تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 19:58
کد خبر : 1993

امام جمعه تهران: مسئولان اشتباهاتی کردند؛ اما امام و رهبری اشتباه نکردند چون تقوا دارند

امام جمعه تهران: مسئولان اشتباهاتی کردند؛ اما امام و رهبری اشتباه نکردند چون تقوا دارند

امام جمعه تهران گفت: در گذشته مسئولان دچار اشتباهاتی شده‌اند، اما امام و رهبری هیچ‌گاه در مسیری که حرکت کردند اشتباه نکردند، چون تقوا و ثبات قدم داشته‌اند؛ رهبری در مواجهه با همه مشکلات به جمکران می‌رود و به امام زمانش پناه می‌برد و از آن حضرت یاری می‌طلبد.

به گزارش گیلانی ها خبر و به نقل از ایرنا، خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، حضرت زینب (س) را تجلی باطن قدسی امام حسین (ع) معرفی کرد و بیان داشت: حضرت زینب (س) در مواجهه همه بحران‌ها برنامه داشت و همه‌جا نگاهش به اجرای فرمان، ولی خود بود و در اطاعت از فرمان ولایت ثبات قدم داشت.

صدیقی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی سیاستمدار و مجاهدی خوش‌فکر و شجاع بود و با داشتن تجارب فراوان فتوحات زیادی را پشت‌سر گذاشته بود، اما در برابر نایب امام زمانش در قامت یک سردار و سرلشکر نبود بلکه دلداده و مرید بود و این را در شخصیت فرماندهان سپاه هم می‌بینید.

امام جمعه تهران با اشاره به روحیه بسیج در مقابل استکبار جهانی اضافه کرد: ایران با همه استکبار در جنگ است و دشمن با همه امکانات و سیستم اطلاعاتی پیچیده در برابر ایران شکست خورده است و ملت ایران همه تهدیدهای استکباری را به فرصت تبدیل کرده است.

صدیقی تصریح کرد: ملت ایران ۴۳ سال با همه قدرت‌های بزرگ درگیر است، اما خم به ابرو نیاورده است.

وی با بیان اینکه روحیه بسیجی ذوب در ولایت و خدا محور بودن است، افزود: در گذشته مسئولان دچار اشتباهاتی شده‌اند، اما امام و رهبری هیچ‌گاه در مسیری که حرکت کردند اشتباه نکردند، چون تقوا و ثبات قدم داشته‌اند؛ رهبری در مواجهه با همه مشکلات به جمکران می‌رود و به امام زمانش پناه می‌برد و از آن حضرت یاری می‌طلبد.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ممارست بسیجیان در امور معنوی در کنار حضور در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: امروز این ملت بسیجی که شاهکار دنیاست، اقتدارش را از باورش به این مسأله می‌گیرد که رهبرش نایب امام زمان (عج) است و این شاهکار بسیج است که زیر پرچم حضرت زینب (س) نشان داده می‌شود.

صدیقی با اشاره به گرامیداشت روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: من هر هفته با دانشگاه‌های مختلف در ارتباط و با دانشجویان عزیز مأنوس هستم. دانشجویان انقلابی ما لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و امام پیام دادند که خوب جایی را گرفتید و رها هم نکنید و این معجره جنبش دانشجویی بود؛ دانشجویان ما در بحث اعتکاف هم سرآمد بوده‌اند یا در دفاع مقدس جنبش دانشجویی هزاران شهید تقدیم کرده است.

وی افزود: امروز بدانید که امام حسین (ع) در دانشگاه‌ها خیمه و پرچمی برافراشته دارد و هر جا که پرچم امام حسین (ع) است، شکست معنا ندارد و پیروزی قطعی است؛ اگر چند نفر حرمت‌ها را شکستند، بدانید دانشگاه‌هایی که با خون شهدا تأسیس شده است نمی‌گذارد به انقلاب صدمه بزنند و تا آخر زیر پرچم ولایت به وظایف دانشجویی‌اش ادامه می‌دهد.

امام جمعه تهران با اشاره به آخرین بازی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام جهانی قطر در برابر آمریکا گفت: تیم ملی کم نگذاشت، اما به هر حال بازی بُرد و باخت دارد و امیدواریم همه وزارتخانه‌ها به‌خصوص ورزش و آموزش و پرورش نسبت به امور فرهنگی و ورزشی توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.