تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 - 12:18
کد خبر : 3350

ورود قیمت دلار به تونل وحشت/ دامنه نوسان سکه رفاه کمتر شد

ورود قیمت دلار به تونل وحشت/ دامنه نوسان سکه رفاه کمتر شد

دامنه نوسان سکه رفاه هر روز کمتر از دیروز می‌شود. روز یکشنبه دامنه نوسان سکه رفاه به ۵. درصد رسیده بود که معامله‌گران به طنز می‌گفتند که عدد از این پایینتر هم داریم و بازارساز می‌تواند از آن استفاده کند که در روز دوشنبه به ۲. درصد رسید.

به گزارش گیلانی ها خبر و  به نقل از اقتصاد نیوز، روز گذشته، بازار دلار به سقف قیمتی خورد اما از کف پایین نیامد. دلار هرات در روز دوشنبه ۴۰ هزار و ۱۵۰ تومان شروع شد و از همان ابتدای کار شروع به افزایش کرد و مقاومت ۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان را پشت سر گذاشت.

نرخ هرات با افزایش حتی وارد کانال جدید هم شد و تا ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان هم بالا رفت، ولی از آنجا با یک خبر به کانال پایین برگشت. دلار تهران هم با رشد هرات وارد کانال جدید شد و با کاهش هرات در مرز کانال جدید روز را به پایان رساند.

حباب سکه چقدر شد؟

حباب سکه در معاملات دوشنبه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. عددی که تا الان ندیده بود و قابل توجه است.

دامنه نوسان سکه رفاه عجیب شد

دامنه نوسان سکه رفاه هر روز کمتر از دیروز می شود. روز یکشنبه دامنه نوسان سکه رفاه به ۵. درصد رسیده بود که معامله‌گران به طنز می‌گفتند که عدد از این پایینتر هم داریم و بازارساز می‌تواند از آن استفاده کند که در روز دوشنبه به ۲. درصد رسید.

ورود قیمت ها به تونل وحشت

در بازار یکسری از معامله‌گران از ورود قیمت‌ها به تونل وحشت صحبت می‌کنند. منظور آن‌ها از تونل وحشت، حرکت شارپی دلار در سطح ۴۰ است. از دید آن‌ها چون دلار رشد سریع در سطوح جدید داشته امکان زیرسازی نداشته است.

آن‌ها می‌گویند مثل حرکت دشتی است که هر لحظه امکان نشست دارد.این گروه تصور می‌کنند مهمتر از جهت دلار، پشتوانه‌سازی قیمت‌ها در بازار است.

دلار ریزش می کند اگر…

از دید آن‌ها باتوجه به اتمام دوره تسویه شرکت‌ها، خارج شدن تقاضای ژانویه و تجاری سال، بخشی از تقاضا برای حواله تعدیل شده است. اگر تقاضاهای موجود در بازار نتواند تقاضای خارج شده را پوشش دهد دلار با کوچیکترین خبر مثبت با احتمال ریزش روبرو است.

از نظر آن‌ها یکی از اخبار مثبت، سفر گروسی به تهران است. معامله‌گران می‌گویند شنبه گروسی به تهران می‌آید و از سه مکانی که مدنظر آژانس است بازدید می‌کند. به همین دلیل جناح کاهشی وضعیت فعلی بازار را حرکت در تونل وحشت می‌داند. تونلی که هر لحظه امکان دارد قطار قیمتی را از ریل خارج کند.

دوبی به تهران قیمت نداد

صرافی‌های دوبی در معاملات دوشنبه به تهران قیمت ندادند و دلیلش نوسانات بالا بود. اهمیت دوبی بخاطر حواله درهم است. معمولا نرخ حواله که از دوبی اعلام می‌شود، تازه یکسری از معامله‌گران متوجه می‌شوند قیمت دلار پشت دارد یا نه.

دوبی در بازار دوشنبه قیمت نداد و معدود صرافی‌هایی که قیمت می‌دادند نرخشان پرت بود و خیلی به چشم نمی‌آمد.

چقدر دلار توافقی معامله شد؟

در معاملات روز دوشنبه بازار متشکل ۲۷ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار به صورت توافقی معامله شد که عدد بزرگی است و تا الان یک رکورد محسوب می‌شود.

۲۷ میلیون دلار توافقی برای بازار چقدر است؟

دولت قصد دارد یک تن طلا را رفته رفته به بازار بدهد که ارزش دلاری آن می‌شود ۴۶ میلیون دلار. در روز دوشنبه فقط بازار متشکل ۲۷ میلیون دلار به صورت توافقی معامله داشته است که بیش از ۵۰ درصد آن یک تن طلا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.