کار هم با مشکل مواجه می‌شویم.

ترک تحصیل در خانواده‌های کارگران و قشر ضعیف در فارس زیاد است

ذنوبی با اشاره به اینکه میزان ترک تحصیل در خانواده‌های کارگران و قشر ضعیف در استان فارس زیاد است، گفت: در این شرایط نیاز است تا دولت حمایت‌های ویژه‌ای از این قشر انجام دهد.

این فعال کارگری با بیان اینکه فشار دولت در تعیین حقوق دستمزد کارگران در پایان سال اجحافی است بر قشر کارگران بیان کرد: معتقدم که این موضوع باید مجددا بررسی شود و این گونه تعیین حقوق برای سال آینده نیست و نیاز است تا شورای عالی کار سالانه دو بار حقوق کارگران را افزایش دهند تا این قشر بتواند توان مقابله با تورم را داشته باشد.

گرانی۱۰۰ درصدی قیمت محصولات در برابر افزایش چند درصدی حقوق کارگران

ذنوبی با بیان اینکه افزایش قیمت بسیاری از محصولات بیش از ۱۰ بار در سال قشر حقوق بگیر و کارگر را که سالانه تنها یک بار شامل افزایش حقوق می‌شود با مشکل مواجه کرده است، ادامه داد: افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت محصولات در سال در برابر افزایش ۲۰ و چند درصدی کارگران امری منطقی نیست.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس در ادامه با اشاره به اینکه کارگران در خرید یک مرغ با مشکل مواجه اند، بیان کرد: شوربختانه کارگران برای خرید یک مرغ تنها باید حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

ذنوبی با بیان اینکه کارگران چگونه می‌توانند گوشت را با کیلویی ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنند، تصریح کرد: قطعا این مشکلات باید حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه باید موضوعات و مشکلات کارگری به صورت کارشناسی انجام شود، ادامه داد: متاسفانه نمایندگان مجلس نظرات فعالان کارگری را در تصمیمات و مصوبات اتخاذ نمی‌کند و تنها به برگزاری جلسات با کارفرمایان اکتفا می‌کنند.

ذنوبی تبار با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه میزان بهره وری را هم کاهش می‌دهند، ادامه داد: در این شرایط باید از نظرات جامعه کارگری در تصمیمات مهم استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.