تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401 - 14:51
کد خبر : 2777

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مسئولان: چرا با همان ادبیاتی که با دیگران سخن می‌گویید، به رئیس‌جمهور چین، تذکر ندادید؟

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مسئولان: چرا با همان ادبیاتی که با دیگران سخن می‌گویید، به رئیس‌جمهور چین، تذکر ندادید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مسئولان اعم از دولتی و مجلسی و به ویژه متولیان سیاست خارجی، اگر با چین تعارف دارند، این را با صراحت بگویند ولی اگر دچار تعارفات و رودربایستی نیستند، چرا با همان ادبیات که با دیگران سخن می‌گویند به رئیس جمهور چین تذکر نداده‌اند؟

به گزارش گیلانی ها خبر، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مسئولان اعم از دولتی و مجلسی و به ویژه متولیان سیاست خارجی، اگر با چین تعارف دارند، این را با صراحت بگویند ولی اگر دچار تعارفات و رودربایستی نیستند، چرا با همان ادبیات که با دیگران سخن می‌گویند به رئیس جمهور چین تذکر نداده‌اند؟

روزنامه جمهوری اسلامی از واکنش مسئولان ایرانی در قبال اظهارات اخیر مداخله‌جویانه رئیس‌جمهوری چین انتقاد کرد و با تاکید بر لزوم بازسازی در سیاست خارجی کشور از مسئولان پرسید: چرا با همان ادبیات که با دیگران سخن می‌گویند به رئیس‌جمهور چین تذکر ندادید؟

به گزارش جمهوری اسلامی، تمام افرادی که از دستگاه‌های مختلف اجرائی، تقنینی و سیاسی در برابر مواضع ضدایرانی شی‌جین پینگ رئیس جمهور چین در سفرش به عربستان واکنش نشان دادند، دچار نوعی خودسانسوری بودند. آن‌ها با محافظه کاری شدیدی که تناسبی با دفاع از منافع ملی ندارد از مواضع رئیس جمهور چین انتقاد کردند در حالی که انتظار این بود که بدون ملاحظه کاری‌های سیاسی به رئیس جمهور چین به خاطر خلافی که مرتکب شده تذکر جدی می‌دادند. مسئولان جمهوری اسلامی اعم از دولتی و مجلسی و به ویژه متولیان سیاست خارجی، اگر با چین تعارف دارند، این را با صراحت بگویند ولی اگر دچار تعارفات و رودربایستی نیستند، که نباید باشند، چرا با همان ادبیات که با دیگران سخن می‌گویند به رئیس جمهور چین تذکر نداده‌اند؟

این روزنامه در ادامه با اشاره به اینکه «معاون نخست وزیر چین هم که به تهران آمده، به جای عذرخواهی متوسل به توجیه شده و مسئولین ایرانی هم به همین قانع شدند!» نوشت: آنچه در این میان مهم است اینست که مسئولان جمهوری اسلامی ایران از این واقعه پند بگیرند و به این نتیجه برسند که در غیرقابل اعتماد بودن، تفاوتی میان غرب و شرق وجود ندارد. منافع ملی فقط با سیاست متوازن تامین می‌شود، همان که امام خمینی آن را «سیاست نه شرقی – نه غربی» نامیدند و مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانستند. به نظر می‌رسد ما برای پاسداری از این سیاست پایه‌ای به بازسازی جدی سیاست خارجی کشورمان نیاز مبرم داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.