تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 - 12:45
کد خبر : 3186

عضو خبرگان رهبری: در مرحله تدوین قانون جدیدی برای جهان هستیم!

عضو خبرگان رهبری: در مرحله تدوین قانون جدیدی برای جهان هستیم!

انقلاب اسلامی زیر پوست جامعه جهانی پیشرفت‌های شگرفی کرده است و به نقطه پیروزی خود نزدیک شده به گونه‌ای که نظم و ساختارهای موجود جهانی و لیبرال دموکراسی را دچار تزلزل کرده است.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از فارس، میرباقری در هفدهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی که روز پنج شنبه با حضور جمعی از سرشاخه‌ها و فعالان فرهنگی سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: در اینکه در آستانه یک تحول در مقیاس جهانی قرار داریم بین اندیشمندان داخلی و خارجی اختلاف نظری وجود ندارد. بنابراین باید برای نقش‌آفرینی در آینده جهان آماده شویم.
وی با اشاره به اینکه در خصوص این تحول بزرگ تحلیل‌های متفاوتی و جود دارد اظهار کرد: قرائتی که رهبر انقلاب از این تحولات دارند این‌ است که انقلاب اسلامی زیر پوست جامعه جهانی پیشرفت‌های شگرفی کرده است و به نقطه پیروزی خود نزدیک شده به گونه‌ای که نظم و ساختارهای موجود جهانی و لیبرال دموکراسی را دچار تزلزل کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم و باید خود را برای تدوین این قانون مهیا کنیم و سهم و تاثیر جدی داشته باشیم و فضا را برای نقش‌آفرینی بیشتر آماده کنیم.
میرباقری گفت: بحث و سوالی که هم اکنون مطرح است این است که تمدن جدید غرب که الان موجود است، دارد تعارضات خود را حل می‌کند و در یک شکل پیچیده‌تری می‌خواهد خودش را سامان دهد، یا اینکه این تمدن در حال فروپاشی است؟ مدرنیته در تلاش است تعارضات درونی خود را حل نمایند که مهمترین آن‌ها انقلاب اسلامی و آثار آن در سطح جهانی است.
پیش‌بینی آن‌ها این است که تا ۱۰ سال دیگر نظام موجود دولت و ملت دچار فروپاشی خواهد شدو برای دستیابی به این هدف، جنگ‌های بزرگی ایجاد خواهند کرد تا نقش‌آفرینان مخالف ایده خود را حذف نمایند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی در جهان، خودآگاهی ایجاد کرده و کار به جایی رسیده که تمدن غرب و نظم آن در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. غرب سعی می‌کند با ایجاد موانعی همانند جنگ و تحریم، جلو انقلاب اسلامی را بگیرد و آخرینش، هم همین جنگ شناختی است.
تحلیلگران غربی، فتنه جدید را پایان کار انقلاب اسلامی تلقی می‌کردند ولی مایوس شدند. تمدن غرب، چین و روسیه را رقیب خود می‌داند؛ اما انقلاب اسلامی را بدیل و جایگزین خود می‌داند و سعی می‌کند با هژمونی رسانه‌ای تاثیر انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهد.
غربگراها می‌گویند که بیخود تلاش می‌کنید. در نهایت، غربی‌ها بر شرایط فایق می آیند و باید برای گذر از این چالش با غربی‌ها کنار بیاییم. اما حضرت آقا نظرشان این است که ما در مرحله گذاریم و با عبور از این چالش به سمت عصر ظهور در حرکتیم و باید برای این مرحله قانون اساسی جهانی را مبتنی بر عقلانیت و معنویت تدوین کنیم و دراین زمینه کارآمدی خود را نشان دهیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.