تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401 - 15:17
کد خبر : 611

دو دستگی سیاسی و فنی بازیکنان تیم ملی؛ شایعه یا واقعیت؟

دو دستگی سیاسی و فنی بازیکنان تیم ملی؛ شایعه یا واقعیت؟

خبرنگاران حاضر در اتریش مدعی‌اند روابط بعضی بازیکنان با هم گرم نیست و به نظر می‌رسد آنان دو دسته شده اند.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از خبرفوری، دو بازی دوستانه ایران با سنگال و اروگوئه اگرچه نشان داد که شرایط فنی تیم ملی با حضور کارلوس کیروش بهبود یافته اما در زمینه انضباطی هنوز مشکلاتی وجود دارد و به نظر می رسد  نوعی دو دستگی رابطه بازیکنان را به هم ریخته است. این دو دستگی حالا بیش از گذشته باعث نگرانی مردم شده چرا که آنها گمان دارند این اختلاف باعث ضربه دیدن تیم در جام جهانی می شود و می تواند بلایی بدتر از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بر سر تیم ملی ایران بیاورد.

منشاء دو دستگی بازیکنان کجاست؟

اختلاف درونی بازیکنان تیم ملی در اردوی تدارکاتی اتریش و دو بازی دوستانه اخیر  به وجود نیامده است. این دو دستگی از زمان حضور اسکوچیچ در تیم ملی و به خصوص بعد از بازی دوستانه با الجزایر وجود داشت. اختلاف اولیه بازیکنان به رابطه شان با سرمربی سابق تیم ملی باز می گشت. گروهی که مهدی طارمی در راسشان قرار داشت معتقد بودند اسکوچیچ در حد تیم ملی ایران نیست و باید قبل از جام جهانی تغییر کند. با انتشار اخباری در رابطه با تغییر سرمربی تیم ملی، سردار آزمون، دیگر ستاره تیم با انتشار پستی در اینستاگرام از اسکوچیچ حمایت کرد. او در پست خود نوشت “همه بازیکنان تیم ملی” از اسکوچیچ حمایت می کنند. بعد از انتشار این پست، بلافاصله چند بازیکن دیگر تیم پست هایی را در اینستاگرام خود منتشر کرده و نوشتند که نظر سردار آزمون و چند بازیکن دیگر که پست او را منتشر کردند، نظر شخصی آنها بوده و آنها به هیچ وجه نماینده تیم ملی نبوده و نیستند. انتشار این پست های متناقض نشان داد که اختلافی عمیق بین بازیکنان تیم ملی و به خصوص مهدی طارمی و سردار آزمون که ستارگان تیم به حساب می آیند، وجود دارد.

اختلافی که وارد سطح جدیدی شد

با خروج اسکوچیچ از تیم ملی و ورود کیروش (که یک مربی باسابقه و به شدت مقتدر و با دیسیپلین است) به تیم، همه بر این گمان بودند که اختلاف بین اعضای تیم و به خصوص طارمی و آزمون از بین می رود. تا پیش از حوادث اخیر هم به نظر می رسید این اختلافات از بین رفته و همه آرام گرفته بودند اما در دو هفته اخیر و با وقوع حوادث سیاسی مختلف داخلی همه چیز تغییر کرد.

فاجعه مهسا امینی و اعتراضات بعد از آن باعث شد در اردوی تیم دو دستگی ایجاد شود. به نظر می رسد بر اساس حکم فدراسیون فوتبال، بازیکنان حق نداشتند هیچ پستی در رابطه با حوادث داخل منتشر کرده یا اظهار نظری در این رابطه داشته باشند. سردار آزمون اولین بازیکنی بود که بر خلاف این حکم، پستی منتشر کرد. بعد از این پست، برخی بازیکنان تیم سردار را آنفالو کردند. با این حرکت بود که رسانه ها شایعاتی را در رابطه با اختلاف و دو دستگی بازیکنان مطرح کردند. این رسانه ها که برخی از آنان نیز خارج از کشور بودند، مدعی بودند بازیکنان تیم ملی در رابطه با اعلام نظر در رابطه با مسائل داخل کشور دو دسته بودند و عده ای معتقد بودند بازیکنان نباید هیچ اظهار نظری دررابطه مسائل داخل ایران داشته باشند.

با آغاز بازی سنگال به نظر می رسید این اختلاف نظر واقعی باشد. شایعات در رابطه با اختلاف بازیکنان به خصوص سردار آزمون و مهدی طارمی زمانی زیاد شد که طارمی بعد از تعویض از بازی با آزمون دست نداد.

تکذیب هایی که خیالمان را راحت نمی کنند

با وجود تمام حواشی، سردار آزمون روز بعد از بازی در یک استوری مدعی شد هیچگونه اختلافی با بازیکنان ندارد و در مورد استوری اش در رابطه با مسائل داخل ایران هم هیچ بازیکن یا مسئولی در کار او دخالت نکرده یا تهدید به برکناری اش نکرده اند.

Screenshot_20220928-120036_Instagram

استوری سردار آزمون تا حدی توانست مسائل و حاشیه های پیرامون تیم ملی را بر طرف کند با این حال، به نظر می رسد هنوز اندک اختلافاتی در داخل تیم وجود دارد. اختلافاتی که از زمان اسکوچیچ آغاز شد و هنوز هم رگه هایی از آن وجود دارد. خبرنگاران حاضر در اتریش مدعی اند روابط بعضی بازیکنان با هم گرم نیست و به نظر می رسد آنان دو دسته شده اند.

امید است که با حضور کارلوس کیروش روی نیمکت تیم ملی این اختلافات به زودی از بین برود یا حداقل در زمان جام جهانی ۲۰۲۲ خود را بروز ندهد. این امیدواری از آن رو است که کیروش توانایی زیادی در کنترل بازیکنان دارد و قادر است به خوبی جو داخلی تیم را آرام کرده و جلوی بی انضباطی و بی نظمی را بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.